Bentleyboy Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Wie heeft er ervaring met de KEF Q3 luidsprekers? Ik heb ze via een marantz pm7000 lopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 26 oktober 2004 Author Report Share Posted 26 oktober 2004 Niemand een mening? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Heb je haast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 26 oktober 2004 Author Report Share Posted 26 oktober 2004 nee gewoon pure nieuwsgierigheid hehehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 oktober 2004 Report Share Posted 26 oktober 2004 Niemand een mening? fabriceer je eigen mening en vergelijk ze eens met andere speakers in die zelfde prijsklasse.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 26 oktober 2004 Author Report Share Posted 26 oktober 2004 Ik vind ze warm en natuurlijk klinken, ook zuiver als ie hard staat, maar ik wou jullie gewoon om jullie mening vragen......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Ik vind ze warm en natuurlijk klinken, ook zuiver als ie hard staat, maar ik wou jullie gewoon om jullie mening vragen......... Als ik dat zo lees, heb je zelf al een menig. En in dat geval is de mening van anderen niet meer ter zake. Zo hoort het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 30 oktober 2004 Author Report Share Posted 30 oktober 2004 Ik zie mijn mening gewoon graag onderbouwd door anderen. Heeft iemand trouwens enig idee van wanneer tot wanneer de Q3's gebouwd zijn? Ik heb ze nml een tijdje terug voor 300 euro gekocht, ze schijnen 750 nieuw gekost te hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2004 Report Share Posted 30 oktober 2004 Ik zie mijn mening gewoon graag onderbouwd door anderen. Heeft iemand trouwens enig idee van wanneer tot wanneer de Q3's gebouwd zijn? Ik heb ze nml een tijdje terug voor 300 euro gekocht, ze schijnen 750 nieuw gekost te hebben Ik begrijp dat, wat jij ervaart graag door anderen bevestigd wilt zien. Het is m.i. belangrijker je eigen weg te volgen en je niets van de mening van anderen aan te trekken. Heel veel mensen laten zich beinvloeden door de mening van anderen, daardoor worden ze steeds onzekerder. Ik bedoel hiermee het volgende. Als ik vind dat mijn spullen goed klinken, intereseerd het mij geen ene moer wat anderen er van vinden. Het zijn mijn spullen en niet die van een ander. Begrijp me goed, ik wil niet negatief doen, maar er zijn al veel discussies geweest over wat deze en gene wel of niet goed vonden klinken. Daarom zeg ik nogmaals: als ik vind dat het goed klinkt..........! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bentleyboy Posted 31 oktober 2004 Author Report Share Posted 31 oktober 2004 Ben blij om het te horen, en ik ben dan ook zeer tevreden met mijn Q3's. En ik mag graag mijn eigen wegen gaan, dan ontdek je veel meer! Weet iemand trouwens van wanneer tot wanneer de Q3's gebouwd zijn? Ik heb trouwens ook de nieuwe Q4's gezien bij Boelman & Co in Leeuwarden, en die vond ik wat iel, geef mij maar wat cubic inches! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 31 oktober 2004 Report Share Posted 31 oktober 2004 De echte kenners vinden de Q3 een treurig dieptepunt in de historie van KEF. Tweedehands kun je er nog wel eens 200 Euro voor vangen, maar dan alleen maar omdat er KEF op staat. Als jij de Q3 warm vindt klinken is er wat mis met je Q3 (waarschijnlijk) of je gehoor. De volgende recensie: "If u are looking for a warm sound, like jazz, vocals,or long hour listening without tiring, q3 isn't the right choice for u.....cos' it sounds bright regardless of any cables u use, & this is the characteristic of Q3. " spreekt boekdelen. Ze hebben bovendien absoluut een subwoofer nodig, want veel laag komt er niet uit: "... it is very lacking in bass. This could be overcome by adding a sub-woofer to support it in the lows." Volgens sommigen zien ze er wel mooi uit... Nou ja. Of had je anders willen horen? Ik heb ze trouwens zelf nooit beluisterd. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Sorry voor het pesterijtje. Mijn reactie was bedoeld om aan te geven dat je met dit soort vragen heel veel verschillende antwoorden kan krijgen. Met dezelfde google-actie had ik evenzovele positieve reacties kunnen verzamelen. Zelf luisteren, in de eigen vaste luisteromgeving en met de eigen bron en software. En kritisch blijven na een aankoop, zonder weg terug, is ontzettend moeilijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre.B Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Binnen de Q-lijn van Kef zit een groot verschil in geluid. Q3 klinkt erg dun, niet veel bas. Q5 lijkt op het gehoor een piek te hebben bij zo'n 70 a 80 Hz. Q7 is veel rustiger. Ik heb de Q5 gehad en nu heb ik de Q7, ik verbaasde me over het verschil in weergave..je verwacht alleen maar meer laag, maar er is veel meer verschil. Let wel, dit viel mij op in MIJN woonkamer met mijn apparatuur.. Blijf bij je eigen mening! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 ik vind persoonlijk de gehele huidige lijn van KEF teleurstellend en als er iemand het merk KEF een warm hart toedraagt, den ben ik het wel deze hieronder is wel 1 van mijn favourueten... Kef RR105/3 Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 Dat de Q3's dun klinken onderschrijf ik niet. Fraaie speakers, zowel uiterlijk als klankmatig. Hoe groot is je kamer? Ik heb ze ooit eens in middelgrote kamer gehoord en dat klonk goed. Mischien dat ze in een flinke kamer wat moeten vechten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre.B Posted 12 november 2004 Report Share Posted 12 november 2004 de Q3 heb ik alleen in een voor mij onbekende luisterruimte gehoord met een niet zo zware NAD versterker. Ik denk als ik de Q3 op mijn Vincent eindbak zet dat het wel beter wordt. Wat blijft is het grote verschil in geluid tussen de Q5 en Q7. Mijn vorige speakers waren de Q5. die speelden op dezelfde installatie als nu de Q7 en in dezelfde ruimte. Zou je toch niet verwachten zoveel verschil binnen dezelfde range. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts