kww Posted 3 november 2004 Report Share Posted 3 november 2004 naar aanleiding van mijn vorige topic over rotel versterkers heb ik een paar winkeltjes bezocht. ipvdat het helderder wordt komen er meer vragen dan antwoorden. ik heb inmiddels wel besloten eerst achter nieuwe luidsprekers aan te gaan en dan pas een bijpassende versterker te gaan kopen. nu heb ik een setje luidsprekers beluisterd tussen de 800 en de 2500 euro per set. hieronder waren enkele b&w modellen, een kef q7 een tannoy eyris, een cuad, en een chario. de kef viel meteen af niet mijn smaak, de tannoy waar ik veel van verwachte had geen body om maar iets meer te doen dan het erg fantasieloos weergeven van muziek. wat mij wel in positieve zin op viel waren de chario,s mooi helder midden en hoge tonen, maar vanwege de kleine luidsprekers erg weinig body en laag, ondanks deze tekortkoming mooie luidsprekers als je er een goede sub bij zet. de b&w's vielen ook in positieve zin op. deze hadden wel het dynamiek wat de chario,s misten alleen was het soms een beetje te druk. wat tevens opviel in een rechtstreeks vergelijk met de chario,s dat als je overschakelde naar de b&w's dat de stemmen iets terug vielen. vroeger was het veel simpeler, toen had ik me gefocussed op een setje defenition luidsprekers maar nu probeer ik vele merken die ik nog niet gehoord heb ook een kans te geven. met geen van de luidsprekers die ik beluisterd heb had ik het idee dat dit het was, klaar inpakken en wegwezen. wat ik dus zoek naar een luidspreker is genoeg ruimtelijkheid en helderheid in de stemmen, ook het laag moet mooi diep doorlopen zonder te overstemmen of uit de pas te lopen (de kef's hadden bijvoorbeeld mooi diep laag) mijn vraag is nu welke luidsprekers jullie denken dat ik vooral wel moet gaan beluisteren en welke vooral niet gezien bovenstaande beschrijving. zou ik ook eens een setje elektrostaten moeten beluisteren? het is moeilijk een beschrijving te vinden, maar als ik alle onbekende merken moet gaan beluisteren dan ben ik arm voordat ik een setje heb, vandaar dat ik jullie om advies vraag. oja ik woon in de provincie groningen maar ik ga een reisje niet uit de weg om een aantal setjes te gaan beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remco-jan Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Heb je al eens naar Castle geluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Totem? Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Master..... kost wat, maar dan heb je ook wat.... Of 'n paar gebruikte Classic Infinity's je hebt dan heel veel van wat je wilt. Alles zal helaas nooit lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kww Posted 5 november 2004 Author Report Share Posted 5 november 2004 ik noteer alle merken die ik hier hoor dan maak ik een lijstje met wat ik waar kan beluisteren. hebben jullie nog bepaalde types in gedachten? en misschien een paar winkels in de regio waar ik ze kan luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
kww Posted 6 november 2004 Author Report Share Posted 6 november 2004 maar ik hoor niemand over elektrostaten komen de magnepan magneplanar ongeveer overeen met mijn keuze? of een andere soort elektrostaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Schrijf acoustic energy dan ook maar op succes met de keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 maar ik hoor niemand over elektrostatenkomen de magnepan magneplanar ongeveer overeen met mijn keuze? of een andere soort elektrostaat? Tsja, ik zou zeggen Quad, maar die zijn wat aan de dure kant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kww Posted 6 november 2004 Author Report Share Posted 6 november 2004 wat is duur? de magnepans waren trouwens magnetostaten iemand die mij de werking en het verschil wil en kan uitleggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 wat is duur?de magnepans waren trouwens magnetostaten iemand die mij de werking en het verschil wil en kan uitleggen? Duur is vanaf zo'n 3.000 euro per stuk als ik me niet vergis Link to comment Share on other sites More sharing options...
kww Posted 6 november 2004 Author Report Share Posted 6 november 2004 das inderdaad boven mijn budget ik vind 2 a 2500 euro al een heel hoog budget voor speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 das inderdaad boven mijn budgetik vind 2 a 2500 euro al een heel hoog budget voor speakers Ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tifosi Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Of de speaker-lijn van JK-Acoustics? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Kijk ook eens naar Paradigm. Paradigm hier staat de Paradigm Studio 40 v.3: audioplekkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Kortom: alle ongeveer 750 luidsprekermerken gaan beluisteren.. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kww Posted 7 november 2004 Author Report Share Posted 7 november 2004 alle 750 gaan luisteren???? vandaar dit topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts