Guest TOW Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Waarmee maakt het forum de lens van de CD/DVD-speler of, indien aanwezig, pick-up naald schoon en moet dit nog nog met enige regelmaat gebeuren. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Hallo Theo, De lens van de CD-speler heb ik nog nooit schoon gemaakt. Er zijn wel speciaal hiervoor bestemde CD's in de handel, maar persoonlijk twijfel ik aan 't nut hiervan. Bij draaitafels ligt dat wel iets gevoeliger. De naald kun je 't beste schoonmaken met de kop van 'n luciferstokje. (klinkt misschien ietsie vreemd,maar toch) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 21 januari 2001 Report Share Posted 21 januari 2001 Hallo, wat die schoonmaak cd aangaat, deze kan ik niemand aanbevelen. Wanneer de lens vies is, is dit meestal aanslag, deze haal je niet weg met zo'n cd. Ook loop je het risico dat je de lens beschadigd. Zelf schroef ik de boel los, en dan met een vochtig wattenstaafje (ik gebruik speciale 'cd-lens cleaning liquid') een paar keer over de lens vegen. De naald van mijn pick-up maakte ik altijd schoon met mijn 'speciale gemodificeerde' vingers, het betrefd hier een simpele Akai die binnenkort in de vuilnisbak verdwijnt. Ik ben niet van plan om deze schoonmaakmethode toe te passen op mijn nieuwe platenspeler, welke ik volgende week verwacht. Hiervoor kan ik dan ook wel wat tips gebruiken. Tom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2001 Report Share Posted 22 januari 2001 Beter iets dan niets , zelf gebruik ik van disk-washer een borsteltje met carbon fiber haartjes en verder een vloeistof met borsteltje van Tonar om mijn naald schoon te houden en oppassen dat je geen al te agressief vloeistof neemt want dat kan de verbinding tussen naald en cantilever aantasten of het cantilever kan gaan oxideren , zelfs de ophanging van het cantilever kan beschadigd worden. Oppassen dus. Lasers van Cdspelers kun je zelf een beetje schoonhouden met een schoonmaakplaatje, maar aanslag van sigarettenrook kun je wel vergeten. Dan wordt roken dus toch nog duurder dan wat je verwacht had, want rookaanslag is niet te verwijderen dat wordt dan een nieuwe laser. Met Vr. Gr. Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerard Posted 2 februari 2001 Report Share Posted 2 februari 2001 Originally posted by Alco:Hallo Theo, De lens van de CD-speler heb ik nog nooit schoon gemaakt. Er zijn wel speciaal hiervoor bestemde CD's in de handel, maar persoonlijk twijfel ik aan 't nut hiervan. Bij draaitafels ligt dat wel iets gevoeliger. De naald kun je 't beste schoonmaken met de kop van 'n luciferstokje. (klinkt misschien ietsie vreemd,maar toch) Groeten, Alco. Beste Alco wat dat luciferstokje betreft zou ik dat NIET DOEN tenzij je de naald naar de gallemiese wilt helpen en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ik zelf gebruik alcohol gemengd met water van 70% en dat werkt goed.(Nooit geen problemen) Dat is tenminste mijn ervaring. groeten, Gerard Link to comment Share on other sites More sharing options...
berry Posted 2 februari 2001 Report Share Posted 2 februari 2001 ik maak al jaren de naald schoon (voorzichtig) met mijn TONG ! Werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TOW Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Berry Doe je dit met of zonder piercing? Of zit je net als Alco bij het verkeerde forum. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasper Posted 3 februari 2001 Report Share Posted 3 februari 2001 Cd-speler maak ik schoon met een wattestaafje met een beetje alcohol. werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest siepv Posted 11 februari 2001 Report Share Posted 11 februari 2001 Het spul wat ik voor m'n naald gebruik heet Needle Nectar wordt gemaakt door Imedia. 1 druppel op het door Haudio beschreven borsteltje en bingo. Wat betreft de lucifer , ik heb het iemand zien doen en het werkte. Naald tip was elliptisch.dus nog redelijk rond. Bij een vd hul tip of andere gelijksoortigen zou je wel eens alles kunnen weghalen en met alles bedoel ik ook alles. Geen prettig gezicht zo'n cantilever waar niks meer opzit. Siep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts