Jump to content

Help Denon DVD 2900

appie
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn Denon DVD 2900 in het instelmunu van de speler ingesteld op 5 kanaals surround.Dit in verband met de weergave van surround DVD video, DVD audio en SACD via de reiceiver.

Zolang DVD's via de receiver worden weergegeven dus geen probleem.

Zodra mijn zoontje echter een DVDtje wil kijken waarbij alleen de TV wordt gebruikt is het geluid echter niet goed.

Ik vermoed dat de speler via de scartuitgang, waarmee deze op de TV is aangesloten, alleen het surround geluid van de linker en rechter speaker doorgeeft. Hierdoor zijn stemmen dus niet te horen via de TV omdat deze voornamelijk via het center kanaal worden weergegven.

Zodra ik de speler in het instelmemu op stereo zet gaat het wel goed. Dit is alleen erg lastig omdat ik dan, wanneer ik een SACD opzet, ik eerst de TV moet aanzetten om in het menu van de speler te komen.

Weet iemand een andere oplossing?

:huh::huh:

Nee, helaas! Ik heb dezelfde speler en een best wel dure scartkabel, maar er is geen omweg om dit te omzeilen, behalve als er een Dolby Digital 2.0 spoor op je schijfje staat! Druk dan op het knopje "audio" van de ab, en selecteer met de pijltjestoetsen 2.0, dan heb je er geen last van. Maar zeg nou zelf, zo'n mooie speler verdient het toch om via een receiver te mogen spelen? :P

Wellicht kweek je dan bij de kids ook al kleine audiofieltjes!