Jump to content

Stroomfilter

frieslander
 Share

Recommended Posts

Waarom bouw je geen versterkers met een voeding op de 3 fasen van 380 Volt? Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan drie aparte groepen.

Scheelt wel aan buffer-elco's maar als totaal is het waarschijnlijk een stuk duurder...

Je hebt drie trafo's nodig en drie bruggelijkrichters. Maar de rimpel is veel kleiner, zeker onder belasting.

Dat klopt. Daarom heb je ook minder buffer-elco's nodig. Maar ik denk dat die 3 trafo's een redelijk groot deel van de kosten van een voeding zijn. Ok, flinke elco's zijn ook niet goedkoop, dat klopt...

Ik heb bij mij 3 aparte groepen aangelegd, 2 voor de versterking en eentje voor de rest van de apparatuur.

Hebben we het wel over hetzelfde? Met een aparte groep bedoel ik dus een volledige groep in je stoppenkast. Ergo: van 1x380V kan je 3x220V groepen overhouden.

Die 380V waar jij het over hebt, zijn 3 fases van elk 220V. Dus dat zijn al 'aparte groepen'...

Dat zeg ik B)

Ik heb bij mij 3 aparte groepen aangelegd, 2 voor de versterking en eentje voor de rest van de apparatuur.

Hebben we het wel over hetzelfde? Met een aparte groep bedoel ik dus een volledige groep in je stoppenkast. Ergo: van 1x380V kan je 3x220V groepen overhouden.

Die 380V waar jij het over hebt, zijn 3 fases van elk 220V. Dus dat zijn al 'aparte groepen'...

Dat zeg ik B)

Ja, alleen noem jij het 1x380V. Het is net zo goed 3x380V als 3x220V. Het ligt er maar net aan hoe je de spanning meet: tussen fase en aarde of tussen 2 fasen. Je kunt dus op 3 manieren 220V meten en ook op 3 manieren 380V... :)

Dat zeg ik B)

Ja, alleen noem jij het 1x380V. Het is net zo goed 3x380V als 3x220V. Het ligt er maar net aan hoe je de spanning meet: tussen fase en aarde of tussen 2 fasen. Je kunt dus op 3 manieren 220V meten en ook op 3 manieren 380V... :)

Maar ik neem toch aan dat je thuis de goede bedrading hanteert? Als in: uit je stopkontakt komt 220V?

Met een audio groep bedoel ik 1 x 220V afgetakt van de RST, zonder dat daar andere apparatuur op aangesloten is. Een vrije groep dus.

poepoe :unsure:

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het nut is van een speciaal netsnoer en netfiltering? Ik begrijp 't niet helemaal. Moet je apparatuur niet goed functioneren op de spanning die wordt aangeleverd? Is het apparaat er z