hallo Posted 21 juli 2002 Report Share Posted 21 juli 2002 ik heb een reciever en er zijn 4 speakers uitgangenen kan je per 2 aanzetten (A& als ik ze alle vier aan heb is het dan 4x50 en als ik er 2 aan heb staan 2x100 de reciever is 2x100 staat in de gebuiksaanwijzing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Hoi Hallo, Wat is je vraag? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Geplaatst door Rogier:maar goed luisteren is een gave Hallo vraagt volgens mij of 2 keer 100 watt hetzelde is als 4 keer 50 watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avallon Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Inderdaad hallo, de output per speaker wordt dan 50 watt per speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 22 juli 2002 Report Share Posted 22 juli 2002 Ik wil hier een kanttekening bij zetten.!!!! Een versterker wordt doorgaans gemeten bij 8 ohm de 2 keer 100 aan 8 ohm. Dat wil niet meteen zeggen dat er ook 4 x 50watt speakers kan aan sturen. De speakers zouden samen een lagere impedantie krijgen. 4Ohm meestal zelfs minder. Dit hoeft niet te beteken dat de versterker dat aan kan. PS er komt niet meer uit dan er in gaat. Kijk eens naar het vermogen wat de versteker opneemt, als dit 't dubbele is dan zou dat bij een standaard versterker kunnen betekenen dat er zelf meer uit kan bij 4 speakers. Mijn 200Watters geven 400W aan 4Ohm en 500W aan 2Ohm, en dan is de koek op. Dus...... Is de verwarring nu groot genoeg?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts