Jump to content

cd-speler

Jean-Paul
 Share

Recommended Posts

Zoals ik in een eerder bericht meldde heb ik een nieuwe versterker en boxen gekocht. Over een nieuwe cd-speler twijfel ik.

Dat komt door het volgende. Vorig jaar wilde ik mijn eigen oude cd-speler die ik nu nog heb (Akai CD55, 10 jaar oud, dus daar verwacht je toch niet echt veel van) wel eens vergelijken met een nieuwe cd-speler van een vriend van me (een met buizen gemodificeerde Marantz; ik geloof dat ze die Tube noemen of zo...). Wat bleek: toen we beide cd-spelers hadden aangesloten op zijn versterker (Cyrus) en in beide CD-spelers dezelfde cd draaiden (Buena Vista Social Club) hoorden we (en we waren met zijn drieen) niet het verschil tussen mijn Akai en de gemodificeerde Marantz.

Sindsdien heb ik maar besloten nog geen nieuwe CD-speler aan te schaffen en het voorlopig te laten bij een nieuwe versterker en nieuwe luidsprekers.

Of heeft iemand een verklaring voor het voorgaande en wellicht een CD-speler tip (rond 1.000 gulden).

Alvast bedankt, Jean-Paul

hallo JP,

toch kan ik je de 'tjoeb' marantz wel aanbevelen ! hij geeft een enorm plezier en muzikaliteit voor het geld. het is wel zo dat een apparaat met goede kwaliteiten vaak veel beter tot z'n recht komt in een nog betere installatie...

zo kan een interlink van 5500.- in een leuke

budget set totaal niet die meerwaarde brengen, waar diezelfde interlink dat wel in een top set laat horen.

de bron is altijd heel belangrijk. ik heb wel meegemaakt dat een Wadia van ruim 20 mille in een zelfbouw budget set totaal niet meer dat laat horen wat er WEL inzit. het is dan jammer dat daar vervolgens oordelen aan verbonden worden.. de MATCH van componenten is ALTIJD waar het om gaat, de som der delen brengt je dan wel of niet muziek. ik heb met enorm plezier naar de Tjoeb 99 geluisterd.

maar niet gekocht. wel aanbevolen.

Beste JP,

Inderdaad, alles is zo sterk als de zwakste schakel, bij een audioset is het zaak het een en ander in balans te brengen, hoewel er altijd uitzonderingen zijn, soms kan een set meegroeien door een of meer componenten te vervangen, voorbeeld:

Een vriend van mij heeft een Denon PMA925 versterker(Fl.1000,-) een Denon cd-speler uit de Fl.1000 prijsklasse,Dynaudio audience 60 luidsprekers en luidsprekerkabel van ArtSpeak ("De Mat"), een aanrader Fl.25 p/m, tussen de versterker en de cd-speler zat een orgineel bijgeleverd snoertje.Klonk best goed maar toen snoertje werdt vervangen door een kabel uit de Fl.1000,- prijsklasse, tweedehands gekocht voor Fl.200,-,

werd het dus echt een heel stuk beter, misschien een beetje uit verhouding maar het resultaat is zeer goed, wat ik wil zeggen dat je uiterst voorzichtig moet zijn om een set op te waarderen en alles eerst thuis uit te proberen en liefst voor een wat langere periode zorg tevens dat je ingespeelde apparatuur beluisterd c.q. meekrijgt.

Luistergroeten ruud