stijn Posted 6 juni 2002 Report Share Posted 6 juni 2002 hey allemaal, ik wou graag wat info over deze twee versterkers en hoe ze samen klinken vooral in het stereo (heb nog maar 2 speakers en de Musical Fidelity's zijn ook maar met zijn tweeen) alvast bedankt Stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 8 juni 2002 Author Report Share Posted 8 juni 2002 nou waarom geeft niemand antwoord nou ja dan vraag ik nog maar iets.. enige ervaring met de dynaudio c120 center speaker? en kan deze goed klinken met de set die ik boven noem of kan ik hem beter combineren met mijn denon 1801 en 2 tanoy's p30?? Stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Tja ik kan ook niets zeggen over de komponenten. Ik weet wel dat die MFs een heel mooi begin zijn voor een goede set. Ik ben heel tevreden met de XA50 en de XA200. De xa200 krijgt zelfs de Visaton tiw360 nog strak in 't gareel. http://www.visaton.de/deutsch/artikel/art_405.htm En dat is de lompste driver die ik ooit gezien/gehoord heb. Daar mag 3200w in (heel even). Werd eerst aangedreven met een NAD en dat klonk als een NADte dweil. Nu is dat 't mooiste laag wat ik in mijn vriendenkring gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Dus je was nat met je nad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Nou die nad is niet van mij. Ik heb nooit begrepen wat mijn vrienden daar zo geweldig aan vinden. Hebben ze bijna allemaal (3!!) "Een slap gespannen base vindt ik mooi". Laat dat maar aan de muziekant over dacht ik zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 8 juni 2002 Report Share Posted 8 juni 2002 Hallo, Ook ik heb problemen met mijn BAS, het is niet strak en dreunt. Zou dit van mijn NAD eindversterker kunnen komen? Hoop het niet, klinkt verder fantastisch. VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Tja dat durf ik niet te beweren, maar 't zou 't proberen waard zijn iets anders te beluisteren. Die nads die ik gehoord heb werden ook wel extreem op de proef gesteld. Ze trokken 't duidelijk niet. Grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Geplaatst door depeter:Hallo, Ook ik heb problemen met mijn BAS, het is niet strak en dreunt. VR GR DEPETER Haal de Master Base er eens onderuit.......en helpt het ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Geplaatst door Ruud: Haal de Master Base er eens onderuit.......en helpt het ? Hallo muziekliefhebbers Ruud bedoeld denk ik, als je de Master Base verwijderd en het klinkt minder strak en dreunt dus meer dan ligt het niet aan je eindversterker. Maar is het een acoustisch probleem. En ik kan je vertellen dat het acoustisch is ! Wat niet wegneemt dat er klankkleur verschil in versterkers zit. Een voorversterker bepaald in grote mate de klankkleur en een eindversterker de controle. Een te lichte versterker kan niet voldoende leveren en het kan zijn dat een luidspreker dan te weinig bas geeft. Maar als de ruimte acoustisch niet in orde is is het een tip om hier eens mee bezig te gaan . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Geplaatst door Haudio:En ik kan je vertellen dat het acoustisch is ! Dat is het in 80% van de gevallen, en dan waarschijnlijk ook nog gecombineerd met een speaker met een vriendelijk 60-70Hz bultje om z'n gebrek aan echt laag te maskeren. Het audio gereedschap No.1 is mijns inziens dan ook de CARA-software om je ruimte acoustiek eens grondig door te rekenen. En het werkt niet alleen maar voor rechthoekige kamers of alleen maar onder de 200Hz. Er kan onderandere de optimale luidspreker-luisterpositie plaatsing berekend worden. Aanpassingen aan de acoustiek (dempings materialen, gordijnen, etc) kunnen gesimuleerd worden. Er wordt ook rekening gehouden met de plaatsing van meubelen. Schrik echter niet van de benodigde rekentijden, het kan wel een nachtje duren. "Alle" reflecties voor "alle" reflecties (kunnen) worden berekend. Een absolute aanrader en vele malen goedkoper dan weer een nieuw interlinkje of speaker kabeltje. http://www.cara.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Ik heb ondertussen meer nad versterkers gehoord, ze hebben allemaal die zware bas. Ik hoop dat het een acoustisch probleem is !! VR GR DEPETER Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Power Envelope is dat net zoiets als PMPO soft clipping wil laat de boel nou clippen !?!? Probeer eens iets anders. MF kan ik je wel aanraden Doen 't zelden slecht voor hun geld. De xa200 hebben niet eens uitgangs-relais. Dan krijg je zo'n oer-degelijke plop als je ze aanzet. succes en misschien is 't inderdaad de kamer die 't doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 9 juni 2002 Report Share Posted 9 juni 2002 Haudio zou nog even over de acoustiek in onze kamer nadenken, en wat er eventueel nog aan te doen valt. Dit wachten we dan ook vol smart af... VR GG DEPETER en uilkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
stijn Posted 10 juni 2002 Author Report Share Posted 10 juni 2002 hey.. der zit tenminste 1 berichie tussen wat een beetje antw. geeft... Bedankt hoor stijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts