Jump to content

gehoorbescherming

Manus
 Share

Recommended Posts

hallo allemaal.

Ik ga geregeld naar popconcerten die ik, eenmaal in de zaal aanbeland, qua volume te heftig vind. Ik overweeg nu speciaal op maat gemaakte gehoorbescherming aan te schaffen, zogeheten otoplastieken. Er zijn er bij die naar verluidt zo tussen de 25 en 30 dB 'van het geluid afhalen'.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?

Je kunt bij de winkels die ook gehoorapparaten kopen ook oorpluggen op maat laten maken. Het is prijzig. Ik heb ze in ieder geval al drie jaar nu (via de baas) en het werkt perfect. Kosten ca. 75 euro

Je kunt bij de winkels die ook gehoorapparaten kopen ook oorpluggen op maat laten maken. Het is prijzig. Ik heb ze in ieder geval al drie jaar nu (via de baas) en het werkt perfect. Kosten ca. 75 euro

Prijzig? Ik vind 75 euro wel meevallen. Gewoon naar de audicien dus?

Sluit ik me bij aan......ik heb ze nu ook alweer zo'n 7 jaar tot volle tevredenheid.

Ook kan je deze die ik heb in drie fase dempen....ik heb destijds de middenweg gekozen.

Zijn inderdaad niet goedkoop....maar je oren zijn het meer dan waard ;)

--Hans.

Ooit heb ik ze ook laten maken, maar ik heb ze nooit gebruikt ze deden pijn. Ben ze ook al lang weer kwijt. Mischien maar weer eens nieuwe laten maken. Had voor het motor rijden laten maken.

Beste Manus,

Ooit, lang geleden, ben ik bij een concert van Queen naar de uitgang gevlucht aangezien ik het gevoel kreeg dat mijn aambeeld en stijgbeugel links van plaats verwisselden met dito rechts.

De oplossing was snel gevonden.

Indien je van tevoren weet dat het aantal decibellen je IQ gaat overtreffen (bij audiofielen al gauw boven de 100) gewoon op de parkeerplaats blijven. Lekker in je voiture, raampjes open, knus op de achterbank.

Spaart gehoororganen, entreegelden, oordoppen en je humeur.

Het leven is soms eenvoudiger dan je denkt.

Met opgewekte groet,

Beste Manus,

Ooit, lang geleden, ben ik bij een concert van Queen naar de uitgang gevlucht aangezien ik het gevoel kreeg dat mijn aambeeld en stijgbeugel links van plaats verwisselden met dito rechts.

De oplossing was snel gevonden.

Indien je van tevoren weet dat het aantal decibellen je IQ gaat overtreffen (bij audiofielen al gauw boven de 100) gewoon op de parkeerplaats blijven. Lekker in je voiture, raampjes open, knus op de achterbank.

Spaart gehoororganen, entreegelden, oordoppen en je humeur.

Het leven is soms eenvoudiger dan je denkt.

Met opgewekte groet,

Soms ja, maar niet in dit geval. Heb geen auto en zie muzikanten graag in levenden lijve. Kortom, toch maar gehoorbescherming.

gewoon de aearo E.A.R classic doppen

_products_classic_classic.gif

zijn gele dingen die je samenrolt en in je gehoor gang stopt en zette dan uit

werkt perfect

Vind ik niet zo geweldig. Geluid wordt dan te boemerig, te bassig naar mijn zin.

Die gele dopjes werken zijn prima!

Ze zijn echter niet handig.

Het in je oorstoppen is tijdrovend en precisiewerk.

Ik heb ook via m'n baas op maat gemaakte.

Het vervelende is is dat ze geen vlakke verzwakkings kromme hebben.

Vaak laten ze spraak wel door en de rest niet.

Dat is minder geschikt vooraudio toepassingen.

Hoewel ze bij lowlands erg handig waren.

Je kunt bij die dingen kiezen uit verschillende filters!!!

Goed laten voorlichten dus.

Groetjes simon

hallo allemaal.

Ik ga geregeld naar popconcerten die ik, eenmaal in de zaal aanbeland, qua volume te heftig vind. Ik overweeg nu speciaal op maat gemaakte gehoorbescherming aan te schaffen, zogeheten otoplastieken. Er zijn er bij die naar verluidt zo tussen de 25 en 30 dB 'van het geluid afhalen'.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?

Ik heb nog een mooi op maat gemaakt setje liggen, het kostte ooit fl. 90,- :)

Bij de audici

er schijnen ook op maat gemaakte doppen te zijn die elastisch zijn...

zitten prettiger dat die hardkunstof dingen , zeggen ze....

op maat gemaakte doppen zijn veeeeeel prettiger dan die gele of oranje en weet ik veel wat voor kleuren schuimpjes.....

*tip* ga een snaar een bouwbeurs oid... daar zijn die op maat gemaakte doppen aak in de aanbieding ;-)

werk zelf al 5 jaar met die harde earoplasts en vind het ideaal./....

ook in bij theater werkzaamheden zijn ze erg welkom...

link http://www.earmo.com/

bb

Zelf heb ik harde orthoplastieken op maat laten maken. Deze waren qua demping regelbaar door een soort buisje te verdraaien.

Verder kon ik kiezen tussen een versie die wat uitstak of eentje die dat niet deed. De laatste was voor mij handiger, o.a. bij gebruik op de motorfiets met een helm op. Als je ze trouwens eenmaal draagt op langere ritten, dan wil je niet anders meer. Dat windgeruis is knap irritant, en ook schadelijk..

Een orthoplastiek dempt maximaal zo'n 25 dB. Als ik nog wat meer wil, dan draag ik er oorkappen overheen.

er schijnen ook op maat gemaakte doppen te zijn die elastisch zijn...

zitten prettiger dat die hardkunstof dingen , zeggen ze....

op maat gemaakte doppen zijn veeeeeel prettiger dan die gele of oranje en weet ik veel wat voor kleuren schuimpjes.....

*tip* ga een snaar een bouwbeurs oid... daar zijn die op maat gemaakte doppen aak in de aanbieding ;-)

werk zelf al 5 jaar met die harde earoplasts en vind het ideaal./....

ook in bij theater werkzaamheden zijn ze erg welkom...

link http://www.earmo.com/

bb

Bedankt voor de tip!