Jump to content

sjoelbakschijven op je baffle

Duck-Twacy
 Share

Wat is de verklaring  

95 members have voted

1. 1. Wat is de verklaring

• quantummechanica
      5
    • een miracle
      6
    • zelfhypnose (autosuggestie)
      28
    • een overschrijving naar Renee's bankrekening
      25
    • anders
      5

Recommended Posts

Een reactie van ik heb geluisterd en heb niets gehoord spreekt me meer aan dan de dat sceptische gedoe (al heeft RvE het er wel een beetje naar gemaakt).

Carl

Een reactie van ik heb geluisterd en heb niets gehoord spreekt me meer aan dan de dat sceptische gedoe (al heeft RvE het er wel een beetje naar gemaakt).

Carl

Dat sceptische gedoe komt omdat er mensen zijn die hun hoofd gebruiken en niet all

- of de 'onmogelijke' optie: die dingen werken echt, maar dan op een manier die wij niet kunnen verklaren d.m.v. conventionele theorie

Zelfs zonder verklaring zou ik een test kunnen bedenken die wel of geen verschillen aantoont. De grap is altijd dat zo'n "ontwikkelaar" die methode net niet gebruikt of accepteert. ;)

in de auto buisiness heb je ook allemaal van die fratsen.

speciale bougies , snelle luchfilters, kastjes om je brandstofleiding , spul in de brandstof ,

je auto loopt 20% zuiniger , en heeft veel meer vermogen. :lol:

wat ik nooit begrijp is waarom die ingenieurs die een auto ontwikkelen dat niet standaard in een auto bouwen. ;)

en daarom begrijp ik ook niet waarom B&W die ontiegelijk veel geld en tijd steekt in ontwikkeling , niet op dat iedee van die sjoelschijven is gekomen. :rolleyes:

wat ik nooit begrijp is waarom die ingenieurs die een auto ontwikkelen dat niet standaard in een auto bouwen. ;)

Of die dingen die jij noemt helpen of niet, dat weet ik niet. Maar ik weet wel waarom auto's doorgaans voor 'verbetering' vatbaar zijn. Neem nou een standaard 2-liter motor (meestal een 4-cilinder): die levert doorgaans tussen de 130 en 160 pk, afhankelijk van de fabrikant. Maar Honda bewijst met z'n S2000 dat een 2-liter 4-cilinder motor best 240pk kan leveren. Een motor in een gewone personenauto kan dus best veel meer presteren dan ie nu doet. De reden dat motoren niet veel verder wordt uitgeknepen is simpel: de auto waar die motor in moet is een compromis. Hij moet doorgaans comfortabel zijn en toch ook lekker een bocht doorgaan. Dat zijn 2 tegenstrijdigheden. Hij moet genoeg vermogen hebben om een hoge topsnelheid en een snelle accelleratie te halen, maar hij moet ook weer niet te veel toeren maken, want dan wordt het zo'n herrie in de auto. Ook dat zijn weer tegenstrijdigheden. In zo'n Honda S2000 gaat het alleen maar om snelheid. Dus daar kan wel een motor in die pas bij 8300 toeren z'n maximale vermogen afgeeft...

Neemt niet weg dat ik in het soort audiotweaks dat hier worden genoemd, niet geloof. Komt bij mij in de categorie 'voodoo'...

Een hoop onzin verkrijgbaar: allemaal 'aanzienlijke verbeteringen'. Zichtbaar zijn er inderdaad verranderingen (ik noem sjoelschijven en een rubber profiel geen verbetering). Hoorbaar? Natuurlijk niet.

De aanwezigheid van dit soort producten, van CD demagnetiseer tot Conus-instraal apparaten tot ijshockey pucks, maakt van de hifi wereld een aanfluiting! Kom op zeg!

Er heerst zo'n appart sfeertje omdat op 1 of andere manier vrijwel iedere non audio fanaat automatisch aanneemt dat, omdat je meer met audio bezig bent, gelijk ook idiote bekabeling en voodoo dingetjes in huis hebt. Een ware liefhebber herken je aan, in gronologische volgorde:

- Veel, liefst redelijk diverse muziek. Tapes of cd's, LP's of MP3's maakt niet uit

- een goede opstelling van de speakers

- redelijke apparatuur

In de hersenpan wordt het geluidssignaal so subjectief en inconsequent als maar kan beinvloed! Diepte en plaatsing hangt zoveel af van je concentratie, je bui, je alcohol promillage, hoe het op 't werk gaat, of je net uit bent geweest met een leuke meid... (wat doe je dan met muziek is een terechte vraag.. :))

Maar al talloze malen is bewezen dat de gelovigen en ongelovigen op dit onderwerp niet dichter tot elkaar komen. Dat geeft niet, maar ik ben blij me in het gezonde kamp te bevinden! (op andere fronten ben ik weer ziek waarschijnlijk hoor..)

GEWELDIG !!!

Deze is mijn favoriet:

Pour Epson Salt into a container filled with piping hot tap water. Use 64 oz of epson salt please. Stir until it is mostly diluted. Place in microwave to be sure it is close to boiling but not actually boiling.

Pour 10 - 12 oz of hot salty water into a ziplock freezer bag. then place your favorite CD into the bag. Close it up tight. Then place in freezer for 6 hours. You will note that salt water does not freeze entirely. Take bag out and place in refrigerator for about 3 hours then take your CD out of the bag and dry with wet wipe of your choice. Allow CD to sit for 30 minutes to ensure all salt is removed from CD. If you didn't wipe it off well, you will see a salty residue over the playing surface. Re-wipe and let sit another 10 minutes. Once you are certain the salty residue has been removed then place in CD Player.

Performance:

INCREDIBLE! I am just amazed at the overall toanl softening. Much more like analog than anything I have ever heard before. I have tried this with my friend looking at me like I was a mad scientist. He quickly became a believer when we started freezing his CD's.

;)

P.s. voeg een beetje sambal toe aan het zout als je een "Hotter" sound wil.

Het leuke van de audiohobby is dat daar veel vreemde en vaak extreme mensen rondlopen. Er is natuurlijk onzin op de markt. Dat wil niet zeggen dat alles onzin is. Dat wil ook niet zeggen dat alles zo onmiddellijk maar verklaarbaar is.

Van het weekend wat geexperimenteerd met phonokabels (ik had er een geleend). Een/de zilveren kabel klinkt gegarandeerd anders (in mijn oren meestal slechter) dan een /de koperen kabel. Of dat verklaarbaar is, is voor mij eigenlijk niet interessant. Waar het mij om gaat of met mijn brede muziekcollectie het nu al of niet beter klinkt. We moeten ook niet terug gaan naar de DIN tijd. Als het produkt daaraan voldeed was het goed.f

Carl

Dit soort tweaks gaan nergens meer over als je soort onzin nodig hebt om je set te laten klinken moet je toch eens nagaan of er niet iets heel erg fout is met je installatie.

Ringetjes om je kabels, lijkt wel een penisring! Moet dat ook wat afknijpen? Hoge tonen?

Geen idee hoe een penisring eruit ziet :rolleyes:

Zonder gekheid, een beetje zelfkritiek is wel op zijn plaats:

waarom kopen wij gerust hele dure interlinks en speakerkabels en geen dure damstenen, shakti-stones, mpingo-disks en 'penisringen'?

Terwijl het effect misschien wel hetzelfde is? >= 0

Zonder gekheid, een beetje zelfkritiek is wel op zijn plaats:

waarom kopen wij gerust hele dure interlinks en speakerkabels en geen dure damstenen, shakti-stones, mpingo-disks en 'penisringen'?

Terwijl het effect misschien wel hetzelfde is? >= 0

Is dat zo? Kopen wij dure kabels? Ik niet in ieder geval. Verder kun je altijd nog onderscheid maken tussen componenten die w

Je zal hoe dan ook een kabel moeten hebben tussen je apparaten, en ik heb maar voor gekozen niet een standaard te nemen maar iets duurder, die andere dingen zitten niet in de signaalweg. Dat vind ik wel een groot verschil.

GEWELDIG !!!

Deze is mijn favoriet:

Pour Epson Salt into a container filled with piping hot tap water. Use 64 oz of epson salt please. Stir until it is mostly diluted. Place in microwave to be sure it is close to boiling but not actually boiling.

Pour 10 - 12 oz of hot salty water into a ziplock freezer bag. then place your favorite CD into the bag. Close it up tight. Then place in freezer for 6 hours. You will note that salt water does not freeze entirely. Take bag out and place in refrigerator for about 3 hours then take your CD out of the bag and dry with wet wipe of your choice. Allow CD to sit for 30 minutes to ensure all salt is removed from CD. If you didn't wipe it off well, you will see a salty residue over the playing surface. Re-wipe and let sit another 10 minutes. Once you are certain the salty residue has been removed then place in CD Player.

Performance:

INCREDIBLE! I am just amazed at the overall toanl softening. Much more like analog than anything I have ever heard before. I have tried this with my friend looking at me like I was a mad scientist. He quickly became a believer when we started freezing his CD's.

;)

P.s. voeg een beetje sambal toe aan het zout als je een "Hotter" sound wil.

Die mensen wonen ook nog eens in een vochtwrije omgeving en ademen via een "rebreather". Bij mij beslaan dngen die uit de vriezer of koelkast komen... Misschien dat het daardoor komt, dat de cd beter klinkt door de condens... :lol:

Japie je moet de instructie wel nauwkeurig opvolgen ja ... :

"... and dry with wet wipe of your choice"

Je moet de CD dus drogen met een NATTE doek. Die doek mag je zelf uitkiezen maar hij moet wel nat zijn!

Iets afdrogen met een natte doek? Ben je wel even bezig ... :unsure:

Daarom is dit dus mijn favoriet. De ongeneeslijke audionerd is m.i. met niet veel anders bezig met zijn set :ph34r:

:cool2: