Jump to content

Synthese 3

Guest muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak
Hoi

Ik heb mijn synthese 1 aangestuurd met 1 sony tan77.

Toen ben ik ook op zoek gegan naar wat beters naar mijn idee.

Heb toen audio analyse a9 op gehad 2 x 50 w klasse A een en een sphinx pr 12.

De sphinx klonk toen het mooist super strak en toch muzikaal.

Mijn broer draaide op de synthese 1 met marklevinson 27.5 en dat klonk ook goed net zo strak als sphinx maar ietsjes muzikaler. Mijn vader draaide op de synthese 3 met audio analyse a9 dat ging beter dan op synthese 1. Op de 3 klonk dat erg mooi. Op zijn 1 sette hij toen een classe' dat klingt ook goed. Deze heeft net als de vincent een wat naar op naar voorgrond tredent geluid.

Heb zelf de monoblokken ook van vincent  thuis gehad maar vond op mijn cls  de sphinx beter klinken.

Ze klonken daar muzikaler op ook volgens een ander luisteraars.

Nu een passlabs er op dat is werelds.

Grappig....mijn vorige eindblokken waren.....de p12's :D:lol: De p12 is een erg mooie amp,zeker gezien zijn grote werelds apparaat, ik heb er jaren plezier van gehad op de kappa 9 en dit is ook een van de redenen geweest dat ik overgestapt ben [met mazzel ook] naar de vincent sp-991 monoblokken. Die hebben veel meer controle over de speakers [veel reserves] de p12 is een "straight in your face amp" die knalt er echt uit. En de vincents zijn heerlijk rustig in verhouding...het laag is retestrak [helaas nadeeltje van de s3 weinig laag] maar ik kan er goed mee leven.

ALs jij eens wist wat ik allemaal voor brulbeesten ik hier binnen heb gehad de kappa 9,visatons waren de grootste en vetste speakers die ik in mijn bezit heb gehad. Je huis staat tetrillen op zijn fundering. En nu heel gek eigenlijk....ik mis het geen-eens :o wat ik wel wil is een rel erbij [geen strata/stadium bakbeest] maar een quake ofzo...net ff dat beetje aanvulling en thats all :)

Het geluid nu...klinkt een stuk natuursgetrouwer [lees:niets is overdreven aanwezig] als ik ooit heb durven dromen eigenlijk. Verbazingwekkend nog altijd de s3 telefoontjes. En i.c.m. de vincents en sphinx componenten...fabelachtig mooi [erg subjectief] maarja dat is ook het belangrijkste ;)

En nu ga ik de sonyfans op de stang jagen

De synthese is een hongerige speaker...geld voor alle syntheses de 1,2,3 Het is een tl speaker en vragen dus veel stroom om lekker teklinken. Een sony red dit helaas niet [op een paar excotische modellen na] Maarja iedereen heeft andere oren dus is puur gebaseerd op mijn persoonlijke mening ;)

Guest muziekfreak
Misschien wat een gekke vraag.. Maar waarom heb je eigenlijk je Visaton's weg gedaan??? :o:blink:

lees het topic van het begin pd zo weet je meer...no offence maar ik krijg die vraag zovaak gestelt dat ik iedereen naar dit topic heb verwezen ;)

En nu ga ik de sonyfans op de stang jagen

De synthese is een hongerige speaker...geld voor alle syntheses de 1,2,3 Het is een tl speaker en vragen dus veel stroom om lekker teklinken. Een sony red dit helaas niet [op een paar excotische modellen na] Maarja iedereen heeft andere oren dus is puur gebaseerd op mijn persoonlijke mening ;)

Klopt ook wel wat je daar zo samen vat .

Klankmatig gaat het heel goed ik ben nog geen betere samenstelling tegen gekomen en dat kan je hier een keer beluisteren met je vincents erbij dus die datum komt wel goed in het nieuwe jaar help mij daar aan herrineren.

Probleem met de sony tan 80 is dat in brug er teveel vermogen wordt onttrokken wat een enorme warmte ontwikkeling met zich mee brengt waardoor de versterker in vlammen kan opgaan .

Vreemd genoeg had ik hier met een 4 ohm subwoofer nooit last van.

De voeding van de tan 80 kan ruim voldoende vermogen leveren net als de eindtrap voldoende vermogen kan leveren probleem is de te kleine koeling in de te kleine kast.

Je kan dit iets tegen gaan door de bias instelling te verlagen met een factor 3 wat naar mijn idee geen nadelige invloed heeft gehad op het geluid.

Verder heel lang luid spelen doe ik niet meer al weet ik wel dat de versterkers nu veel stabieler zijn door het vervangen van bepaalde onderdelen maar ik durf het niet aan.

2 uur luid spelen is voor mij echter ruim voldoende en ook voor de buren.

Begrijp me goed ik beschouw de sony versterkers echt niet als de beste die er zijn helemaal niet maar de klank is zo neutraal ongedwongen en dat is dan ook de enige reden dat ik ze nog steeds heb.

Muziek freak Mischien is het wel de combinatie van de speaker die je er op aan sluit. Zo zie je maar dat jou ervaring anders is dan de mijne op andere speakers die ik niet kan zoals de kappa 9.Bij mijn cls was het anders zo zie je maar weer.

Wat betreft de rell gaat wel goed heb hem zelf in combinatie met de strata gehoord en dat klingt goed.

Wat betreft hard draaien en impact wat je bent gewent van een groot systeem ga je dat wel missen denk ik.

Nu ik de synthese 1 niet meer heb mis ik dat toch wel.

kwa muzikaliteit wint de cls het een nog mooier hoog en midden en plaatsing, maar geluids druk tja dat zit er niet in. Soms met rock nr wel eens een gemis. :(

Guest muziekfreak

Ja de impact mis je idd met sommige stukken muziek klinken ze telief....dat is tenminste met de s3 hier...maar ik zag al een paar mooie rels staan hier...de rel stenor bv rond de 300euro...de quake ook zoiets...dus dat kost ook geen wereldsvermogen om de oude tijden zo nu en dan tedoen herleven B)

Ik weet dat de meeste een subwoofer taboe vinden in een opstelling...Waarom is me nog altijd niet duidelijk. :) Bij de juiste afstelling prachtig..en dat is het probleem bij de meeste audiofreaks zijn iets te gretig met afstellen. trek er een dag voor uit ipv minuten...moet jij maar eens opletten wat je daarmee bereikt. ;)

Even terug komen op de sony. Het probleem van sony is dat ze een merk zijn bedoelt voor de massa. Die zijn niet gebouwd om een stel kritische speakers telaten klinken als een klok. En dan kunnen de mensen nu lullen als brugman dat is mijn ervaring met dit soort merken. Tenzij je de topmodellen [lees excotische] type's erop zet van dit soort merken, wilt het nog wel lukken.

Spendeer eens een paar centen uit aan een amp...Sphinx,avm hoor ik ook goede dingen over en schijnt erg schappelijk tezijn bv zijn niet alteduur meer en trekken de sony onder tafel als je het mij vraagt. Zo zijn er meer merken die 2dehands leuk geprijst zijn en de synthese met gemak laten klinken ;) zoals het hoort.

Zoals don al zei de sonys warmen op...tot zelfs kritische temperaturen. Dat zegt al voldoende over de amps die eraan hangen. Bij mij is het net omgedraait ze worden koeler hoe ik meer geef des tekoeler ze worden [logisch klasse a] :D

EN het kan goed zijn als ik bij don kom met de vincents dat hij ze klote vind klinken natuurlijk [ieder zijn smaak natuurlijk] Ik ben erg benieuwd hoe dit zal uitpakken i.i.g. B)

Even terug komen op de sony. Het probleem van sony is dat ze een merk zijn bedoelt voor de massa. Die zijn niet gebouwd om een stel kritische speakers telaten klinken als een klok. En dan kunnen de mensen nu lullen als brugman dat is mijn ervaring met dit soort merken. Tenzij je de topmodellen [lees excotische] type's erop zet van dit soort merken, wilt het nog wel lukken.

Spendeer eens een paar centen uit aan een amp...Sphinx,avm hoor ik ook goede dingen over en schijnt erg schappelijk tezijn bv zijn niet alteduur meer en trekken de sony onder tafel als je het mij vraagt. Zo zijn er meer merken die 2dehands leuk geprijst zijn en de synthese met gemak laten klinken ;) zoals het hoort.

Zoals don al zei de sonys warmen op...tot zelfs kritische temperaturen. Dat zegt al voldoende over de amps die eraan hangen. Bij mij is het net omgedraait ze worden koeler hoe ik meer geef des tekoeler ze worden [logisch klasse a] :D

EN het kan goed zijn als ik bij don kom met de vincents dat hij ze klote vind klinken natuurlijk [ieder zijn smaak natuurlijk] Ik ben erg benieuwd hoe dit zal uitpakken i.i.g. B)

Toch slaagde sony met de tan80 en de voorloper de tan 77 er wel degelijk in voor een redelijke prijs een dijk van een versterker neer te zetten .

Een soortgelijke versterker zou nu veel meer kosten op zeker en zeker als je naar de voeding kijkt die is niet mis.

Wat je al aangaf de koeling is te klein en dat heeft inderdaad te maken dat de heren besloten een dergelijk vermogen in een te kleine kast weg te werken want dat oogde beter voor de verkoop zodat de versterker naadloos aansloot bij de gehele ES lijn.

Dit is jammer uiteraard maar zoals je al las geen probleem voor mij en daarbij ik kan altijd nog geforceerde koeling overwegen .

Zoals ik ook al schreef heb ik meerdere versterkers op de synthese gehad maar geen een die zo lekker klonk als de tan 80 dus ben ik razend benieuwd naar de vincent versterkers.

Ik ben van mening dat de tan 80 echt wel het onderste uit de synthese trekken.

Geloof mij nou ik ben de eerste die toe zal geven wanneer ik de vincent versterkers beter vind klinken maar graag ook van jou een opjectieve mening.

Een klasse A versterker garandeerd echt niet persee een beter geluid dat ondervond ik dus met een vergelijk test met een krell.

We prikken een datum in het nieuwe jaar en dan zullen we wel zien en hier er uitgebreidt verslag van uitbrengen.

En ja een klasse Ab versterker wordt nu eenmaal heter bij lang spelen dit in tegenstelling met een klasse A versterker.

• 5 weeks later...

Sory voor de trage reactie, ben nieuw hier op hear.nl. Wel kan ik jullie vertellen dat ik de synthese 3 heb en daarvoor een xanadu ds 14 speaker welke ik voor ongeveer 2800 gulden heb aangeschaft in 1994 (per twee).

Nu heb ik deze Synthes 3 tweedehands voor 500 euro aangeschaft na beluisteren bij de vorige eigenaar.

Heb een Bryston 4 B st einbak en daarop een Marantz cd 17 Mk3 cd speler. En kan jullie vertellen dat deze Synthes speakers echt velen malen beter klinken dan wat ik tot nog toe heb gehoord. Ben op zoek geweest naar een betere speaker dan de Xanadu bij dealers en bij particulieren. en heb veel luister sesies gehad van nieuwe en 2ehand speakers tot 3000 euro.

Nu na veel dagen deze combi gehoord te hebben wil ik weidig anders. de 2 of 1 uitvoering passen niet in mijn kleine luister ruimte en hierdoor ben ik genoodzaakt tot "kleinere" speakers. De Syntese 3 kun je ondank dat niet een kleine moemen en staan 1 metere van de achterwand en 1meter van de zijwanden af.

Ben super de super tevreden over de prestaties die mijn verwachtingen zwaar overtreffen i.v.m. de Xanadus en anderen die ik gehoord heb.

de Synthese 3 is een SUPER LUIDSPREKER!!!!!. Dat is mijn mening na veel en lang luisteren naar B&W, mijn eigen (niet verkeerde Xanadu's) en anderen merken tot 3000 euro's.

Ben zeer zwaar overtuigd van deze "vintage" speakers en wil er geen afstand meer van doen of miscchien voor de "2" versie als deze ook zo godschruwelijke mooi klinkt in mijn kleine ruimte.

Veel luister plezier,

Marco Baars

Een aantal jaren geleden heeft mijn vader zijn Synthese 1 verkocht voor andere luidsprekers. De herinnering blijft: dit waren en zijn erg mooie speakers. Ook de andere uit die serie waren de moeite waard naar het schijnt. Ik heb deze nooit gehoord.

Ik geloof dat ik zelfs nog een folder over de 1,2 en 3 heb liggen.

Wat trouwens een erg goede investering was bij de Synthese 1 i.c.m. een tegelvloer: ontkoppeling van de luidsprekers met dempers. Mijn vader had daar destijds Isocoins voor gekocht. Hierdoor werd het laag nog een stuk strakker. Ook de definitie van het stereobeeld nam toe. Voor de 2 & 3 zal dit waarschijnlijk hetzelfde zijn.

• 6 months later...

Vandaag heb ik de protectie uit de synthese 1 los genomen .

Dit omdat ik vind dat de speaker te snel uitschakelde .

Het lijkt vreemd maar het geluid lijkt nu veel rustiger te klinken .

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het volume kan nu probleemloos een stuk verder worden open gedraaid .

Ik vind dat jezelf echt wel kan horen wanneer een speaker het moeilijk krijgt.

• 5 months later...