Jump to content

Akai CD-55

stefke007
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb een Akai CD-55 waar ik wel tevreden over ben van iemand gekregen en ik zou er graag wat meer over te weten willen komen maar op internet vind ik momenteel niet veel. Dus doe ik een beroep op de mensen hier aanwezig. Zowel specificaties, gebruikservaringen(positief en negatief), als eventuele handleidingen zijn welkom.

Ik weet dat er veel betere spelers bestaan maar ik heb altijd microketens gehad en nu heb ik deze gekregen en vind hem toch wel duidelijk beter spelen dan mijn microketen.

Vriendelijke groeten,

stefaan

Bedoel je soms deze Cd speler? :o

CD%2057.JPG

Heb zelf jarenlang met de Akai CD 57 gespeeld, leuk en aardig spelertje maar heeft soms wel eens last van een stroef lopend loopwerk. Maar het loopwerk is dan ook erg eenvoudig waarbij het laserblok via een geleide as langs de Cd wordt geleid. Voor de niet veel eisende muziekliefhebber is het een prima Cd speler. Echter voor de meer serieuze hifi liefhebber is deze zeker niet aan te raden, temeer omdat ik zoals eerder schreef, het loopwerk nou niet bepaald ''hi end'' in elkaar zit. ;)

hoi stefke,

heber zelf 1 gehad, een 55 dus, en geen 57, maar ik vind het bagger. je denkt dat er een mooie metalen behuizing omheenzit, maar eigenlijk is dit alleen maar echt de bovenkant van het apparaat. de hele bodem is van plastic, en hij slaat over, als je er naar wijst. hij ziet er wel mooi uit op zich, maar ja, ga dan liever eens kijken voor een cd-52 of cd-62 van akai, iets ouder, maar stuk degelijker in elkaar gezet.