tito Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Prent is klikbaar. Geen sessie`s meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Ik ben er een beetje treurig van! Ik luister niet meer zo veel naar de radio als toen, maar in de jaren '80 was ik gedurende enige jaren aan de radio gekluisterd als de Wilde Wereld maar vooral "The John Peel"-show op de VPRO kwam. Bijna 100 cassettebandjes heb ik nog van die shows en diverse jaren daarna heb ik nog geregeld naar z'n programma op de BBC geluisterd. Ik vond 'm een fantastische DJ met een zeer brede smaak die varieerde van hip-hop tot Jamaicaanse reggea (toasters) en alles wat daar maar tussen te verzinnen was! Bij Doll House in Arnhem waren ze zeer goed op de hoogte wat John Peel draaide want geheid kon je de platen daar korte tijd na een show al uit de bakken vissen. Tegenwoordig draai ik muziek die ik heb leren kennen door John Peel van bijvoorbeeld Revolting Cocks, J.A.M.S., Laibach, Executive Slacks maar ook Heaven 17, Mantronixs, Maxi Priest en vele anderen namen van meest uiteenlopende genres wat minder, maar de cassettebandjes en de lp's worden nog altijd zorgvuldig bewaard! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 was het familie van Emma Peel ( de wrekers) Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Ik ken ,m nog van de presentaties van de oude Pinkpops die ik van eind jaren ,70 tot midden jaren ,80 bezocht had. Wat hij op radiogebied allemaal deed is mij weinig over bekend, omdat ik eigenlijk nooit naar radio luisterde, vroeger niet, en nu al helemaal niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 was het familie van Emma Peel ( de wrekers) Was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het bericht hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Prent is klikbaar. Geen sessie`s meer. Tja.......een grote is niet meer. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Dit is alweer een groot verlies, SHIT. Waarom gaan de goede toch altijd als eerste in de muziek, pak maar eens de jongens van de Ramones (al 3 dood!?) Sid Viciuos (was 25 jaar geleden ook veel te jong gestorven), Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Dit is alweer een groot verlies, SHIT. Waarom gaan de goede toch altijd als eerste in de muziek, pak maar eens de jongens van de Ramones (al 3 dood!?) Sid Viciuos (was 25 jaar geleden ook veel te jong gestorven), Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Zou het dan toch iets van doen hebben met de aard van de muziek? Het barst van de oude, krasse violisten, pianisten en andere -isten op het toneel van de klassieke muziek. Dito oude dirigenten. Zou er dan toch een causaal verband bestaan tussen klassieke muziek en fysiek welbevinden? Zelfs koeien geven meer en betere melk als ze dagelijks worden getracteerd op een concert. Geeft toch te denken dacht ik. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Ik moet eerlijk bekennen nooit naar John Peel te hebben geluisterd. We delen alleen onze gezamenlijke liefde voor de Platenworm. Zie ook eens: http://www.platenworm.nl/krant/krantPeel.html En waarom de goede vaak als eerst gaan? Dat heb ik me met bijvoorbeeld Jaco Pastorius ook vaak afgevraagd. Echte talenten lijken vaak heel instabiel te zijn. Verder is het natuurlijk ook zo dat je van de minder goeden nooit weer wat hoort, dus ook hun dood niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Er zijn toch ook genoeg oude rockers? Rolling Stones, ZZ Top, Procol Harum (schijnt nog te bestaan), AC/DC (al is er daar ook een van dood dacht ik), Metallica zijn ook niet meer de jongste, Iron Maiden, Kiss (de leden leven iig nog en doen ook nog wel wat met muziek) en zo zijn er nog genoeg... Maar ja, er schieten me ineens ook weer een paar dooien in gedachten: Nick Drake, Jeff Buckley, Elliott Smith, John Lennon... Opvallend wel dat ze lang niet allemaal een natuurlijke dood gestorven zijn. Zitten nogal wat al dan niet dubieze zelfmoord gevallen tussen. Kurt Cobain, Jon Bonham(?), Layne Staley ook min of meer. Nick Drake ook? Elliott Smith ook meen ik... Een overdosis voor Jimi Hendrix (ook voor Layne Staley, maar dat was waarschijnlijk zelfmoord; Nick Drake idem). Cliff Burton kwam om bij een ongeluk met de Metallica-toerbus in Zweden, John Lennon werd neergeschoten... Jeff Buckley is verzopen, al is niet helemaal duidelijk hoe dat is gebeurd... Blijkbaar een hard leven, pop/rock-muzikant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 27 oktober 2004 Author Report Share Posted 27 oktober 2004 Zelfs koeien geven meer en betere melk als ze dagelijks worden getracteerd op een concert. Geeft toch te denken dacht ik. Ja, dat geeft te denken.. Vooral bij `n goed concert van Extreme Noise Terror. M`n Cleistocactussen Straussi (bastraps) doen `t er ook prima op. maar de cassettebandjes en de lp's worden nog altijd zorgvuldig bewaard! Heel goed Paul. Zijn immers leuke herinneringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Dit is alweer een groot verlies, SHIT. Waarom gaan de goede toch altijd als eerste in de muziek, pak maar eens de jongens van de Ramones (al 3 dood!?) Sid Viciuos (was 25 jaar geleden ook veel te jong gestorven), Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Ik heb een aantal Johm peel sessies op cd. Dat zijn schitterende live opnames! Meat beat manifesto Orbital New Order Het is jammer dat hij stopt. Hij had een breede smaak en gevoel voor muziek. Ik zag net the revolting cocks langs komen!!! Geweldige band!!!! Ik heb 1 cd van hun Beers Steers and Queers Simpel rauw en energiek!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 oktober 2004 Report Share Posted 27 oktober 2004 Ik heb een aantal Johm peel sessies op cd.Dat zijn schitterende live opnames! Meat beat manifesto Orbital New Order Het is jammer dat hij stopt. Hij had een breede smaak en gevoel voor muziek. Ik zag net the revolting cocks langs komen!!! Geweldige band!!!! Ik heb 1 cd van hun Beers Steers and Queers Simpel rauw en energiek!!! sorry but he passed away en is niet gestopt............. John Peel OBE, legendary Radio 1 and Radio 4 presenter, has died suddenly on holiday in Peru Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 Ik heb een aantal Johm peel sessies op cd.Dat zijn schitterende live opnames! Meat beat manifesto Orbital New Order Het is jammer dat hij stopt. Hij had een breede smaak en gevoel voor muziek. Ik zag net the revolting cocks langs komen!!! Geweldige band!!!! Ik heb 1 cd van hun Beers Steers and Queers Simpel rauw en energiek!!! sorry but he passed away en is niet gestopt............. John Peel OBE, legendary Radio 1 and Radio 4 presenter, has died suddenly on holiday in Peru oops! nou ja toch jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts