Jump to content

Concert in Enschede

beunky
 Share

Recommended Posts

Handig dat dat tegenwoordig zo makkelijk electronisch kan. Ik betwijfel of dat bij osn (De Vereeniging in Nijmegen) ook al kan.

Helene Grimaud is een van mijn meest favoriete pianisten. Op jonge leeftijd was zij al een fantastisch talent. Luister maar eens naar de manier waarop zij de Ballade nr 1 van Chopin speelt. Zeer indrukwekkend!

Helaas heb ik haar nog nooit in levende lijve gehoord. Jammer dat Enschede wat uit de route ligt!

Inderdaad, zeer goede pianiste en ook een vrouw die meer interesses heeft dan alleen muziek. Laatst een reportage op TV5 gezien over haar "samenleven" met de wolven. Ze heeft er een aantal als "huisdier" en heeft er een echte band mee opgebouwd.

Inderdaad, ook voor mij ligt Enschede wat uit de route. Jammer.

Hoe was het concert Beunky?

Ik zal ff de tekst van audiofreaks hier ook neerzetten:

Het was jammer dat er niemand van jullie bij was. Want jullie hebben daardoor wat ongelofelijk moois gemist :):D

Het was fenomenaal. Het was fantastisch. Het was schitterend. Het was ongelofelijk mooi. Onvoorstelbaar. Ik heb nog nooit zo'n goeie Mahler 5 gehoord, ik dacht eerst van 'nou, daar hebben we weer een Mahler 5', maar dat werd na twee minuten wel anders! :D. Ongelofelijk.

En het pianoconcert was ook heel erg mooi, hoewel ik dat nog niet zo goed kende. Maar je kunt heel goed horen dat de beeldschone H

Mij valt altijd de passie in het spel van Helene Grimaud op. Chinese pianisten (en violisten) zijn vaak technisch heel erg goed, maar missen vaak de passie en het gevoel. Li is inderdaad heel erg goed, maar bij hem heb ik dat gevoel ook een beetje.

Leuk overigens dat je zo'n geweldige avond hebt gehad! Ik ga me vandaag weer "behelpen" met het draaien van CD's (tussen het lezen voor het werk door).

Mij valt altijd de passie in het spel van Helene Grimaud op. Chinese pianisten (en violisten) zijn vaak technisch heel erg goed, maar missen vaak de passie en het gevoel. Li is inderdaad heel erg gevoel, maar bij hem heb ik dat gevoel ook een beetje.

Leuk overigens dat je zo'n geweldige avond hebt gehad! Ik ga me vandaag weer "behelpen" met het draaien van CD's (tussen het lezen voor het werk door).

Ik kan me ook prima behelpen met cd's :D

Zoals je wellicht weet, vind ik het Li erg goed.

Hij is net als Grimaud natuurlijk nog jong, ze kunnen allebei denk ik wel uitgroeien tot grootheden in de orde van grootte van een Horowitz, een Rubinstein. Mits ze zich goed blijven ontwikkelen, voor Li betekent dat (nog) meer emotie en voor Grimaud betekent dat (nog) betere techniek :)

Ik heb nog een CD van haar van een jaar of 15 geleden. Muziek van Chopin (ballade no. 1.) Liszt (Apres une lecture de Dante) en Schumann (pianosonate nr.1). Door Denon opgenomen in de Stadtgehoolzaal in Leiden. Ook toen speelde ze al heel mooi...

Het is een puer gold CD denon.

• 5 months later...
Ik heb nog een CD van haar van een jaar of 15 geleden. Muziek van Chopin (ballade no. 1.) Liszt (Apres une lecture de Dante) en Schumann (pianosonate nr.1). Door Denon opgenomen in de Stadtgehoolzaal in Leiden. Ook toen speelde ze al heel mooi... 

Het is een puer gold CD denon.

Ik ontdekte net dat de oude opnames van H

Het was fenomenaal. Het was fantastisch. Het was schitterend. Het was ongelofelijk mooi. Onvoorstelbaar.

Als ik nou niet op stage zat maar gewoon thuis, was het maar 10 minuten fietsen geweest....... Hier in Muenchen is de toegang tot zo'n concert onbeschoft schandalig 60 euro of meer. :mad2: Totaal niet relevant hier maar ik moest even mijn FRUSTRATIE kwijt dat ik EN het beau-art trio EN Helene Grimaud heb moeten missen in Enschede. :angry::mad2:

Nou, wat dacht je van het Concertgebouw? Dat zijn wel even andere prijzen dan "in de provincie". Soms zijn er concerten die even later of daarvoor ook in Eindhoven plaatsvinden: zelfde programma ca 60 % van de prijs in A'dam. Zal in Enschede wel net zo zijn.

Nou, wat dacht je van het Concertgebouw? Dat zijn wel even andere prijzen dan "in de provincie". Soms zijn er concerten die even later of daarvoor ook in Eindhoven plaatsvinden: zelfde programma ca 60 % van de prijs in A'dam. Zal in Enschede wel net zo zijn.

Kaartje Klassiek Enschede = 25-35 euro (niet opera oid)

Kaartje Klassiek Concertgebouw = 50 euro maar dat is dan samen met Wenen wel de beste zaal die we in Europa hebben (volgens sommigen de beste ter wereld). Daar staat dan wel tegenover dat je in die vreselijke 40 jaar oude stoeltjes zit omdat ze bang zijn als ze nieuwe stoelen inbouwen dat de akoestiek dan slechter wordt. Maar goed in zo'n zaal heb ik het er wel voor over. Reken er wel 15 euro parkeergeld bij als je met de auto komt want die parkeermeters op de Van Baerlestraat gaan werkelijk nergens over. Koffie zelf meenemen tenzij je rijk bent.