solidstate Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Ik heb geleerd dat het skin effect pas optreedt bij frequenties in de mHz range, radiofrequenties en hoger dus.Waarom mensen in de audiowereld zich druk maken om het skin effect is mij altijd een raadsel gebleven. Paul. Nee hoor, het skin effect doet zich al voor bij een draad diameter van 0,5 mm en een 20 kHz. De vraag is echter of het relevant te noemen is. Voor de liefhebbers heb ik nog kilometers echte litze draad, dus wil je experimentern dan geef je maar een gil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Welke kleur damschijven heb je gebruikt, witte of zwarte? Damschijven? Die werken niet hoor. Sjoelschijven moet je hebben! Prop je BR poort maar eens vol met damschijven, moet jij eens horen ... Plak er ook eens 1'tje op je tweeter ... Rampzalig gevolg gegarandeerd! Over het verschil tussen witte en zwarte damschijven valt natuurlijk altijd te twisten, en daarbij bedoel ik niet het twisten van kabels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Ik heb geleerd dat het skin effect pas optreedt bij frequenties in de mHz range, radiofrequenties en hoger dus.Waarom mensen in de audiowereld zich druk maken om het skin effect is mij altijd een raadsel gebleven. Paul. Nee hoor, het skin effect doet zich al voor bij een draad diameter van 0,5 mm en een 20 kHz. De vraag is echter of het relevant te noemen is. Voor de liefhebbers heb ik nog kilometers echte litze draad, dus wil je experimentern dan geef je maar een gil. Hoe kom je daar bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Welke kleur damschijven heb je gebruikt, witte of zwarte? Damschijven? Die werken niet hoor. Sjoelschijven moet je hebben! Prop je BR poort maar eens vol met damschijven, moet jij eens horen ... Dat zal niet makkelijk gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
obiwan Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Ik denk dat die dammers die met Sjoelbakschijven dammen of sjoelers die met Damschijven werken geen verschil zullen merken. De andere fraudeurs kunnen beter de schijven, mits 24uur gedrenkt in rode chileense wijn, met siliconen-kit vastzetten op zowel de tweeter als de middentoner en de eventueel aanwezige woofer. Gegarandeerd dat het geluid er anders (en dus beter volgens sommige) op wordt. Zeker als er bepaalde muziek wordt gespeeld Misschien dat het skineffect ook van invloed kan zijn op de under-my-skin gevoelens, en om die reden een beter resultaat geeft. Neemt niet weg dat het weer allemaal reclame voor de edele Sjoelsport is. Waarschijnlijk het gewoon een sluikreclame voor de KNSJB (niet de KNSB), te weten de koninklijke nederlandse Sjoelbond (waarbij Sjoel dan niet voor Synagoge staat, maar voor het spelletje). Groetjes, Obi Wan Ere lid van de IGSJB (Inter Gallactische Sjoel Bond) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Doordat je portemonaie veel leger is geworden is de ruimt in de kamer toegenomen.... Hierdoor passen er lagere tonen in. Wel neemt door die extra ruimte de hoeveelheid galm ook toe..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 Doordat je portemonaie veel leger is geworden is de ruimte in de kamer toegenomen.... Hierdoor passen er lagere tonen in. Wel neemt door die extra ruimte de hoeveelheid galm ook toe..... Hoeft niet altijd het geval te zijn. Als je een geldpakhuis van 100 kubieke kilometer hebt weten leeg te krijgen voor audioonzin, dan zal de hierin ontstane vrije ruimte in de audioband geen galm hebben. Een vol pakhuis met 70 kubieke meter inhoud over heeft dan meer galm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 december 2004 Author Report Share Posted 15 december 2004 Het kan altijd beter (voor de fabrikant) http://www.stereotimes.com/acc112304.shtm http://www.fastaudio.com/INT/acsys000.html Erg toevallig, hoe duurder het metaal (koper, zilver, goud, platina) hoe beter het gaat klinken. Heb 5 platina vingerhoedjes besteld voor op mijn HT set. (zag overigens dat Jasper 10 pagina terug dit al geplaatst had ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts