Pjotr Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Het is meer een noodzakelijk kwaad (voor mij dan) dan een hobby om lekker van muziek te kunnen genieten. Maar een verslaving is het zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 2 november 2004 Report Share Posted 2 november 2004 Ik ben er jaren vanaf geweest, maar sinds enige jaren is hifi weer helemaal in. Ik slaap er soms niet van! Ik moest 't even kwijt, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 november 2004 Author Report Share Posted 4 november 2004 Het is meer een noodzakelijk kwaad (voor mij dan) dan een hobby om lekker van muziek te kunnen genieten. Maar een verslaving is het zeker niet. Daar ben ik nog niet zo zeker van..........wellicht een " lichte " vorm? --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Ik ben er jaren vanaf geweest, maar sinds enige jaren is hifi weer helemaal in.Ik slaap er soms niet van! Ik moest 't even kwijt, Hififreak Ik heb precies hetzelfde...constant aan het malen "wat ga ik nu voor stappen zetten " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Het is meer een noodzakelijk kwaad (voor mij dan) dan een hobby om lekker van muziek te kunnen genieten. Maar een verslaving is het zeker niet. Daar ben ik nog niet zo zeker van..........wellicht een " lichte " vorm? --Hans. Denk dat je pas van een verslaving kunt spreken als je na een dag je set niet gehoord te hebben ernstige afkickverschijnselen krijgt. Zoals slapeloosheid, chacharijnigheid, neurotisch op tafels trommelen enz ... Kijk ik koop die spullen omdat ik ze nodig heb om een ingeblikt stukje muziek te kunnen afspelen. Dat moet dan wel gelijk zo goed mogelijk. Maar staat het er eenmaal dan ga ik er pas weer eens aandacht aan besteden als het aan vervanging enzo toe is, koop n.l. nooit spullen als het niet gelijk naar mijn zin is. Kost soms behoorlijk wat tijd en een paar centen maar dan kun je ook tevreden zijn. En ben ik van huis, nee dan heb ik meestal wel wat anders te doen dan om naar mijn set te verlangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 november 2004 Author Report Share Posted 4 november 2004 .......En ben ik van huis, nee dan heb ik meestal wel wat anders dan om naar mijn set te verlangen...... Wellicht niet naar je set..... Maar als je dan een platenboer tegenkomt onderweg......ga je dan niet ff naar binnen...... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 .......En ben ik van huis, nee dan heb ik meestal wel wat anders dan om naar mijn set te verlangen...... Wellicht niet naar je set..... Maar als je dan een platenboer tegenkomt onderweg......ga je dan niet ff naar binnen...... --Hans. Ja, veel te vaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 .......En ben ik van huis, nee dan heb ik meestal wel wat anders dan om naar mijn set te verlangen...... Wellicht niet naar je set..... Maar als je dan een platenboer tegenkomt onderweg......ga je dan niet ff naar binnen...... --Hans. Niet altijd, moet er wel interessant uitzien. In den vreemde zoek ik meestal een platenboer op voor vooral het lokale genre (Duitsland is een uitzondering ). Maar zomaar willekeurig in platenzaken rondsnuffelen doe ik niet zoveel, behalve een paar vaste stekkies zoals Concerto in de Utrechtsestraat. Afijn de meeste muziek sjouwt mijn vrouw de laatste jaren het huis in, heeft een erg fijne neus voor klassiek en gaat ook rustig een aantal uitvoeringen helemaal afluisteren in de winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 4 november 2004 Author Report Share Posted 4 november 2004 ....... Afijn de meeste muziek sjouwt mijn vrouw de laatste jaren het huis in, heeft een erg fijne neus voor klassiek en gaat ook rustig een aantal uitvoeringen helemaal afluisteren in de winkel...... Dus je vrouw is de verslaafde in deze..... Want zelfs ik,een verslaafde,luister nooit een cd helemaal uit maar skip snel door de tracks heen......voor mij is dat genoeg om een indruk op te doen. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Dus je vrouw is de verslaafde in deze..... Nee ze heeft er en de tijd en het geduld voor, zo af en toe. Maar wat doet er toe? Gezien je obsessie met verslaafdheid: Is de drop soms op Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 november 2004 Report Share Posted 4 november 2004 Gisteravond alleen thuis, ging er lekker voor zitten. Bij de eerste tonen toch weer een enorme kick (of is het rush) van het geluid, want een mooie set geeft toch een extra dimensie aan de muziek voor mij. Een beetje vergelijkbaar met de eerste halen aan een peuk na lange tijd of zoiets.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 5 november 2004 Author Report Share Posted 5 november 2004 Dus je vrouw is de verslaafde in deze..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Ik vind mijzelf niet verslaafd, Mijn set is bijna af. Op een paar dingen na: een DAC een Phono pre CD speler laten modden Pre amp laten modden andere element betere speaker kabel alles laten modden 2 mono blokken betere stroom voorziening een apparte luisterruimte luisterruimt audiofiel maken. etc etc Hmm mischien toch wel een beetje verslaafd. Darn Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Denk dat je pas van een verslaving kunt spreken als je na een dag je set niet gehoord te hebben ernstige afkickverschijnselen krijgt. Zoals slapeloosheid, chacharijnigheid, neurotisch op tafels trommelen enz Zweten, stemmingswisselingen, paranoia enz enz. Ik denk dat het te ver gaat om echt van een verslaving te spreken. Zijn er audiofielen die op dezelfde wijze reageren als je hun set afpakt als een kettingroker die niet meer mag roken? Ik denk dat de roker meer tegen de muur opkruipt... Of alcoholisten.... Misschien is het beter om van een obsessie te spreken, daar lijkt het bij mij wel een beetje op. Maar ik wil tegenwoordig alles zelf doen en maken, qua kosten wordt de hobby dan een stuk gemakkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts