kingarthur Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Hoi, ik heb al een aantal jaar een Sennheiser HD590 hoofdtelefoon. Mooi, duur en supercomfortabel. En het klinkt zelfs goed. Tot deze zomer. Toen kocht ik me eindelijk een deftig audiosysteem. Helaas zit op die versterker geen ingang voor die hoofdtelefoon. Nu goed, dacht ik, ik plug dat gewoon in de cdspeler. Nu komt het : het blijkt nu dat de klank die uit mijn luidsprekers komt, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 3 november 2004 Author Report Share Posted 3 november 2004 Het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 De hoofdtelefoon versterker die zijn ingebouwd in een cassettedeck zijn niet altijd van de beste kwaliteit. Het zou dus heel goed kunnen dat een aparte hoofdtel. versterker je probleem (deels) oplost. Echter, met een hoofdtelefoon (is mijn ervaring) zul je nooit de denkbeeldige stageopbouw krijgen zoals dat met goede speakers het geval kan zijn. Het geluid blijft als het ware tussen de oren zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Op deze manier ben ik in een spiraal terecht gekomen. Ik had een leuk systeem, kocht een hoofdtelefoon die een beter geluid gaf. Toen maar wat veradnerd in mijn set en via de luidsprekers was het toen beter dan de hoofdtelefoon. Vervolgens kwam er een andere hoofdtelefoon die weer beter was dan mijn set en die set moest er dan ook aan geloven... Nu speel ik met Quad esl63 en sennheiser hd580... andere hoofdtelefoon aan de beurt? Ik heb nog niet echt de ervaring dat de aansturing zo veel verschil maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Op deze manier ben ik in een spiraal terecht gekomen. Ik had een leuk systeem, kocht een hoofdtelefoon die een beter geluid gaf. Toen maar wat veradnerd in mijn set en via de luidsprekers was het toen beter dan de hoofdtelefoon. Vervolgens kwam er een andere hoofdtelefoon die weer beter was dan mijn set en die set moest er dan ook aan geloven... Nu speel ik met Quad esl63 en sennheiser hd580... andere hoofdtelefoon aan de beurt? Ik heb nog niet echt de ervaring dat de aansturing zo veel verschil maakt. Probeer maar het verschil eens tussen een goede hoofdtelefoonversterker en een opampje van 15 cent (bij wijze van...) dat achter de meeste hoofdtelefoonuitgangen zit. Ik durf je de garantie te geven dat het een behoorlijk verschil is, mits je hoofdtelefoon goed genoeg is (en dat is ie in jouw geval wel en ook in het geval van onze ridder ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Tja, Ik heb dat verchil al eens geprobeert te horen. Ik heb een MF x-cans en verschillende cd spelers (zoals een MArantz cd72II) maar ik viel niet van mijn stoel... Ik hoor niet veel verschil. Maar dat zal aan mij liggen, niet audiofiel genoeg, denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 Tja, Ik heb dat verchil al eens geprobeert te horen. Ik heb een MF x-cans en verschillende cd spelers (zoals een MArantz cd72II) maar ik viel niet van mijn stoel... Ik hoor niet veel verschil. Maar dat zal aan mij liggen, niet audiofiel genoeg, denk ik. Ik wel dan? Ligt ook aan je hoofdtelefoon, mijn hoofdtelefoon (senn HD 650) heeft een bijzonder aangename klank maar een bijzonder ongunstig impedantieverloop. Dit is enkel te compenseren met een goede hoofdtelefoonversterker. Is dit een beperking? Wellicht. Maar klankmatig is het top! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts