Jump to content

JVC dilemma of gewoon mooi en goed!

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

hier begint dan het dilemma

de vraag is of zou het een goede beslissing zijn ????

Als je meer tijd in je andere hobbies wil steken moet je het vooral doen; geen drukte meer met kabeltjes, netsnoeren en schone stroomgroepen.

Maar dan mag je hier natuurlijk niet meer terugkomen! :D

de vraag is of zou het een goede beslissing zijn ????

Als je meer tijd in je andere hobbies wil steken moet je het vooral doen; geen drukte meer met kabeltjes, netsnoeren en schone stroomgroepen.

Maar dan mag je hier natuurlijk niet meer terugkomen! :D

Of je naam veranderen in JVC_EX-A1 ;):D

NEEEEEEEE! Weet niet welke speakers je hebt. Maar dit kan niet lekker klinken, is allemaal te klein om ook maar iets van onderbuik emotie te leveren.

Doe de plet test. Laat dat apparaat eens op je lux vallen en daarna andersom. Kijken wat de uitkomst is :lol:

Grapje, maar ik zou me eens heel goed bedenken, en wat Beunky zegt..... eerst thuis proberen. Ik vind het iets voor boze huisvrouwen.

Groet,

Andre

100995_ex-a1_e.jpg

dus .............................zit over aanschaf te denken

als vevanger voor de LUXMAN L 81

en de tuner en de dvd en de cd speler h=kenne dan weg.....

de vraag is of zou het een goede beslissing zijn ????[/b]

Als vervanging van je huidige set? Niet doen.

Maar ik ben er van overtuigd dat dit setje best wel goed zal klinken, in een kleine kamer wel te verstaan en niet op luid volume.

Maar het lijkt me toch eerder een luxe setje, voor erbij (omdat ie zo schattig) is dan dat het een volwaardige set is.

Voor hetzelfde geld (de set kost 500 euro geloof ik) kun je ongetwijfeld een veel volwassener geluid krijgen (bv een tweede hands jaren 70 versterker voor 50 euro, je huidige cd speler en 400 euro aan speakers) sterker nog: voor geen geld, nl. je huidige set (afgaande op de Luxman L81)

NEEEEEEEE! Weet niet welke speakers je hebt. Maar dit kan niet lekker klinken, is allemaal te klein om ook maar iets van onderbuik emotie te leveren.

Doe de plet test. Laat dat apparaat eens op je lux vallen en daarna andersom. Kijken wat de uitkomst is :lol:

Grapje, maar ik zou me eens heel goed bedenken, en wat Beunky zegt..... eerst thuis proberen. Ik vind het iets voor boze huisvrouwen.

Groet,

Andre

de speakers zijn MAGNAT ALL Ribbon 3 A

en Andre er is een wereld van verschil tussen LUXMAN en LUXMAN L81

de

Maar eeh Luxman L81, gij zijt toch de persoon die dezen topic heeft gestart? Even serieus, overweeg je echt om je set te gaan ruilen tegen dat kleine dingetje? Ik ken je luidsprekers niet en wil ook niet zeggen hoe groter iets is hoe beter het klinkt. Ben wel van mening (zoals al eerder door iemand is gezegd) dat dit leuk kan klinken in een kleine ruimte. Studeer kamer, klein kantoor etc etc. Tja....

Andre

Andre

ben ik nog niet over uit ,maar vind het gewoon een mooi setje

en ik ben er achter gekomen dat de afgelopen concerten

van

E Clapton 12-04-04 ahoy (stond vooraan bijde speakers)

PJ Harvey 10-06-04 heiniken Music Hall

Magnapop 23-09-04 013

en nog

Nick Cave 23-11-04 heiniken Music Hall

niet een beste invloed op gehoor hebbe dus...........

je hebt een mail gestuurd aan mij

die begon met:

Hoi Richard,

Jij weet nog al veel van Luxman....................

dus vandaar de reactie

er zijn er dus 2

luxman

in ik :luxman L81 ( want die heb ik nog steeds vanaf 1979)

en bij de weg: heb ik op mijn buro een JVC set UX-1000 staan met subwoofer SP-PW3000 en sounds not bad!!!

heel vaak hoor ik wel eens een kleinere set waarvan ik dan denk dat het niet gek klinkt. mar als ik dan weer mijn eigen set (Luxman L540/KEF rr105/3) weer aanhoor, dan denk ik weer van dat dat kleine spul sucks .....

tis allemaal zo ongrijpbaar !

:blink:

Heb ik die mail aan joy gestuurd. Eeeehh :ph34r:, ik weet niet hoe ik me moet verbergen maar sorry. Dat is typisch iets voor mij. Wat aanklikken en niet goed kijken. Nogmaals sorry. Maar, jij weet toch ook wel iets van Luxman toch?

Even terug komen op je verhaal van die concerten. Ben zelf ook geregeld naar concerten geweest (laatste tijd met oordoppen). Eerlijk is eerlijk ik dacht ook dat mijn oren er op achteruit zijn gegaan, zeker ook door geregeld kroeg bezoek en elk jaar 4 dagen carnaval. Maarrrrr, ik kan nog verdomd goed het verschil tussen een goed en een slecht (en alles wat daar tussen zit horen. Karakter van een set blijf je horen. Heb zelf laatst bij mij de netsnoeren vervangen, dat verschil hoorde ik zeer goed.

Dus.... luister nog eens goed naar dat set en dan naar je eigen set...............

Groet,

Andre.

Mijn toevoeging...

Zo'n setje tegenover de luxman L-81???

Ik heb de luxman L-81 in (1998) gekocht voor 350 gulden. Deze is naar het beluisteren van enkele andere 2dehands versterkers in mijn handen gesprongen.

Geluistert: onkyo, proton, technics, nad. De luxman sprong er bovenuit! Geluid is veel ruimtelijker en schoner, een versterker die je niet weg moet doen! Natuurlijk zijn er nu betere (setjes) versterkers verkrijgbaar maar onderschat deze niet.

Ik zou gewoon met de luxman verder blijven spelen of anders zoek een mooie luxman uit de (L) serie. De L410 vindt ik persoonlijk een zeer goed klinkende versterker. Deze versterker heeft naar mijn ervaring een lekker rustig en zuiver geluid.

Groeten, Jos

kwoot andre

Heb ik die mail aan joy gestuurd. Eeeehh , ik weet niet hoe ik me moet verbergen maar sorry. Dat is typisch iets voor mij. Wat aanklikken en niet goed kijken. Nogmaals sorry. Maar, jij weet toch ook wel iets van Luxman toch?

tis geen zoon ramp krijg ik oon nog eens post!!!!!!!!,maar heb de mail alsnog naar richard gestuurd dan ook nog?

kwoot jos

Ik zou gewoon met de luxman verder blijven spelen of anders zoek een mooie luxman uit de (L) serie. De L410 vindt ik persoonlijk een zeer goed klinkende versterker. Deze versterker heeft naar mijn ervaring een lekker rustig en zuiver geluid.

ik ga niet over

kwoot andre

Heb ik die mail aan joy gestuurd. Eeeehh , ik weet niet hoe ik me moet verbergen maar sorry. Dat is typisch iets voor mij. Wat aanklikken en niet goed kijken. Nogmaals sorry. Maar, jij weet toch ook wel iets van Luxman toch?

tis geen zoon ramp krijg ik oon nog eens post!!!!!!!!,maar heb de mail alsnog naar richard gestuurd dan ook nog?

kwoot jos

ik ga niet over

Kun je de set meekrijgen voor een luisterpref? Zo ja, meenemenen die hap, luisteren en beslissen dat je het spul niet koopt.