contour 3.0 Posted 28 oktober 2004 Report Share Posted 28 oktober 2004 liefhebber van het genesis tijdperk met Peter Gabriel? nu je kans om te zien hoe het toen was. de Canadese formatie the musicalbox tourt op dit moment met de lamb lies down on broadway show. in februari geven ze vier concerten in nederland. de concerten die zij geven zijn een natuurgetrouwe copie van de oude genesis concerten. verleden jaar selling england by the pound tour gezien: fantastisch wat die jongens doen. kijk eens op www.themusicalbox.net en ga die show zien, je zult niet teleurgesteld zijn!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Zelfde niveau als Regenesis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 2 november 2004 Author Report Share Posted 2 november 2004 veel, veel ,maar dan ook veel beter!! je weet dat het niet de originele bandleden zijn, maar dat vergeet je na een aantal nummers. muzikaal spelen ze alles 100% perfekt na. ik vind het in ieder geval fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 2 november 2004 Author Report Share Posted 2 november 2004 en niet geheel onbelangrijk: the musicalbox stelt zich ten doel de originele shows van genesis zo perfekt mogelijk na te spelen, met alle kostuums, projecties etc. regenesis speelt vooral de muziek met enkele effecten uit de oude shows, onderteund met de nieuste technieken. wil je weten hoe het 30 jaar geleden was moet je bij the musicalbox zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Ik was gisteren bij een concert van Saga in Zoetermeer. Daar werden flyers uitgedeeld van het concert van The Musical Box. Daar stond bij dat die band met goedkeuring van Peter Gabriel 'The Lamb lies down' speelt. Tsja, dan moet het wel deuegen, denk ik dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 de site lijkt even niet bereikbaar te zijn maar daar MOET ik heen bedankt voor de heads-up! Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Even een nummertje gedownload. Genesis was behoorlijk afhankelijk van de gave stem van Gabriel, iets wat geen 'clone' band kan reproduceren.. Dat valt me een beetje tegen maar de uitvoering is verder wel goed. Even wennen nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 4 november 2004 Author Report Share Posted 4 november 2004 beste Niels, vergeet niet dat het stukje wat je download niet de beste kwaliteit is!! een van de sterke punten van deze band is juist de zanger! de complete band is trouwens top. het gaat er verder vooral om dat je een natuurgetrouwe weergave krijgt van de oude concerten. Gabriel is zelf ooit naar een concert van the musicalbox geweest met zijn twee dochters, om te laten zien wat pappa vroeger deed............ lijkt me bewijs genoeg of niet?? Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 14 november 2004 Author Report Share Posted 14 november 2004 zijn er nog mensen van het hear forum die naar het concert gaan? kijk ook eens op www.themusicalbox.nl daar staat nu ook commentaar van Collins. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Misschien...de kaartjes zijn peperduur. Van 39 tot 50 euro. En dat voor een band die een andere band kopieert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Tja, 2 avondjes in de kroeg zijn evenduur, en voor sommigen kost 5cm interlink al meer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 Tja, 2 avondjes in de kroeg zijn evenduur, en voor sommigen kost 5cm interlink al meer.. Klopt, maar na een concert ga ik in de regel ook nog even naar de kroeg. En tijdens een concert drink ik ook wat. Maar toch, ik vind het aan de dure kant. Voor Peter Gabriel zelf was ik nog een paar euro minder kwijt. Voor Phil Collins ook. Net als voor Steve Hackett. En dat zijn de echte Genesis-mannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 16 november 2004 Author Report Share Posted 16 november 2004 ach, wat zijn nog de echte Genesis mannen?? Gabriel?? geweldige muziek en dito concerten, maar Gabriel speelt al jaren geen Genesis werk meer!! Collins?? nee niet echt interessant de laatste jaren. Hackett dan? hij speelt inderdaad nog wel oud Genesiswerk, maar alleen de gitarist is origineel, zang is over het algemeen zeer matig. ik wil alleen maar aangeven dat je de mogelijkheid krijgt om te zien hoe het 30 jaar geleden was bij een Genesisconcert en the musical box doen dit geweldig. lees alle recensies en commentaren van de diverse Genesis leden erop na. ik heb trouwens geen aandelen in de band als iemand dat denkt, maar wil het gewoon melden, een kans die niet zo vaak voorbij komt. de prijs, daar moet ik iedereen gelijk in geven, die is behoorlijk stevig, maar als je alle berichten mag geloven heeft het ook aardig wat geld gekost om de originele produktie inclusief originele instrumenten etc. bij elkaar te krijgen. voor de rest: ga of ga niet!! selling england by the pound show von ik in ieder geval geweldig en verwacht van de lambshow hetzelfde Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
contour 3.0 Posted 31 december 2004 Author Report Share Posted 31 december 2004 even een update, voor mensen die belangstelling hebben: het concert in Den Haag is uitverkocht, voorprogramma: Gandalf tijdens de concerten is de DVD van the musicalbox te koop(met selling england by the pound live) beperkt aantal kaarten voor Enschede en Amsterdam beschikbaar. dus heb je de eindejaarsuitkering nog niet uitgegeven, kijk of je alsnog kunt gaan, je zult er geen spijt van hebben Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts