Pjotr Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
obiwan Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Sjoelen is ook heel leuk, naar de Sjoel gaan ook. En ik plak liever niks op mijn speakers, dat doen mijn koters wel....snif snif, Groet, Obi Wan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Ik moet zeggen dat Hans van Liempd een van de weinige is die kritiek mag leveren: hij heeft het ieder geval gehoord. Ik vind Rob Wilms van de Hifi winkel een integere vent. Hij bood me aan een keer die dingen mee naar huis te nemen. Zelf is hij van het produkt overtuigd. Wat zeggen die Engelsen nu weer "the proof of the pudding is in the eating"" Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Ehm Carl, Kennelijk vond je die schijven niet interessant genoeg (of te duur) om te proberen. Maar je hoeft echt niet alles te proberen om te zien/horen of het werkt. Dadelijk komt er weer iemand met een audiofiele standaard voor een audiofiel prijsje om je CDspeler c.q. SA-CDspeler c.q. platenspeler op zijn kant te zetten omdat ie beweert dat dat zo veel beter klinkt dat ie zijn oren niet gelooft (vrij naar van Es). Moeten we dan ook zeker allemaal eerst proberen voor we er wat van mogen zeggen? Kom nou toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Het verbaast me dat de luisteraar bij al die freakvreugden buiten schot blijft! Al eerder wees ik op de noodzaak tot frequente oorwassing. Gehoorgangen vol oorsmeer laten immers weinig hoge frequenties door. Maar vanzelfsprekend moeten er ook tal van ongewenste resonanties in je eigen lichaam worden bestreden! Hebben jullie je voorhoofdholtes en kaakholtes bijvoorbeeld nog niet laten volspuiten? En hebben jullie nog geen sjoelschijven op voorhoofd, jukbeenderen, en alle nodes op de romp? Staan jullie wel op spikes, wanneer jullie luisteren? En hebben jullie al een oorlelvergroting laten doen? Hebben jullie al extra oren laten aannaaien voor 5.1? Of voor 7.1? En zo'n extra groot oor, voor de sub-bassen, hebben jullie dat ook al? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 goh, spido, ik proef iets van cynisme.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 4000 Euro voor een paar sjoelstenen? En mevrouw van Es pikt dat? Of uuuhhh, zou van Es uuhhhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 en toch wil ik wel eens een test met die dingen doen.Ik heb er nu zoveel dingen over gelezen... je kan geen oordeel doen als je t zelf niet geprobeerd heb. Dat is bij mij zoiets als naar een waarzegger gaan. Je een lading onzin laten verkopen voor h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2004 Author Report Share Posted 7 november 2004 4000 Euro voor een paar sjoelstenen? En mevrouw van Es pikt dat? Of uuuhhh, zou van Es uuhhhh Beste Joboton, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Als ik Frank Tchang zo zie zitten dan denk ik: Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 4000 Euro voor een paar sjoelstenen? En mevrouw van Es pikt dat? Of uuuhhh, zou van Es uuhhhh Beste Joboton, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Beste Joboton: Oud Amsterdams zegswijs luidt: "Als je mensen maar punten geeft (en vooral in de vorm van centjes) doen ze alles." In het geval van Es: Schijft hij alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Hai Pjotr, Ik heb niet veel tweaks in huis, grote verschillen zitten ergens anders en meestal kosten tweaks veel geld. Die Shun Mook zal ik binnenkort nog wel eens proberen en ik ben zeer sceptisch aangelegd. Ik neem mijn dealer wel serieus genoeg om niet bij voorbaat nee te zeggen. Vandaar dat ik het verhaal van Rene toch wel enigszins serieus neem. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 (...) Mooie handel, lijkt wel religie. (...) Pardon? Religie is in principe gratis! If religion was a thing that money could buythen the rich would live and the poor would die... All my trials, Lord soon be over... uit: "All My Trials" trad. American Folksong Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Een collega van mij gaf mij nog een heel erg voordelige tip: het Kruitvat heeft niet alleen prachtige CD's, de houten oorbellen (maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weerstand Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Het verbaast me dat de luisteraar bij al die freakvreugden buiten schot blijft!Al eerder wees ik op de noodzaak tot frequente oorwassing. Gehoorgangen vol oorsmeer laten immers weinig hoge frequenties door. Maar vanzelfsprekend moeten er ook tal van ongewenste resonanties in je eigen lichaam worden bestreden! Hebben jullie je voorhoofdholtes en kaakholtes bijvoorbeeld nog niet laten volspuiten? En hebben jullie nog geen sjoelschijven op voorhoofd, jukbeenderen, en alle nodes op de romp? Staan jullie wel op spikes, wanneer jullie luisteren? En hebben jullie al een oorlelvergroting laten doen? Hebben jullie al extra oren laten aannaaien voor 5.1? Of voor 7.1? En zo'n extra groot oor, voor de sub-bassen, hebben jullie dat ook al? En denk eens aan dat derde oog (of oor?) indertijd van Bart Hughes! Lucht rond de hersens: als dat de ruimtelijkheid niet ten goede komt, wat dan wel? Weerstand Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Ik vind het geweldig dat R. van Es open staat voor dit soort geinige zaken. Kan hij een hoop mensen mee op stang jagen. Maar zonder gekheid, we moeten de hand in eigen boezem steken. Wat wij verzuimd hebben de afgelopen jaren, is het onverklaarbare proberen te verklaren. - waarom kan een versterker of speaker met goedkope onderdelen soms ongelooflijk goed klinken? Zie bijv. de Musical Fidelity A1. Die is later met betere onderdelen vele malen zonder succes nagebouwd. - waarom is het gebruik van dure onderdelen geen garantie voor succes? - hoe duurder het apparaat hoe beter het klinkt, geldt ook niet altijd - en dankzij R. van Es: hoe komt het dat rare tweaks soms werken? zodanig dat vele dealers het effect kunnen aantonen? Er zijn nl. muziekliefhebbers die gewoonweg kopen wat het mooiste klinkt (ongeacht of hij in het ontwerp gelooft). Het enige principe wat ik door de jaren heen in audio overeind heb zien blijven, is 'keep it simple'. Kortom, audio-ontwerper zijn lijkt me een moeilijk vak. Er zijn geen vaste regels die tot succes leiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Ik vind het geweldig dat R. van Es open staat voor dit soort geinige zaken.Kan hij een hoop mensen mee op stang jagen. Maar zonder gekheid, we moeten de hand in eigen boezem steken. Wat wij verzuimd hebben de afgelopen jaren, is het onverklaarbare proberen te verklaren. - waarom kan een versterker of speaker met goedkope onderdelen soms ongelooflijk goed klinken? Zie bijv. de Musical Fidelity A1. Die is later met betere onderdelen vele malen zonder succes nagebouwd. - waarom is het gebruik van dure onderdelen geen garantie voor succes? - hoe duurder het apparaat hoe beter het klinkt, geldt ook niet altijd - en dankzij R. van Es: hoe komt het dat rare tweaks soms werken? zodanig dat vele dealers het effect kunnen aantonen? Er zijn nl. muziekliefhebbers die gewoonweg kopen wat het mooiste klinkt (ongeacht of hij in het ontwerp gelooft). Het enige principe wat ik door de jaren heen in audio overeind heb zien blijven, is 'keep it simple'. Kortom, audio-ontwerper zijn lijkt me een moeilijk vak. Er zijn geen vaste regels die tot succes leiden. Het belangrijkste is natuurlijk: "WAT VIND JE MOOI"..?? Die houten doppen b.v. zullen best door iemand mooi gevonden worden. Klankmatig zullen we al helemaal niet gaan twisten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Het belangrijkste is natuurlijk: "WAT VIND JE MOOI"..?? Hier nog zoiets: http://www.eichmanntech.com/topper/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Op mijn mooie kasten geen puisten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 "Sommige mensen horen vlooien hoesten.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Het belangrijkste is natuurlijk: "WAT VIND JE MOOI"..?? Hier nog zoiets: http://www.eichmanntech.com/topper/index.html Volgens mij is dat een standaard rubber profiel wat zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Als ik er weer eens een paar dagen tussenuit ben geweest en dan lees wat er in de topics staat dan lach ik me toch echt een krul in m'n l*l.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts