Jump to content

Stroomfilter

frieslander
 Share

Recommended Posts

Bedoel je netfilters?

Ik heb een SEEC in gebruik en ben daar zeer tevreden over.

Ik gebruik hem enkel voor signaalbronnen.

Voor een eindversterker moet je m.i. bij voorkeur geen netfilter hangen.

Voor de SEEC had ik de offsetkiller van AH, vond ik ook erg goed.

De werking vertaalt zich hetzelfde; rustiger geluid in stille passages, schoner.

Ook ik gebruik het filter van SEEC, de HQSN-4U. Ik heb daar mijn CD-speler (meridian G08) op aangesloten.

Daarnaast gebruik ik van SEEC het professionel stekkerblok HQMC-7PU, "the Manifold", waarin ook filtering wordt toegepast. Dit stekkerblok is ook geschikt om er zware versterkers op aan te sluiten. Mijn Mark Levinson 334 is er dus ook op aangesloten.

Over beide SEEC produkten ben ik zeer tevreden. Ik vind het echte aanraders.

Voor verdere info zie www.seecaudio.nl

Ik gebruik geen stroomfiltering en ook geen bijzondere netsnoeren. Bij de Rega apparatuur die ik gebruik heeft dit slechts tot gevolg dat de klank schoner wordt en op die manier het boeiende uit de muziek gaat, in het andere geval gaat het een stuk doodser klinken. Ga dus goed na of hetgeen je koopt ook een verbetering oplevert, want het kan bij meer merken geen verbetering opleveren.

Nou, ik heb het allemaal wat grootser aangepakt.

Ik ben begonnen met een aparte stroom groep voor mijn set te leggen van 2 keer 6mm2 voor de fase en nul draad, afgezekerd door een glaszekering ( zeker geen automatische toepassen)

Vervolgens heb ik een aparte aarde gemaakt van 10mm2 kabel.

Nou het resultaat, 100% beter dan welke ook maar verkrijgbare netkabel.

Het geheel doe ik verder "filteren "door een Schaffner 112 filter.

Ik wist niet wat me de eerste keer overkwam.

Wat een stabiel beeld en rust.

Verder filter ik niets af omdat ik uit ervaring gemerkt heb dat het gehele beeld , bij toepassing van meerdere filter etc. "slomer" wordt.

Het toepassen van een goede voedingskabel van de meterkast naar het stop-contact heeft wat mij betreft meer invloed op het geluidsbeeld dan het toepassen van een goede kabel van het stop-contact naar het toegepaste component.

zelf van belkin de maximun gekocht

mij bevalt deze zeer goed

en wat het belangrijkste is het geluid is nu constant hetzelde

geen verschil meer waneer ik ook luister, en daar ging het mij om

muziek klinkt nu gewoon lekker wat voor cd ik ook draai.

dit filter kost ongeveer 60 euro

wim

Ik heb verschillende filters thuis gehad en elke keer kom ik tot dezelfde conclusie:

Ze halen vaak de "snelheid " uit je set. Gewoon goede netsnoeren gebruiken werkt naar mijn mening het beste. En zeker wanneer je een aparte groep voor je audio hebt gereserveerd.

Helemaal mee eens. Ik heb vroeger een 2-tal SEEC netfilters gehad, maar ze knijpen het geluid af (ja, ook op de CD-speler). het wordt allemaal schoner maar ook matter, futlozer. Gebruik van goede netsnoeren brengt dezelfde schoonheid terug, maar behoud de levendigheid en de muzikaliteit is mijn eravring. Voor mij in ieder geal geen netfilters meer.

En inderdaad ... een aparte netgroep voor de audio maakt een wereld van verschil!

Bertus :cool2:

• 1 year later...
Ik heb verschillende filters thuis gehad en elke keer kom ik tot dezelfde conclusie:

Ze halen vaak de "snelheid " uit je set. Gewoon goede netsnoeren gebruiken werkt naar mijn mening het beste. En zeker wanneer je een aparte groep voor je audio hebt gereserveerd.

Helemaal mee eens. Ik heb vroeger een 2-tal SEEC netfilters gehad, maar ze knijpen het geluid af (ja, ook op de CD-speler). het wordt allemaal schoner maar ook matter, futlozer. Gebruik van goede netsnoeren brengt dezelfde schoonheid terug, maar behoud de levendigheid en de muzikaliteit is mijn eravring. Voor mij in ieder geal geen netfilters meer.

En inderdaad ... een aparte netgroep voor de audio maakt een wereld van verschil!

Toch gelukkig meer mensen die er net zo over denken als ik, met mijn aparte netgroep, die uitmuntend bevalt. :)

Toch gelukkig meer mensen die er net zo over denken als ik, met mijn aparte netgroep, die uitmuntend bevalt. :)

Ook helemaal mee eens, aparte groep was veel verschil. Netsnoeren ook.

Ook helemaal mee eens, aparte groep was veel verschil. Netsnoeren ook.

Ik heb bij mij 3 aparte groepen aangelegd, 2 voor de versterking en eentje voor de rest van de apparatuur. Maakte het wat uit? Neuh, geen moer, ik hoorde geen enkel verschil. Verder heb ik erg veel met filters geexpirimenteerd en tot mijn eigen verbazing blijkt nog altijd het HMS Energia blok het beste te filteren met goed behoud van dynamiek. SEEC geprobeerd, maar dat vond ik niks (dynamiek verlies) en Isotek was nog minder, het enige filter wat zeer goed presteerde was een e-TP80 van Furutech. Ik ga nu maar eens aan de slag met PS-Audio producten, er valt heel erg veel winst te behalen in je set dmv power-regeneration, aanzienlijk meer winst dan met filters.

Ik heb bij mij 3 aparte groepen aangelegd, 2 voor de versterking en eentje voor de rest van de apparatuur.

Hebben we het wel over hetzelfde? Met een aparte groep bedoel ik dus een volledige groep in je stoppenkast. Ergo: van 1x380V kan je 3x220V groepen overhouden.

Ik heb bij mij 3 aparte groepen aangelegd, 2 voor de versterking en eentje voor de rest van de apparatuur.

Hebben we het wel over hetzelfde? Met een aparte groep bedoel ik dus een volledige groep in je stoppenkast. Ergo: van 1x380V kan je 3x220V groepen overhouden.

Die 380V waar jij het over hebt, zijn 3 fases van elk 220V. Dus dat zijn al 'aparte groepen'...

Waarom bouw je geen versterkers met een voeding op de 3 fasen van 380 Volt? Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan drie aparte groepen.

Scheelt wel aan buffer-elco's maar als totaal is het waarschijnlijk een stuk duurder...

Je hebt drie trafo's nodig en drie bruggelijkrichters. Maar de rimpel is veel kleiner, zeker onder belasting.