Jump to content

Blokade

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Hij is verkocht,mijn Rotel RB1090 eindversterker.

Dan gaan we maar even wat anders aanschaffen.

Ja was het maar zo makkelijk.

De Rotel is een 'beest', heeft z'n leven bij mij denk ik in de 'idle' stand gehangen,

ik draai n.l. heel rustig.

Vond het wel leuk eigenlijk power zonder eind en daar dan max 1 watt van gebruiken,mischien dan toch maar een mooi SE-triode-tje aanschaffen.

Ja maar er staan ook van die prachtige bakken op 2e hands in binnen en buiten land,laatstaan de 'nieuwe' technieken die nu vaker op de markt komen,PS-audio of Crown,zelfs vMedevoort.

Is dat nou typisch iets voor audiofielen geen keuze kunnen maken.

Voor een ander weet ik het wel, simpel op een rijtje zetten,

wat wil je, hoeveel p

Ik begrijp dat je allemaal verschillende dingen aan het doen bent, Quad 303, 405 modificeren en nu spelen met een stoetkit junior... is het misschien beter om even een stap terug te doen en te genieten van muziek om vervolgens na te gaan wat je werkelijk wilt in de toekomst.

Voor mij was het iets van een jaar of anderhalf geleden vrij duidelijk, er moesten electrostaten komen. Met die "visie" ben ik aan het kijken geslagen en dikke eindversterkers gaan aanschaffen (MF x-a200) om eventueel geen problemen te krijgen met een electrostaat (welke wat niet bekend). Nu heb ik electrostaten en ben blij.

Ja maar er staan ook van die prachtige bakken op 2e hands in binnen en buiten land,laatstaan de 'nieuwe' technieken die nu vaker op de markt komen,PS-audio of Crown,zelfs vMedevoort.

Bij WenW audio ( L I N K ) staat nog een setje Array monoblocks.... volgens mij mag je die best eens thuis proberen...

:)

even een snelle uitspraak: als ik hoor wat Van Medevoort met de SACD1000 deed (jaja een handjevol condensatoren er in hoor ik jullie al denken) dan krijg ik de indruk dat ze daar weten wat muziek reproduceren is.

als mijn krachtcentrale weer kaduuk gaat, ga ik minstens Van Medevoorts even uitproberen. ennuh sphinx heb ik al eens gehoord in mijn set. gewoon fijn.

Eens zien of ze tegen de ouwe AW250 opkunnen ... vele grote merken hebben dat al verloren (Krell KSA80 was echt jekkie, ML niet zo mooi als de AW250 en te steriel, het hierboven genoemde Nederlandse merk ontroerde me niet (letterlijk zo, prachtig en heel gecontroleerd geluid, maar niet mijn emotie)).

baaaai

Koop 2 Hypex UCD180 modules a 60 euro, een 625 watt Amplimo trafo a 90 euro en twee 22000 uF BC component elco's a 18 euro en wat brugcellen en draad. Koop of bouw een kastje en wat aansluitmateriaal.

Klaar, dik 100 watt versterker voor rond 300 euro die een Rotel (en vele duurdere merken) ver achter zich laat.

En je kan hem altijd nog als laag versterker gebuiken icm een buizenbak.

(beetje provoceren mag toch wel :D )

Tja, wil je ze overnemen (zelf ophalen in Gent)?

250 euro per paar. 475 euro incl 2 (nog virtuele) 1000 VA trafos :(

Groningen ruled B)

Beste Duck,

Hee... Ik weet dat Sherwin Lemmen zijn nooit gebruikte 1000 V/A trafo's voor zijn voormalig ZAP project verkoopt. Wieweet heb je er wat aan.

Groeten,

Bas