Jump to content

Direct drive

carl
 Share

Recommended Posts

Ik vind leuk om klassieke tweede hands draaitafels te kopen als ik ze voor een grijpstuiver zie. Ik zou wel eens een keer een goede direct drive willen hebben. Wat zijn daar de goede typen geweest.

Carl

Ik vind leuk om klassieke tweede hands draaitafels te kopen als ik ze voor een grijpstuiver zie. Ik zou wel eens een keer een goede direct drive willen hebben. Wat zijn daar de goede typen geweest.

Carl

De dual 701: absoluut een prachtige techniek, vrijwel compromisloos en beter dan de latere direct drives van dual. Heb ik al vanaf '78 en nog steeds in nieuwstaat, een tank.

Elders op dit forum heeft als ik het goed heb Sebastiaan de Vries lyrisch verteld over de technische opbouw. Niet de eerste de beste.

Komt wellicht ook omdat het de eerste van dual was. Zoals zo vaak gaat daar dan alle know-how in zonder zich af te vragen of het commercieel wel zo slim is.

Vergelijk het met de Philips spaarlampen: de eerste series waren zo waanzinnig sterk dat zelfs de termijn van 12 jaar regelmatig werd overschreden in de praktijk. Ze wisten bij wijze van spreken niet hoe ze de levensduur naar beneden konden be

Een goede DD is een reVox B790. Geen last meer van een fouthoek en een zeer constante snelheid. Is echt wel de moeite.

Wij hebben nog zo'n spaarlamp. Mijn grootvader kende een hoge piet bij philips en daar hebben wij een prototype van gekregen. Nu zovele jaren brandt ze nog altijd. Het enige nadeel is dat je pas na een relatief lange tijd iet of wat licht krijgt.

MVG

Een Technics SL****...  je weet wel welke  :rolleyes:

Ja deze. :rolleyes:

Technics SL1200MKII...... De draaitafel. thumbup.gif

Technics%20SL1200MKII.JPG

Een goede DD is een reVox B790. Geen last meer van een fouthoek en een zeer constante snelheid. Is echt wel de moeite.

dat is grappig, In de REVOX zit nou juist ook de EDS1000 motor , de motor ontworpen en gemaakt (door PAPST) voor de DUAL701 (en ook de 721)

De 701 is nou een mooi staaltje van over-engineering .....

gemaakt om 30 jaar te draaien ...

goede directdrives to consider ....

Technics 12xx/14xx

Sony 4300

Dual 701/721

Micro seiki DDxx

Denon ....

JBE series3

wat zoek je eigenlijk ?

misschien kan ij je wel helpen ...

Alex

dat is grappig, In de REVOX zit nou juist ook de EDS1000 motor , de motor ontworpen en gemaakt (door PAPST) voor de DUAL701 (en ook de 721)

De 701 is nou een mooi staaltje van over-engineering .....

gemaakt om 30 jaar te draaien ...

goede directdrives to consider ....

Technics 12xx/14xx

Sony 4300

Dual 701/721

Micro seiki DDxx

Denon ....

JBE series3

wat zoek je eigenlijk ?

misschien kan ij je wel helpen ...

Alex

Hallo,

Verander die DD maar in DX. De DQX'en van micro seiki zijn veeeeeeel constanter.

MVG