Jump to content

Synthese 3

Guest muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Wat is een normale prijs voor een set Synthese1?

Ik heb toevallig vandaag een set gekocht. En ik moet zeggen dat het wel een sprong vooruit is in vergelijking met de IMF tls 80 die ik ook heb.

Hoog veel beter en stereo beeld enorm verbeterd.

Je bent wel een smak geld kwijt maar je krijgt er ook wat voor terug.

Laat me raden jij hebt die gekocht [1750euro] stonde ze tekoop al heeeeel lang trouwens. De man begon bij 3000euro. De synthese 1 en 2 prijzen kloppen niet echt meer omdat synthese nieuwere versies uitbrengen [met voornamelijk filtermods enz] die zijn erg duur. Als je nog een oude synthese hebt is 1750 behoorlijk...1500 zou een betere prijs zijn in mijn ogen maar dat is ieder voorzich natuurlijk.

Oww ik weet natuurlijk niet zeker of dat jij de synthese 1 [met rode midden/hoog colom gekocht hebt] ;)

Goed geraden. Ik heb ze voor 1500 gekocht.

Is voor mij een smak geld maar ik heb er geen spijt van.

Hopelijk klopte het verhaal van de verkoper dat ze uit 1999 stamden.

En dat er door Ivo Schellekens himself wat modificaties aan waren gedaan.

Maar ik ben wel heel blij met het geluid.

Prachtluidsprekers, vooral de 1 en 2. De 3 blijft wat mij betreft een compromis voor de kleinere beurs, kleinere luisterruimte. Met dezelfde units in een kleinere behuizing krijg je toch echt een ander klankkarakter. De S1 "verdween" helemaal, bij de S3 bleef het geluid wat meer aan de luidsprekers plakken. Let wel, ik heb de S1 en de S3 op verschillende tijd en in verschillende ruimtes gehoord, maar in het algemeen wordt deze indruk door recensies bevestigd.

Jelte

Guest muziekfreak
Wat is een normale prijs voor een set Synthese1?

Ik heb toevallig vandaag een set gekocht. En ik moet zeggen dat het wel een sprong vooruit is in vergelijking met de IMF tls 80 die ik ook heb.

Hoog veel beter en stereo beeld enorm verbeterd.

Je bent wel een smak geld kwijt maar je krijgt er ook wat voor terug.

Laat me raden jij hebt die gekocht [1750euro] stonde ze tekoop al heeeeel lang trouwens. De man begon bij 3000euro. De synthese 1 en 2 prijzen kloppen niet echt meer omdat synthese nieuwere versies uitbrengen [met voornamelijk filtermods enz] die zijn erg duur. Als je nog een oude synthese hebt is 1750 behoorlijk...1500 zou een betere prijs zijn in mijn ogen maar dat is ieder voorzich natuurlijk.

Oww ik weet natuurlijk niet zeker of dat jij de synthese 1 [met rode midden/hoog colom gekocht hebt] ;)

Goed geraden. Ik heb ze voor 1500 gekocht.

Is voor mij een smak geld maar ik heb er geen spijt van.

Hopelijk klopte het verhaal van de verkoper dat ze uit 1999 stamden.

En dat er door Ivo Schellekens himself wat modificaties aan waren gedaan.

Maar ik ben wel heel blij met het geluid.

Ja fabelachtig geluid heh vooral de plaatsing is gewoonweg bizar...btw de drie is nogmaals geen compromis...de 3 kostte toen 4500piek das behoorlijk. En het geluid plakt echt niet aan de speakers. Weetje wat het probleem is vaak met deze speakers. Geen goede versterking ;) het tl principe eist veel power van je amps. Hoe meer je geeft destebeter klinkt hij en dat word ff door de vingers gezien hier het zijn maar ukkies in principe de synthese 3 en 2 ook maar owww zo veeleisend als het op versterking aankomt de 1 ook natuurlijk.

We moeten hier niet de S1 met de S3 gaan vergelijken. Ook de vergelijking met de huidige S2 gaat niet op, want dat is een heel ander systeem. Gewoon een zuil.

De S1 t/m S3 hebben alle dezelfde opbouw. Bedoel je niet met de zuiltjes die je noemt de Synthese 'Floating' 1 en 2 (geen drie geloof ik)? Floating slaat op de tweeter die met gekoppeld aan een blok cement met dunne rubbertje in een koker ligt zonder direct contact met de rest van de kast. Ik weet niet of dat trucje veel uithaalde (de zuil leek wel van schokbeton, zo dood en zwaar), maar het geheel klonk werkelijk vertreffelijk. Ook nu nog een concurrende speaker, met name door de exceptionele kastopbouw voor midbas en tweet. Ook mooi gefilterd. Als je ze tweedehands kunt vinden, een echte aanrader!!!

De huidige kleine Synthese, de 'Cameleon', klinkt nergens naar.

Guest muziekfreak
We moeten hier niet de S1 met de S3 gaan vergelijken. Ook de vergelijking met de huidige S2 gaat niet op, want dat is een heel ander systeem. Gewoon een zuil.

De S1 t/m S3 hebben alle dezelfde opbouw. Bedoel je niet met de zuiltjes die je noemt de Synthese 'Floating' 1 en 2 (geen drie geloof ik)? Floating slaat op de tweeter die met gekoppeld aan een blok cement met dunne rubbertje in een koker ligt zonder direct contact met de rest van de kast. Ik weet niet of dat trucje veel uithaalde (de zuil leek wel van schokbeton, zo dood en zwaar), maar het geheel klonk werkelijk vertreffelijk. Ook nu nog een concurrende speaker, met name door de exceptionele kastopbouw voor midbas en tweet. Ook mooi gefilterd. Als je ze tweedehands kunt vinden, een echte aanrader!!!

De huidige kleine Synthese, de 'Cameleon', klinkt nergens naar.

Your mixing up shit

Even voor de duidelijkheid Synthese is een [top]model speaker...floating is de fabrikant

Ik heb hier de prijslijst van floating anno 2004

Cameleon Melody

Guest muziekfreak

Tja het uiterlijk vind ik erg apart...enja mooi ook. Zoals ivan [de ironie] ze ook omschrijft "ze zijn niet bestemt voor de grijze massa" Het is voor de mens die echt geniet met volle teugen van het leven en een tikkeltje apart zijn van aard.

Als er een apart is ben ik het wel. :lol:;)

Guest muziekfreak
Chameleon zijn dat die vloerstaanders? Die heb ik jaren terug eens in Alkmaar gehoord. Het geluid leek er wel als een fontein uit te komen. Prijzig, maar mooi. Ok smaken kunnen verschillen. Toch is dat Synthese 1-3 concept wel zeer speciaal, alleen het lijkt net pop-art met die grote telefoonhoorns. :lol:

Wel grappig je bent de eerste die ik iets positiefs hoor zeggen over de cameleon :o

((((Wel grappig trouwens ik las hier ergens foamranden...de mids en highs hebben gecoate foamranden die niet wegrotten wat je ook doet...dus waar die wijheid vandaan komt weet ik niet ))))

Als daar nu een coating op zit dan is dat waarschijnlijk gedaan vanwege degeneratie van het foam.

Zo ook de man die GRAAG! wilde ruilen met mijn als nieuwe synthese floating 2 classic speakers.

Wilde er zelfs nog grof bijleggen

Hij vertelde me dat hij de randen had ingesmeerd met een 2 componenten rubber substantie vanwege de langzaam maar zeker vergaande foamranden.

Maar ook MET goede foamranden had ik het niet gedaan :)

Guest muziekfreak
((((Wel grappig trouwens ik las hier ergens foamranden...de mids en highs hebben gecoate foamranden die niet wegrotten wat je ook doet...dus waar die wijheid vandaan komt weet ik niet ))))

Als daar nu een coating op zit dan is dat waarschijnlijk gedaan vanwege degeneratie van het foam.

Zo ook de man die GRAAG! wilde ruilen met mijn als nieuwe synthese floating 2 classic speakers.

Hij vertelde me dat hij de randen had ingesmeerd met een 2 componenten rubber substantie vanwege de langzaam maar zeker vergaande foamranden.

Je bedoelt de zuilen die jij hebt tegen een telefoon...en dat doe jij niet? WHAHAHa excuse me but...als jij slim was geweest had je het wel gedaan bij hobo hier staan ook een paar floating synthese 2 zuilen tekoop voor...239euros...de als jij de ruil had gedaan maakte je vette winst met de verkoop en had jezelf weer de fs 2 kunnen terugkopen met een paar centen op zak B)

Dat is inderdaad een koopje (mits ze goed zijn!)

Hoewel die zogenaamde winst? in dit extreme geval niet eens zo hoog zou zijn als je in ogenschouw neemt dat de man uit delden (2ehands.nl) zijn 3's hoogstwaarschijnlijk al verkocht had voor een bod van 350 euro!!!!! :lol:

Indien je er op tijd bij bent en de ophanging niet geheel in stukje,s ligt dan kan je ze zeker zelf coaten met bijvoorbeeld siliconenkit een dunne film laag doet ze weer voor jaren mee gaan.

Helaas is het bij de synthese speakers moeilijk te zien of de rand is vergaan daar de foam doppen verlijmd zijn met de console en ik denk niet dat iemand die ze verkoopt toelaat dat je die even los neemt.

Allemaal positieve berichten hier over de synthese maar toch even dit de afwerking is bij die van mij nu niet echt om over naar huis te schrijven .

Niet dat ook dat me iets kan schelen want ik vind ze toch niet mooi (wel apart)

Misschien ga ik ze wel metallic spuiten donker blauw lijkt me mooier dan het wit wat ze nu zijn( de console is reeds zwart gemaakt).

Nog steeds is het leuk om de reacties van mensen te horen op de synthes 1 wat betreft het uiterlijk de een vind ze wanstaltig de ander vind ze prachtig maar over een ding zijn ze het altijd eens de klank is geweldig.

En daar gaat het tenslotte om

Your mixing up shit

Even voor de duidelijkheid Synthese is een [top]model speaker...floating is de fabrikant

Vroegah heette de fabrikant Synthese en was er een lijn speakers die Floating heette. Toen was er een hele tijd niets en opeens kwam men terug met de Cameleon.

Guest muziekfreak

Ja ik heb inmiddels vernomen dat er een floating zuil was van hun...die overigens geen suc6 was [heb ik dan weer gehoord]

De man hierboven die zijn speaker kon ruilen met de telefoon was waarschijnlijk van de man uit goirle. Die heeft na nader onderzoek by myself overigens,geconstanteerd dat er idd is geknoeid met de synthese 3 [rubber coating] erop is aangebracht...gelukkig voor mijn maat dat het verder geen gevolge heeft voor het geluid.

Die ik heb staan is gecoat vanuit floating zelf,dus ziet er netjes uit [filmlaag] niettemin ik en mijn maat zijn dik tespreken over deze aparte popart speakers B)

En toch zouden WE graag een keer de synthese 1 willen horen *hint* :rolleyes:

En wederom muzikale groetjes vanuit `s Hertogenbosch

Muziekfreak und Trunks

((((Ja ik heb inmiddels vernomen dat er een floating zuil was van hun...die overigens geen suc6 was [heb ik dan weer gehoord] ))))

Klopt........... de classic serie 1,2 en 3

Hvt had een test (al weer een tijdje geleden) waarbij ze maar niet begrepen hoe ze voor het geld (floating synthese 2 classic fl1800,- p/st) een dusdanig klinkende speaker in elkaar haaden gezet.

Ze praten over zeer (citaat) dynamisch,onvoorstelbare ruimtelijkheid ,diepte, het beste wat er te koop is voor dit geld.

De "1" (dubbele woofer)heb ik toen ook beluisterd en dat was al helemaal niet normaal zo mooi.

Helaas was die gewoon te duur voor mij en 2e hands kom je die helemaal niet tegen.

Guest muziekfreak
Dat is inderdaad een koopje (mits ze goed zijn!)

Hoewel die zogenaamde winst? in dit extreme geval niet eens zo hoog zou zijn als je in ogenschouw neemt dat de man uit delden (2ehands.nl) zijn 3's hoogstwaarschijnlijk al verkocht had voor een bod van 350 euro!!!!! :lol:

Uhmmm hobo hifi den bosch voor 400euris kunnen kopen per set :lol::P;)

En toch zouden WE graag een keer de synthese 1 willen horen *hint* :rolleyes:

En wederom muzikale groetjes vanuit `s Hertogenbosch

Muziekfreak und Trunks

Je mag bij mij een keer komen luisteren hoor geen probleem.

Alleen haal ik bij lange na niet uit de speaker wat er uit te halen valt daar de akoustiek bar slecht is in mijn huis.

In mijn vorige woning klonken ze zoveel beter en dat is uiterst frustrerend daar je weet wat er uit te halen is.

Guest muziekfreak

Ik heb inmiddels de synthese 3 op gevarieerde sets gehoord.

OA: Yamaha met philips,denon met panasonic dvdspeler [voormalig topmodel goeij ding]

Mijn maat draait met de tweede set...het is idd wat jij al min of meer omschrijft. De plaatsing is idd een heel stuk minder..het hoog midden is goed aanhoorbaar het laag is zoals ik ook heb natuursgetrouwlaag [geen overdreven nagalm-laag erin]

De set waarmee ik ze aanstuur laat ze echt leven...als ik een vergelijk ga doen met de set van mijn maat [kan eigenlijk niet is geen vergelijk] maar toch,om aantoonbaar temaken dat de synthese 3 veel vergt als het op opstelling aankomt.

Bij mij komt het geluid ongelofelijk eruit [vincent sp991 100w klasse A]. Zoals ik al eerder zei...heb ik behoorlijke goede speakers gehad voor de s3 die ik nu heb. Nog NOOIT heb ik zoiets gehoord. Ik ben heel wat setjes gewend [audiofiele familie] die draaien met even een greepje van merken B&w nautilus...stax...sphinx...elac...mark en levison...chario...rel enzenz dus ik ben redelijk verwend als het op gewenning aankomt. Maar echt waar, ik kocht de s3 voor 500euro...het was me zelfs het dubbele waard geweest en dat meen ik echt. Dat een speaker van 15jr oud...zo ontzettend goed kan klinken is mij nog altijd een raadsel.

Het is het goedkoopste setje speakers wat ik ooit heb aangeschaft in mijn hobby als muziekfreak. En tevens een van de beste [er zitten altijd wat nadelen aan natuurlijk] maar als ik het totaal plaatje bekijk TOPPERS! ;)

De synthese 3 is lekker rustig en levendig op het midden echt het lucken van de gitaar bv...Hard en strak prachtig gewoon absoluut niet saai. Maar net wat jij zegt dat doet de aansturing.

En als ik dadelijk echt helemaal doldraai...koop ik de synthese 1 bi-amp en twee vincent blokken erbij. Maar dat kan wel een jaartje ofwat duren,ik wil zoveel namelijk :D

En als ik dadelijk echt helemaal doldraai...koop ik de synthese 1 bi-amp en twee vincent blokken erbij. Maar dat kan wel een jaartje ofwat duren,ik wil zoveel namelijk :D

Zeker aan aanrader en inderdaad de Synthese lijn klinkt helemaal niet saai.

Heel indrukwekkend zelfs maar je hebt een ruim bemeten versterker nodig geloof me althans voor de S1.

Of 100 watt toereikend is weet ik niet zelf heb ik een slordige 300 watt er op staan (gebrugde SONY tan 80) en die kunnen het vermogen wel leveren maar wat ik al eerder schreef ze vinden ze niet echt lekker en worden bloedverziekend heet na een tijdje luid spelen.

De combinatie van de tan 80 en S1 is klankmatig in ieder geval wel een heel goed huwelijk en daarom staan beide er nog .

Rust spreiding diep laag zo maar wat termen nooit vermoeiend.

Ik heb ook nog gespeeld op de S1 met een buizenversterker maar dat was klankamtig niet echt lekker wat zeker te maken heeft met de ongecontroleerde bewegingen van de woofer tgv de lage dempingsfactor.

De dempingsfactor van de sony tan 80 is in brug slechts 50 maar geloof me dat is hoog genoeg klinkt geweldig.

Guest muziekfreak

Uhmmm we praten over 100watt klasse A is net iets anders ;)

Ik heb met op mijn vorige "ampkiller" kappa 9 een 1700watt [a/b] gehad aan totaal vermogen [bi-amp opstelling] toen de vincents erop kwamen...wereld van verschil veel meer controle,strak laag enz...en als ik de 1 overweeg komen er twee blokken bij 200watt klasse A [!!] 100w klasse a is al een inmens vermogen voor klasse A,dus kun je nagaan.

Maar ik weet het goed gemaakt...als wij komen luisteren bij jou nemen we gewoon de vincents mee als jij dat goed vind. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal uitpakken :rolleyes:

Uhmmm we praten over 100watt klasse A is net iets anders ;)

Ik heb met op mijn vorige "ampkiller" kappa 9 een 1700watt [a/b] gehad aan totaal vermogen [bi-amp opstelling] toen de vincents erop kwamen...wereld van verschil veel meer controle,strak laag enz...en als ik de 1 overweeg komen er twee blokken bij 200watt klasse A [!!] 100w klasse a is al een inmens vermogen voor klasse A,dus kun je nagaan.

Maar ik weet het goed gemaakt...als wij komen luisteren bij jou nemen we gewoon de vincents mee als jij dat goed vind. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal uitpakken :rolleyes:

Leuk een goed plan waar ik zeker voor open sta te gek gewoon.

Eerder heb ik lang geleden alweer een vergelijking gedaan met een Krell versterker en 2 restek monsters .

Verschillen waren er zeker en dat heb ik al veel eerder beschreven ook op hifi.nl

De krell kon echt niet overtuigen een tam ingehouden geluid de restek rete strak maar kil hard een klote geluid .

De sony bleef de speaker onder controle houden rustig maar ook weer niet zoals de krell net wat meer dynamisch en beduidend beter laag en nooit vermoeiend.

Ook heb ik er nog eens een marantz pm64mkII aan gehangen welliswaar geen competitie wat vermogen betreft maar ook daar wel strak maar kil hard.

Mijn SONY versterkers zijn inmiddels na de laatste reparatie (alweer 2 jaar geleden) volledig ingedraaid en ja dat duurt dus echt heel lang.

Gezien de leeftijd zullen er ooit wel een keer vervangers voor moeten komen dus laten we hopen dat de VINCENT versterkers voor mij beter klinken.

Dat heb je dan verkeerd gehoord!

Ik denk dat van de eerste floating serie zuilluidsprekers er meer van geproduceerd & verkocht zijn dan welke synthese-telefoonmodel ooit...

Volgens mij zijn ze destijds met de productie van de synthese 3 gestopt omdat de floating 2 (eerste serie) beter klonk en verkoopprijs een stuk lager lag dan een synthese 3, naast het feit dat de productiekosten bijna gelijk waren aan de toenmalige synthese 2.

Hoi Sander,

ik ben je in het verleden ook al eens tegen gekomen geloof ik... Ik heb mijn Synthese Floating 2 verkocht aan en goede vriend die er tot op de dag van vandaag met veel plezier naar luistert. Ik heb er daarvoor ook jarenlang enorm van genoten.

De beestjes zijn al weer wat jaartjes oud, dus ik wil graag de condensatoren vervangen. Heb je het schema van het filter? (dat scheelt weer een dag kijkoperatie voordat de onderdelen besteld kunnen worden) En heb je nog sugesties. Ik zou praktisch iedere speaker wel willen tweaken, maar dit ontwerp is zo af, dat ik daar graag jouw mening over wil horen voor ik er uberhaupt aan begin. En heb je ook de typenummers van de originele drivers? Wat zijn op dit moment drop in replacement units? Het zijn geloof ik allebei Seas units als ik me niet vergis.

Oftewel, all the dirty details please ;)

Guest muziekfreak
Uhmmm we praten over 100watt klasse A is net iets anders  ;)

Maar ik weet het goed gemaakt...als wij komen luisteren bij jou nemen we gewoon de vincents mee als jij dat goed vind. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal uitpakken  :rolleyes:

Leuk een goed plan waar ik zeker voor open sta te gek gewoon.

Eerder heb ik lang geleden alweer een vergelijking gedaan met een Krell versterker en 2 restek monsters .

Verschillen waren er zeker en dat heb ik al veel eerder beschreven ook op hifi.nl

De krell kon echt niet overtuigen een tam ingehouden geluid de restek rete strak maar kil hard een klote geluid .

De sony bleef de speaker onder controle houden rustig maar ook weer niet zoals de krell net wat meer dynamisch en beduidend beter laag en nooit vermoeiend.

Ook heb ik er nog eens een marantz pm64mkII aan gehangen welliswaar geen competitie wat vermogen betreft maar ook daar wel strak maar kil hard.

Mijn SONY versterkers zijn inmiddels na de laatste reparatie (alweer 2 jaar geleden) volledig ingedraaid en ja dat duurt dus echt heel lang.

Gezien de leeftijd zullen er ooit wel een keer vervangers voor moeten komen dus laten we hopen dat de VINCENT versterkers voor mij beter klinken.

Leuk dat je er voor openstaat...nu nog een datum :)

Hoi

Ik heb mijn synthese 1 aangestuurd met 1 sony tan77.

Toen ben ik ook op zoek gegan naar wat beters naar mijn idee.

Heb toen audio analyse a9 op gehad 2 x 50 w klasse A een en een sphinx pr 12.

De sphinx klonk toen het mooist super strak en toch muzikaal.

Mijn broer draaide op de synthese 1 met marklevinson 27.5 en dat klonk ook goed net zo strak als sphinx maar ietsjes muzikaler. Mijn vader draaide op de synthese 3 met audio analyse a9 dat ging beter dan op synthese 1. Op de 3 klonk dat erg mooi. Op zijn 1 sette hij toen een classe' dat klingt ook goed. Deze heeft net als de vincent een wat naar op naar voorgrond tredent geluid.

Heb zelf de monoblokken ook van vincent thuis gehad maar vond op mijn cls de sphinx beter klinken.

Ze klonken daar muzikaler op ook volgens een ander luisteraars.

Nu een passlabs er op dat is werelds.