vanwell Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Weet iemand of het mogelijk is om life muziek op te nemen m.b.v. een MD-recordertje en een rechtstreeks aangesloten stereomicrofoon. Dus heel gewoon, simpel zonder enig ander ingewikkelde apparatuur? vanwell@wxs.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 ja dat kan met een MD recordertje en een microfoon met 3.5mm aansluiting. Erg eenvoudig, mits de gekozen MD recorder een mic in bevat, dat doen ze niet allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arjenh Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Ja! Ik wil daar binnenkort ook een beetje mee experimenteren, maar ik heb nog geen portable minidisc recordertje. Je kan er ook nog voor doehetzelven, want die stereo microfoontjes zijn in de winkel vrij duur... Zie hier voor wat meer informatie: "T" Style Stereo Mike for MiniDisc http://www.minidisc.org/jim_coon/ Binaural Stealth Mic DIY http://art.simon.tripod.com/stealth.html The recording FAQ http://www.phys.tue.nl/people/etimmerman/r...ngfaq/RFAQ.html Binaural microphone construction http://webpages.charter.net/tidmarsh/binmic/ Op http://www.minidisc.org kun je verschillende minidisc types opzoeken en kijken of ze een microfooningang hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bensz Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Ja! Ik wil daar binnenkort ook een beetje mee experimenteren, maar ik heb nog geen portable minidisc recordertje. Ik heb nog ergens zo'n ding liggen...Kope? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 november 2004 Report Share Posted 5 november 2004 Een deskundige vriend heeft opnames van orkesten e.d. gemaakt (voor eigen gebruik) met zo'n ding, en was er erg over te spreken. Ik wil ook zo'n ding! Al ben ik ook wel benieuwd naar de 'I-pod-achtige' apparaten met opnamemogelijkheid.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 maar pas op: de meeste MD-spelers hebben een zgn fantom-microfoon ingang dat betekend dat de microfoon zijn voeding vanuit het apparaat c.q. de md-speler ontvangt ... een reguliere microfoon al dan niet met een eigen voeding kan dus gewoon in de normale line-in worden aangesloten ..... Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
vanwell Posted 6 november 2004 Author Report Share Posted 6 november 2004 maar pas op: de meeste MD-spelers hebben een zgn fantom-microfoon ingang dat betekend dat de microfoon zijn voeding vanuit het apparaat c.q. de md-speler ontvangt ... een reguliere microfoon al dan niet met een eigen voeding kan dus gewoon in de normale line-in worden aangesloten ..... Alex Alex, denk je dat een Sharp IM-DR420 NetMD walkman (recorder) met "Microphone In / Plug in Power" geschikt is voor het opnemen van life muziek in combinatie met een microfoon(bv. piano en viool)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dwars Posted 6 november 2004 Report Share Posted 6 november 2004 Misschien zou je beter voor Hi-MD kunnen kijken. Hiermee kun je de gemaakte opnames ook uploaden naar je PC. Er is nu een wave converter voor te krijgen. Zodat je de opnames naar wave om kunt zetten om ze vervolgens te bewerken. Met een netMD apparaat kun je niet je eigen gemaakt opnames uploaden. Tenminste niet digitaal. Ik weet natuurlijk niet wat je met de opnames wil gaan doen... voor meer info zie: MDcenter.nl mvg, Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 Het probleem van minidisc is Sony.. Al tijden houden ze vast aan de ATRAC (sp) compressie en copyright gebeuren. Bij Net-MD spelers zit een USB kabel wat mij deed denken zowel up als down te kunnen sturen. Het enige wat mogelijk is echter is het omzetten van een MP3 of WAV naar ATRAC en het dan op de speler te zetten. Terugzetten op een andere pc of het snel op de pc zetten van een live opname? Helaas.. daarvoor moet de line out gebruikt worden. Met Hi-MD is het nogsteeds niet helemaal goed: Je kan wel mp3's of WAVs slepen naar de MD speler en het wordt wel gekopieerd.... als zijnde data! afspelen doet het dus alleen nog maar nadat je het omgezet hebt naar ATRAC. Bijzonder lastig als je gigabytes aan MP3 hebt en steeds weer moet gaan converteren voordat je 't mee kan nemen. Sony heeft gezegd MP3 direct te gaan ondersteunen, maar vooralsnog lijkt het mooier dan het is in de praktijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 8 november 2004 Report Share Posted 8 november 2004 maar pas op: de meeste MD-spelers hebben een zgn fantom-microfoon ingang dat betekend dat de microfoon zijn voeding vanuit het apparaat c.q. de md-speler ontvangt ... een reguliere microfoon al dan niet met een eigen voeding kan dus gewoon in de normale line-in worden aangesloten ..... Alex Alex, denk je dat een Sharp IM-DR420 NetMD walkman (recorder) met "Microphone In / Plug in Power" geschikt is voor het opnemen van life muziek in combinatie met een microfoon(bv. piano en viool)? sorry voor de late reactie De door jouw genoemde recorder ken ik niet, en eigenlijk weet niet ik zoveel over opname technieken , maar wat ik wel weet is : die microfoons die direct in de speler zitten nemen ook de mechanische contactgeluiden van de recorder op, dus altijd een tussenkabel gebruiken ze zijn super gevoelig, dus ook de galm in de ruimte word genadeloos geregistreerd.... 1-microfoon opnames zijn een ambacht op zich. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts