Jump to content

Kabels

DIY_Freak
 Share

Recommended Posts

met name het stuk van nelson pass boeide me, dat snap ik tenminste.

ja hier ergens zal de verklaring liggen dat mijn dure Symo LS5SX erg beroerd klinkt bij mijn versterker, en een - bijna - eerste generatie Monster van 20 jaar oud een goede klankbalans geeft. alleen niet erg verfijnd ...

zoeken tot je een match hebt dus. verschillen zijn er weldegelijk, alleen is er geen 100% relatie prijs - geluid. de combinatie omgeving (set) - kabel is belangrijker.

groet

Ik vind het zeer aannemelijke verhalen. Vooral de oscillerende versterkers, die een aantal keer genoemd worden, vind ik intrigerend. Hoe weet je of je versterker daar last van heeft? Nachten lig ik er al wakker van ;)

Als ik het goed begrijp zou een oscillerende versterker met name baat hebben bij zo'n kabel met ingebouwd filter-kastje. Aangezien die, voor zover ik weet, bespottelijk duur zijn heb ik die nooit geprobeerd. Ik heb wel eens gewisseld tussen verschillende gewone kabels (en bi-wire / single-wire) maar significante verschillen heb ik nooit waargenomen.

Het is niet dat m'n set beroerd klinkt o.i.d, maar het zou prettig zijn voor m'n gemoedsrust als iemand hier het antwoord weet op de vraag of mijn versterker wellicht gevoelig is voor oscillaties, of hoe je dat eenvoudig (en goedkoop) kan testen? Aan een winkel wil ik het niet vragen, want ik heb het apparaat via postorder uit China laten komen.

Het gaat om een Korsun V8i, via ca. 4 meter v/d Hul CS122 gekoppeld aan een setje Magepan's 1.6QR

Ik vond het overigens wel grappig dat de CS122, die ik al vele jaren gebruik, ook intern in de versterker bleek te zitten.

met vriendelijke groet,

Jan

He die eerste link doet het niet meer . Afgelopen week zat ik hem even te lezen op mijn werk ( <_< ) , maar toen had ik niet de tijd om het uit te lezen ( zou verboden moeten worden dat je op je werk gestoord word :ph34r: ).

Anyway vond het een grappig verhaal (voorzover ik het gelezen had).

Heeft iemand het gesaved?

Verder mag ik die John Krutke wel: http://home.new.rr.com/zaph/audio/aboutme.html :)

He die eerste link doet het niet meer . Afgelopen week zat ik hem even te lezen op mijn werk (  <_< ) , maar toen had ik niet de tijd om het uit te lezen ( zou verboden moeten worden dat je op je werk gestoord word :ph34r: ).

Anyway vond het een grappig verhaal (voorzover ik het gelezen had).

Heeft iemand het gesaved?

Verder mag ik die John Krutke wel: http://home.new.rr.com/zaph/audio/aboutme.html  :)

Ja, hij vindt, hij denkt en hij gelooft. ;):rolleyes: