Guest Kees Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Helaas kon ik door de etalageruit niet zien welk typenummer er op een paar Audiolabor monoblokjes met bijpassende v.v. stond. Ze waren ongeveer 100x200x400mm groot en volledig afgesloten in zwart metaal(?). Wie kan mij helpen met de volgende vragen: - Waar kan ik meer info vinden over deze fabrikant en zijn producten? - Heeft iemand ervaring met deze versterkers, of kennis van de prestaties van deze versterers? - Wat kosten ze nieuw en is fl. 2600,- (2x e.v. + v.v.) een redelijk bedrag? Alvast bedankt, groet, Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kennethjohn Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Het handelt waarshijnlijke hier om de Flink van Audiolabor ,een duitse fabrikant .De monoblokken zijn klein maar krachtig ik weet niet meer precies hoeveel vermogen ze leveren ik denk 2x50watt aan 8ohm maar zeer stabiel.De prijs is redelijk ik geloof dat ik destijds 1500.-alleen voor de eind heb gegeven .Ze klinken goed ik weet niet of deze ook gemodiefiseerd zijn zo niet klinken ze en beetje clean ,zeer strak goed en punch!De leeftijd is ongeveer 1991 .Maar als ik je iets anders kan aanraden dat is dit: www.marktplaats.nl/printbody.php3?g=audio&u=versterkers&ID=2299&av=&fv=&rv=15&pv ,dat zijn avm monoblokken die klinken better en komen zeer goed uit de duitse testen .Veel succes !!Vriendelijke groet kenneth [Dit bericht is bewerkt door HEAR (datum: 22 Januari 2001).] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 januari 2001 Report Share Posted 23 januari 2001 Hallo Kees, Persoonlijk vind ik ze wat aan de dure kant. Ik ken ze niet qua geluid, maar 't ziet er op zich wel goed uit. Ze staan regelmatig 2e hands te koop. 2600,- lijkt me wat aan de hoge kant. De monoblokjes zelf zie je soms voor 1000,- per paar te koop. (zoals nu bij www.sound-gallery.nl) Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kees Posted 23 januari 2001 Report Share Posted 23 januari 2001 Kenneth en Alco, Beide heel erg bedankt voor de snelle reactie. Er gaat niets boven snel functionerende forums. Vooral de tip van Alco vindt ik waardevol. ik zit nog niet zo lang in de audiowereld, maar ik ben inmiddels enorm besmet en verslaafd aan het raken. ben daarom op zoek naar een geheel nieuwe set, uit de tweedehands hoek omdat ik denk daar de meeste (geluids)kwaliteit te kunnen vinden. Op de site van Wagenaer (door meneer zelf geschreven) staat een relaas over een ultieme set van f 10.000 gulden. Zijn onderzoek naar de ingredienten van de set is nog gaande en ik heb hem er via de mail op gewezen met hoeveel smart ik wacht. Alvorens hoor ik natuurlijk graag van jullie een mening over interessante opties binnen zo'n bedrag (met daarbij in ogenschouw nemende de voorwaarden en voorkeuren zoals omschreven op www.wagenaer.nl onder "zoektoch van een muziekliefhebber". Alvast bedankt voor de participatie. Groet, Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Hallo Kees, Door de jaren heen heb ik de volgende dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Hee, da's vreemd... Die link naar ********* doet 't niet ?! (ik zie alleen maar sterretjes) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Over buizen gesproken die van mij zijn te koop hoor !!(F2200.-)De radford's maar net wat Alco zegt je moet ze wel gebruiken met hoogredement luidsprekers !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Zeg Alco als je nog eens een paar links weet, zorg dan wel dat ze werken(LOL)Denk ik een paar koopjes te halen, maar nee hoor doet het niet!!!!Wat voor versterker was dat waar je het eerder over had ?Ik wil graag een Accuphase gewoon geintergeerd zou dat wat zijn? Overigens moeten jullie ook even kijken op de duitse Ibazar heel mooi spul voor weinig: http://listings.ebay.de/aw/listings/list/a...3280/page2.html Wedden dat ie werkt !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Die *** zaten in de lijst van verboden woorden. Helemaal niet aan gedacht , totdat opeens iemand die woorden gebruikt. Blijkbaar werkt die functie , is er inmiddels uitgehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Haha, hee, Kenneth. Tja, vreemd dat die link niet werkte. Terwijl ik ondertussen wel steeds andere links zag verschijnen op dit forum. hmm,weird..O,well De Unsion Research S2 is een kleine buizenversterker van 12 watt/klasse A met 'n prachtig kersenhouten "jasje". Kost nieuw geloof ik iets van 3300,-. Stond laatst nog bij "De Groef" voor 1750,-,maar is al weg... Een accuphase zou wel wat voor je kunnen zijn. Ze zijn altijd zeer stabiel met een rainte vermogen(sreserve) Succes, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenneth john Posted 24 januari 2001 Report Share Posted 24 januari 2001 Die Alco had ik kunnen weten ik loop altijd de mooiste dingen mis!! Nee hoor maar deze week wel er was ook op 2de hands nederland een Restek Fabel te koop maar die heer had hem ook net verkocht jammer het was de chroom uitvoering Voor F1700.- dat was ook niet duur geweest .Over de Groef ik vindt zij geven niet genoeg inruil en er moet altijd heel veel geld bij,en even later zie ik het dan voor veel minder op het net staan of ergens anders Bij de groef moet je echt ergens tegen aanlopen contant betalen anders chiet je re bij in !!Is mijn mening ,ik loop er nu al 15 jaar het beste kan ik handelen met Frans.Ben je wel eens bij Hifi corner geweest (ok niet een high end zaak )maar daar kun je handel met Renee de eigenaar: (IK:Renee ik wil dit graag inruilen ,Reh wat is dat waard dan .Ik:Zoveel .Ren:Mij te duur.IK:neen dit is state of the art Renee ben je zo weer kwijtRen:MMM goed dan maar ik wil dit er bij hebben Ik:Zoveel neen ik geef dit toe meer niet RenK dan maar dan wil ik je de eerste maand niet weer zien!!Ik: OK)Dit was een klein senario hoe het daar aan toe gaat echt te gek de sfeer en altijd vriendelijk !!Vriendelijke groet Kenneth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kees Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Heren, Kunt u mij wellicht vertellen wat ik precies onder een hoogrendementsluidspreker moet verstaan? Bij dezelfde interpretatie als een hoogrendementsketel, zou de speakers veel muziek moeten kunnen geven, met slechts weinig verbruik (stroom)??!? Wat is de waarde van Rendement? ohm, watt, db etc. en kunnen jullie misschien een aantal voorbeelden noemen van zulke versterkers. Het is mij niet te doen om de wapperende broekspijpen en ook mijn luisterruimte is slechts 4 bij 6 meter. Ik hoor ook goede geluiden over Vincent Hybride versterkers (voor/eind fl. 3000) of geintergreerde klasse A. Het liefst heb ik een paar monitor luidsprekers voor op stands. Wat betreft de CD-speler: de Njoe Tjoeb 2000 leek me wel wat. Graag uw advies. PS. ik houd van een stevig stukje Primus, maar ook Pink Floyd en de life CD van Pearl Jam, on two legs (hdcd) doet het erg goed. Overigens de classieke CD van Pink Floyd (vertaling door orkest Londen) is ook erg fijn om zo bewust mogelijk te beluisteren. Groet, Kees Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Hoi Kees, Bij elke luidspreker wordt altijd 't rendement vermeld. (hetzij achter op de speaker of in de handleiding bij de technische gegevens) Veel mensen hechten teveel waarde aan 't aantal watts van 'n speaker terwijl dat van veel minder belang is. (heck, ik zou niet eens weten hoeveel watt die van mij zijn..!) Rendement wordt altijd aangeduid in db's. Een laag rendement speaker zit meestal zo tussen de 82 en 87 db. tussen 87 en 90 db is vrij normaal en alles daarboven kun je beschouwen als hoog rendement. Hoe hoger 't rendement, des te minder vermogen heb je nodig om de speaker aan te sturen. Zo zie je bijv. vaak buizenversterkers van amper 10 watt gecombineert met speaker van 94 db. (zelf heb ik een kleine versterker van slechts 15 watt (Kenneth's ouwe!) die prima overweg kan met m'n speaker van 89 db. Kortom, zolang je speakers meer dan zo'n 88 db opgeven dan is 't vermogen van je versterker al gauw voldoende. Over de Njoe-Tjoeb CD-spelers heb ik inderdaad ook veel lovende woorden gehoord! Als kleine monitor speaker kan ik je aanraden de Monitor Audio Studio-2SE. Zeer dynamische kleine speakers met metalen woofer. Ze staan momenteel (nog)2e hands te koop bij SOund-Gallery in Groningen voor 1250,- (nieuw 2200,-!) Ik heb ze daar zelf ook weg. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts