Gitara Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 sinds kort ben ik een trotse bezitter van een Archos Gmini400 (mp3/video-speler) Ik gebruik daarbij een setje MX400 van Sennheiser. Deze klinken best wel ok, maar ze vallen snel uit mijn oor. Nu ben ik een echte muziekliefhebber van Springsteen/Dylan/Jackson Browne (singer songwriter muziek) en dus opzoek naar een erg goed klinkent setje in-ear phones. Dit forum zit vol met liefhebbers dus ik denk dat ik hier wel bij het juiste adres ben ?! Ok na veel orientatie ben ik tot deze kandidaten gekomen: - Sony MDR-EX71SL (rond de 50 euro) - Shure E2 ( rond de 90 euro) - Shure E3 (erg duur!) Nu wil ik dus dat de in-ear phones goed klinken voor rustige singer songwriter muziek, maar tevens ook goed klinken met gewoon wat bandmuziek. het grote nadeel en tevens mijn reden om een topic te maken, is dat je volgens mij nergens een setje kunt testen. Media markt bijv. gaat ze echt niet uit de verpakking halen, terwijl ik toch niet van plan ben eigenlijk om een setje op de gok te kopen! Je praat wel over bedragen van 50 euro! maar goed, ik hoop dat ik hier een beetje op weg geholpen kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Mag ik wat vragen? Waarom van die dopjes als je met een hoofdtelefoon een veel beter geluid krijgt? Echt, die dopjes vallen compleet in het niet vergeleken met een hoofdtelefoon Niet dat de Shure slecht is of zo, maar een hoofdtelefoon van dat bedrag doet het wel iets beter vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitara Posted 1 november 2004 Author Report Share Posted 1 november 2004 Mag ik wat vragen?Waarom van die dopjes als je met een hoofdtelefoon een veel beter geluid krijgt? Echt, die dopjes vallen compleet in het niet vergeleken met een hoofdtelefoon Niet dat de Shure slecht is of zo, maar een hoofdtelefoon van dat bedrag doet het wel iets beter vind ik vergeten om erbij te vermelden, dat ik dus muziek luister op de fiets naar mijn werk en dat ik dan perse in-ear wil. Ik wil niet voor paal lopen met zo'n ding op me kop Ik wil gewoon kunnen genieten van muziek, en dan perse oordopjes. Voor het echte werk ga ik gewoon naar huis, buizen versterkertje aan, Klipsch speakers aan en swingen maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Mag ik wat vragen?Waarom van die dopjes als je met een hoofdtelefoon een veel beter geluid krijgt? Echt, die dopjes vallen compleet in het niet vergeleken met een hoofdtelefoon Niet dat de Shure slecht is of zo, maar een hoofdtelefoon van dat bedrag doet het wel iets beter vind ik vergeten om erbij te vermelden, dat ik dus muziek luister op de fiets naar mijn werk en dat ik dan perse in-ear wil. Ik wil niet voor paal lopen met zo'n ding op me kop Ik wil gewoon kunnen genieten van muziek, en dan perse oordopjes. Voor het echte werk ga ik gewoon naar huis, buizen versterkertje aan, Klipsch speakers aan en swingen maar O, dan zonder meer de Shure Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitara Posted 1 november 2004 Author Report Share Posted 1 november 2004 Mag ik wat vragen?Waarom van die dopjes als je met een hoofdtelefoon een veel beter geluid krijgt? Echt, die dopjes vallen compleet in het niet vergeleken met een hoofdtelefoon Niet dat de Shure slecht is of zo, maar een hoofdtelefoon van dat bedrag doet het wel iets beter vind ik vergeten om erbij te vermelden, dat ik dus muziek luister op de fiets naar mijn werk en dat ik dan perse in-ear wil. Ik wil niet voor paal lopen met zo'n ding op me kop Ik wil gewoon kunnen genieten van muziek, en dan perse oordopjes. Voor het echte werk ga ik gewoon naar huis, buizen versterkertje aan, Klipsch speakers aan en swingen maar O, dan zonder meer de Shure Goed volgens jou dus de Shure. Is dat een conclusie theoretisch of heb je zelf ooit het genoegen gehad om een stel Shure's te horen... Ik lees zoveel reviews en bij de een komt eruit dat Shure's te weinig hoog hebben, en bij anderen weer te laag hoog hebben. Ik vind het zo moeilijk om een goed stel te vinden, want je kunt ze nergens "eerst beluisteren, dan kopen" Ook als ik een setje koop en ze bevallen niet dan mogen ze niet terug naar de winkel. Heeft allemaal te maken met hygiene (aldus de verkoper van Mediamarkt.) ik wil best 99 euro uitgeven maar dan moet het wel de perfectie zijn naar waar ik streef. Ik luister echt naar mooie rustige muziek en geen bassy hip-hop of andere top40-troep. Tevens ben ik zeer kritisch en hou van goede kwaliteit. Shure maakt goed spul, maar de snoertjes blijven altijd kwetsbaar. Ook komt erbij dat de Shure's ears zijn die echt in je oren gaan en ik weet niet of dat nou wel zo prettig voelt.. logisch want ik heb het nog nooit getest. Dit gaat een zeer moeilijke koop worden vrees ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Ik heb zelf nooit de Shures gebruikt, ken wel iemand die ze heeft. En die is er zeer tevreden over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitara Posted 1 november 2004 Author Report Share Posted 1 november 2004 Ik heb zelf nooit de Shures gebruikt, ken wel iemand die ze heeft. En die is er zeer tevreden over welk type shure heeft ie, en heeft hij misschien een e-mail adres? ik zou heel graag wat meer erover willen weten. en dan met name zijn persoonlijke ervaringen en dan meer details.. zie jij een mogelijkheid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Ik heb zelf nooit de Shures gebruikt, ken wel iemand die ze heeft. En die is er zeer tevreden over welk type shure heeft ie, en heeft hij misschien een e-mail adres? ik zou heel graag wat meer erover willen weten. en dan met name zijn persoonlijke ervaringen en dan meer details.. zie jij een mogelijkheid? Ik zal het vragen, ik weet dat ie daar niet zo happig op is, maar ik zal het vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitara Posted 1 november 2004 Author Report Share Posted 1 november 2004 Ik heb zelf nooit de Shures gebruikt, ken wel iemand die ze heeft. En die is er zeer tevreden over welk type shure heeft ie, en heeft hij misschien een e-mail adres? ik zou heel graag wat meer erover willen weten. en dan met name zijn persoonlijke ervaringen en dan meer details.. zie jij een mogelijkheid? Ik zal het vragen, ik weet dat ie daar niet zo happig op is, maar ik zal het vragen. ik stuur in een PM naar je, mijn e-mail adres dan kan je die aan hem geven. Het adres is tevens ook mijn MSN. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 die sony met noicecanceling is ook errug fijn. Je hoort echt weinig van de omgeving en oordoppies die echt in je oren gaan zitten heerlijk. Niet meer die pijn in je oorschelp en het gevoel dat ze eruitvallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 1 november 2004 Report Share Posted 1 november 2004 Als je een fraaie in-ear phone wilt: Etymotic ER4P. Dit is een type dat speciaal ontwikkeld is voor portables. Het frequentieverloop en het rendement is afgestemd op dit type spelers. Met een converter kabel wordt de impedantie aangepast op overig gebruik. Er zijn ook andere types, maar deze hebben niet het hoge rendement. Er zijn twee soorten oordopjes en ook nog diverse maten: een schuim zoals ook gebruikt wordt voor dopjes tbv gehoorbescherming en dopjes van een siliconen materiaal. Het verschil is de mate waarin ze het geluid van buiten afschermen. Goedkoop zijn ze niet, maar als je je daar overheen zet dan heb je met de AV480 een zeer goede set. Zie: http://www.etymotic.com/ Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Er staat net een review van de Shure en de Ultimate Ears in de Stereophile van December. Bij de Ultimate maken ze een afdruk van je oor (in de optimale luisterhouding natuurlijk) Groeten Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Ik ben de gelukkige bezitter van zowel de MX400 van sennheiser en de E3c van shure. Voor wat meer meningen over deze hoofdtelefoons kan ik je doorverwijzen naar de volgende links: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/971305/0 http://gathering.tweakers.net/forum/list_m...Bboolean%5D=AND Allereerst de MX400 klinken, zeker voor het geld, erg goed (als ze goed zitten tenminste) en ik heb ook erg lang getwijfeld over de aanschaf van de shure's. Toch na het lezen van wat forums wilde ik toch de gok wel nemen en heb ik de shure's aangeschaft. Direct uit de verpakking klinken ze bagger, slechter dan mijn MX400. Geen hoog en bagger bas met als resutlaat dat alles erg dof klonk. Maar ik had al wat gelezen over inspelen. Dus ik ze een tijdje laten spelen en nog maar eens geluisterd al wat beter. En na een aantal weken gebruik een juweeltje van een geluid. Detailering, emotie alles zit erin, als ik nu mijn MX400 in doe is het toch weer even schikken. Al is er een ding die de MX400 net iets beter doet dan de E3c, de vette beat, bij house muziek geeft de MX400 een beter life gevoel. Echter de shure's hebben een nadeel, vooral als je ze op de fiets wilt gebruiken (iets wat ik afraad), je hoort namelijk niks meer van je omgeving, erg prettig in het vliegtuig of trein/bus maar niet echt aan te raden bij fietsen of wandelen. Ook moet je elke keer zin hebben om die doppen in je oor te proppen. Er zijn namelijk verschillende manieren om ze in te doen, je kunt de rubberen doppen gebruiken, gemakkelijk in en uit, maar ik vindt ze minder klinken. Beter vindt ik de foam adaptors echter dat is ietsje meer werk om ze in te doen. Maar dat is natuurlijk iets wat voor iedereen anders kan zijn. Eigenlijk is het gebruikers gemak bepalend welke doppen ik gebruik, voor allerdaags gebruik neem ik eigenlijk nog altijd de MX400 omdat die nu eenmaal makelijk in en uit te doen zijn en ik nog wat van de omgeving hoor. Tevens heb je dan toch niet echt tijd om van de muziek te genieten. Maak ik een langer tripje met het openbaar vervoer dan prop ik de shure's in mijn oren en is het genieten geblazen. Met de andere dopjes heb ik geen ervaring al wordt er van de Etymotics beweerd dat ze analytischer klinken dan de shure's maar ja dat zou je eigenlijk zelf moeten testen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Stax heeft volgens mij sinds een tijdje ook in-earheadphones. Als de kwaliteit daarvan net zo hoog is als van hun 'normale' hoofdstelefoons zit dat wel goed. Er zal alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 2 december 2004 Report Share Posted 2 december 2004 Stax heeft volgens mij sinds een tijdje ook in-earheadphones. Als de kwaliteit daarvan net zo hoog is als van hun 'normale' hoofdstelefoons zit dat wel goed. Er zal alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan hangen. + het feit dat je ook nog een extra versterkertje mee moet sjouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 december 2004 Report Share Posted 3 december 2004 Stax heeft volgens mij sinds een tijdje ook in-earheadphones. Als de kwaliteit daarvan net zo hoog is als van hun 'normale' hoofdstelefoons zit dat wel goed. Er zal alleen wel een behoorlijk prijskaartje aan hangen. + het feit dat je ook nog een extra versterkertje mee moet sjouwen. Ja, da's waar. Maar zo zwaar en zo groot is dat versterkertje niet. Iets groter dan een pakje sigaretten, las ik. Maar nogmaals, wel aan de prijs. Zo tegen de 400 euro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 3 december 2004 Report Share Posted 3 december 2004 Aah kom op man! Neem toch gewoon een mooie Sennheiser PX200 koptelefoon. Dat gevoel van dat je voor lul loopt moet je je gewoon overheen zetten! Het is trouwens een hele bescheiden headphone, dus je loopt er niet voor lul mee. Het geluid wat je ervoor terug krijgt maakt het dubbel en dwars goed! Ik wil nooit meer terug naar oordopjes, ik zit nu lekker in de trein van goed geluid te genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 en die px200 is dik te gek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johannes hendricx Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 hoi, Ik ben zelf produckt designer en momenteel bezig met in ear speakers. ten eerst, gebruik geen noice reduction systhemen op de fiets, de wind tegen de microfoon gaat op den duur het circuit te zeer belasten, waardoor er een te grote vertraging ontstaat en je dus ipv een anti geluid dus een hoop zwaare brom krijgt. Ik heb alle in ear modellen getest di er momenteel op de particulire markt zijn, de ethymotics ER4 en shur E5 zijn volgens mij het beste wat je kan krijgen. Ze zijn echter duur, veel te duur, maar dat is door het type drivers dat ze gebruiken (liniaire akoustishe drivers van knowles). Als je naar een meer doenbare prijsklasse wil gaan zou ik wachten binnen een jaar of anderhalf komt philips hoogst waarschijnlijk met een nieuw model op de markt, dat een heel nieuwe standaart gaat zetten. meer mag'k er niet van zeggen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 Ik heb ook een tijdje een koptelefoon willen gebruiken maar ik vroeg me altijd af wat dat met je gehoor doet. Het geluid kan nl. niet weg. Kort geleden was in het nieuws dat de jeugd dus met al die MP3 spelers ernstige gehoorbeschadiging oploopt. Dus voorlopig maar even geen koptelefoon. Ik ben wel benieuwd waar Philips dan mee komt. "Een nieuwe standaard"?? Laat me raden, een 7.1 dolby surround koptelefoon, met subwoofer die je als een soort trendy rugzak draagt. COOOOOOL MANNNN.. Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 1 juni 2006 Report Share Posted 1 juni 2006 Ik heb ook een tijdje een koptelefoon willen gebruiken maar ik vroeg me altijd af wat dat met je gehoor doet. Het geluid kan nl. niet weg. Wat bedoel je nou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 http://www.kieskeurig.nl/product/E8AEACDCB...1700034172C.htm Partnumber E2cblack Type earbuds (in oor) Driver type dynamisch Draagwijze in oor Weerstand (bij 1kHz) 16 Ohm Max.vermogen 105 mW Geluidsvermogen 105 dB bron www.kieskeurig.nl geluidsvermogen 105dB zijn die dingen niet erg slecht voor je gehoor ????? was laatst ook al een hele aflevring van radar aan gewijd gelukkig hebben we hier allemaal een eigen mening dus als je doof wil worden moet dat kunnen !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 Ik heb ook een tijdje een koptelefoon willen gebruiken maar ik vroeg me altijd af wat dat met je gehoor doet. Het geluid kan nl. niet weg. Kort geleden was in het nieuws dat de jeugd dus met al die MP3 spelers ernstige gehoorbeschadiging oploopt. Dus voorlopig maar even geen koptelefoon. Ik ben wel benieuwd waar Philips dan mee komt. "Een nieuwe standaard"?? Laat me raden, een 7.1 dolby surround koptelefoon, met subwoofer die je als een soort trendy rugzak draagt. COOOOOOL MANNNN.. Conqubite Dat heeft meer te maken met het volume waarop wordt geluisterd dan met de koptelefoon. Van te hard muziek draaien op je "gewone" setje kunnen je oren ook naar de verdommenis gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 Dat heeft meer te maken met het volume waarop wordt geluisterd dan met de koptelefoon. Van te hard muziek draaien op je "gewone" setje kunnen je oren ook naar de verdommenis gaan. ten delen de ear dingen zitten in je gehoorgang dus geluid gaat rechtstreeks je oor in bij je gewone set doen de oorschelpen ook nog wat met het geluid maar te hard is niet goed in beide gevallen, da klopt maar naar mijn idee "meer niet goed "bij de oor dingetjes welk je snel geneigd bent harder te zetten en de geleerde op de tee vee waren echt bezorgt "leek" Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 juni 2006 Report Share Posted 3 juni 2006 Toen ik mijn eerste walkman kreeg maakte ik me ook wel zorgen over mijn oren.. Bang gemaakt door de media.. Maar ik heb jarenlang veel met kop- en oortelefoons geluisterd, en ik kan niet zeggen dat ik er grote beschadigingen door heb opgelopen. Ik luisterde wel altjid op een beschaafd volume, daar gaat het dus om: "De jeugd van tegenwoordig" die hier bedoeld wordt zet alles op maximum, zodat je in de tram lekker iedereen kunt laten meeluisteren. Ja, dan gaat het hard... En dan ook nog elk weekend naar de disco, waar de decibellen niet op kunnen, ja... Ik denk dat ik meer schade aan mijn gehoor heb opgelopen van naar concerten gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts