Jump to content

Bose en hifi Nl

carl
 Share

Recommended Posts

Ik zat even naar het VAD verslag op hifi NL te kijken. Volgens Renee van Es was het druk geweest op de Bose stand. Ik ben er zaterdag een paar keer langs gelopen en ik vond het genant leeg. Iemand anders ervaring?

Overigens gaat Renee van Es binnenkort Bose testen. Op zich interessant, maar ik verwacht niet een herhaling van de oude Bose recesensie van Jan Kool. Het was volgens mij nog net geen slaande ruzie met de Dr himself.

Carl

Ik zat even naar het VAD verslag op hifi NL te kijken. Volgens Renee van Es was het druk geweest op de Bose stand. Ik ben er zaterdag een paar keer langs gelopen en ik vond het genant leeg. Iemand anders ervaring?

Overigens gaat Renee van Es binnenkort Bose testen. Op zich interessant, maar ik verwacht niet een herhaling van de oude Bose recesensie van Jan Kool. Het was volgens mij nog net geen slaande ruzie met de Dr himself.

Carl

Als er een review verschijnt: lovend, de hemel inprijzend waarschijnlijk.

Als er geen review verschijnt: baggerproduct.

Als er een review verschijnt: lovend, de hemel inprijzend waarschijnlijk.

Als er geen review verschijnt: baggerproduct.

Beste Beunky,

Had jij laatst niet een leuk aankoopje (Quad-setje en Keffertjes) gedaan :rolleyes: is er om die tweede reden nog geen recensie verschenen :lol:;)

Nee ruudje, dat is niet de reden.

:o

Ook al heeft Ruud de lengte van een hobbit :ph34r: , dan vind ik de verkleiningsvorm hier toch enigszins misplaatst :huh:;)

Je ziet de link naar Ruuds eerdere kwinkslagen hopelijk wel?

aankoopje

setje

keffertjes

Allemaal verkleiningsvormen.

Ik dacht: die zet ik eventjes door :D

Uiteraard no offence richting Ruud :)

Voor de duidelijkheid: ik ben uiterst tevreden met mijn bescheiden setje bestaande uit onder meer de Quadjes en de Keffertjes :D

Maar vanwege het nog niet optimaal geplaatst zijn van de luidsprekers en nog niet een zo goed mogelijke akkoestiek

:o

Ook al heeft Ruud de lengte van een hobbit :ph34r: , dan vind ik de verkleiningsvorm hier toch enigszins misplaatst :huh:;)

Melkpakje ? :P;)

MvG,

Haudio

:rolleyes:

We kunnen wel bose constant zwart maken... is wat vermoeiend wat mij betreft, ze krijgen ook geen enkele kans. Nou met zo'n recentie kan dat wel lijkt me.

De drukte op de bose stand viel het wel mee. Top drukte niet maar ik heb daar wel redelijk wat mensen gezien, ze hadden ook wel een grote zaal gehuurd.

Voor de duidelijkheid: ik ben uiterst tevreden met mijn bescheiden setje bestaande uit onder meer de Quadjes en de Keffertjes :D

Maar vanwege het nog niet optimaal geplaatst zijn van de luidsprekers en nog niet een zo goed mogelijke akkoestiek

Guest Kraus vonBentinck

Cara kan absoluut niet op tegen je eigen oren en gewoon gezond verstand.

Een recensie is misschien wat veel gevraagd maar het is altijd leuk om te horen waarom je het een gekocht hebt en niet het ander; waarom juist de KEF en niet de andere speakers van het lijstje?

Cara kan absoluut niet op tegen je eigen oren en gewoon gezond verstand.

Een recensie is misschien wat veel gevraagd maar het is altijd leuk om te horen waarom je het een gekocht hebt en niet het ander; waarom juist de KEF en niet de andere speakers van het lijstje?

De Kefjes heb ik gekocht nadat ik een tip van iemand had gekregen dat ze op internet stonden. Ik heb met verschillende mensen over die kefjes gesproken en die waren zeer positief. Van deze twee personen heeft een persoon zelf een setje 'oude' kefjes, de opvolger van de 102. Vervolgens ben ik zelf gaan luisteren en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik ze voor dat geld in die kwaliteit, units zijn nog helemaal optimaal (en echt geen krasje, alleen in het ene luidsprekerdoek een heel klein gaatje dat je niet eens ziet als het doek er voor zit), gemakkelijk voor dezelfde prijs kan doorverkopen zodat ik geen verlies hoef te lijden daarop. En ik ben tot nog toe zeker niet ontevreden, integendeel zou ik zelfs willen zeggen: ze bevallen uitstekend! Ook in vergelijking met de andere speakers op mijn lijstje, behalve de concertino's want die heb ik niet gehoord dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Zodra ze niet meer bevallen of ik kom wat beters tegen, is de beslissing snel genomen :)

Nog even een vraagje, hoezo kan Cara niet op tegen gewoon gezond verstand? Het lijkt me juist ideaal om relatief makkelijjk en relatief snel binnen de gegeven omstandigheden een goed uitgangspunt te berekenen, of is dat niet zo? En dan kan ik daarna nog wel milimeterwerk met verschuiven doen (bij wijze van milimeterwerk, maar centimeterwerk is het dan wel). Kan ik overigens met Cara ook zien waar de reflectiepunten en zo zitten?

Guest Kraus vonBentinck

Cara schijnt wel wat verbeterd te zijn (ik ken alleen een wat oudere versie) maar het blijft een vrij eenvoudige bendering van een complexe werkelijkheid omdat er toch maar een beperkte hoeveelheid parameters ingegeven kunnen worden, vooral wat betreft de inrichting van je luisterruimte.

Als je gewoon uitgaat van de bekende driehoeksopstelling dan is de ruimte waarbinnen je met je boxen kunt schuiven sowieso beperkt, zeker in een kleinere kamer. Er komt uit CARA heus geen verrassende opstelling rollen die je op nieuwe ideeen zou kunnen brengen. Vandaar dat langdurig experimenteren met de opstelling veel betere resultaten geeft dan uitgaan van de door CARA berekende opstelling. CARA is leuk als extraatje misschien maar eigenlijk weggegooid geld als het gaat om de beste opstelling.

Bovendien kun je online enigszins experimenteren met CARA onder www.hunecke.de; dat kost geen cent.

Ik ben niet vlug negatief maar Bose heb ik maar een keer goed gehoord. Dat waren van die oude direct refelecting speakers en hingen in een kroeg in Gent. Ik kan me nog herinneren dat ik me afvroeg waar dat goede geluid vandaan kwam. Dat heb ik maar een keer in mijn leven in een kroeg gedaan.

Carl

hoi Beunky

Je bent zelf gaan luisteren en je vond ze goed klinken

nou dan is het toch mooi.

Als je er na een tijdje nog iets aan wil veranderen is dit ook mooi.

Iedereen die zich op dit forum bevind is hier mee bezig

laat je niet gek maken of opnaaien door anderen,

iedereen heeft zijn eigen smaak qua geluid.

Vooroordelen heb je altijd, meestal ook nog van mensen die ooit eens iets gehoord hebben.

Ik snap ook de drukte over Bose niet

er zijn hele volksstammen die deze speakers in hun huiskamer hebben hangen

en naar volle tevredenheid.

Meestal zijn het ook niet zo'n zeurkousen als wij maar genieten gewoon van hun luxe speakersetje

gr Robert

Guest muziekfreak

Guest muziekfreak
hoi Beunky

Je bent zelf gaan luisteren en je vond ze goed klinken

nou dan is het toch mooi.

Als je er na een tijdje nog iets aan wil veranderen is dit ook mooi.

Iedereen die zich op dit forum bevind is hier mee bezig

laat je niet gek maken of opnaaien door anderen,

iedereen heeft zijn eigen smaak qua geluid.

Vooroordelen heb je altijd, meestal ook nog van mensen die ooit eens iets gehoord hebben.

Ik snap ook de drukte over Bose niet

er zijn hele volksstammen die deze speakers in hun huiskamer hebben hangen

en naar volle tevredenheid.

Meestal zijn het ook niet zo'n zeurkousen als wij maar genieten gewoon van hun luxe speakersetje

gr Robert

jij jat mijn tekst! B);)

We kunnen wel bose constant zwart maken... is wat vermoeiend wat mij betreft, ze krijgen ook geen enkele kans. Nou met zo'n recentie kan dat wel lijkt me.

De drukte op de bose stand viel het wel mee. Top drukte niet maar ik heb daar wel redelijk wat mensen gezien, ze hadden ook wel een grote zaal gehuurd.

Ik dacht dat we er zaterdagmiddag een compleet lege ruimte zagen...... terwijl de rest stampvol zat.... :huh:

Beunky,

Ruim een jaar geleden heb ik met cara gespeeld en het werkt behoorlijk goed.

Echter, het blijft lastig in te schatten hoe goed je de luisterruimte hebt gemodelleerd. Wat betreft afmetingen etc. is dit vrij eenvoudig en precies te doen. Maar voor alle wanden, tafels etc. moet je aangeven welk van welk materiaal dit is gemaakt omdat dit invloed heeft op de akoestische absorptie. Het het is soms niet eenvoudig een keuze te maken uit de lijst van beschikbare materialen. Voorbeeld: is mijn wand nu voorzien van fijn, middelmatig of grof stucwerk? Zelfde problematiek speelt voor bv. gordijnen.

Eigenlijk zou je dus in Cara je luisterruimte moeten modelleren en vervolgens met metingen verifieren of de door cara berekende nagalm karakteristiek overeen komt met hetgeen je meet. Zo heb je tenminste enige zekerheid dat je modellering goed is en daarmee je uitgangspositie voor simulaties.

Tevens helpt het als jouw luidspreker door Cara wordt ondersteund zodat de afstraalkarakteristiek bekend is.

Het ik kan je zeker aanraden om er eens mee te gaan spelen. Leuk!

Ik dacht dat we er zaterdagmiddag een compleet lege ruimte zagen...... terwijl de rest stampvol zat.... :huh:

Leeg vond ik het niet.

Ondanks dat Paul Klipsch gelijk heeft dat zijn luidsprekers beter zijn dan die van Amar Bose, denk ik dat er veel meer Bose verkocht wordt dan Klipsch.

Ook zijn Bose luidsprekers veel bekender.

Wie heeft er dan gelijk ?

In onze maatschappij is het toch de wet van de meeste stemmen gelden , dus de meeste mensen hebben gelijk dat ze Bose beter vinden dan Klipsch , of................

En dat voor iemand die altijd de platenspeler trouw is gebleven.. ;)