Jump to content

cd kwaliteit niet goed ?

toontjehifi
 Share

Recommended Posts

Hoi heb laast en marantz cd 7300 gekocht met mijn marantz pm 7000 quad 11l en rel sub, ben ik zeer tevreden.

Ik neem nu echter waar dat erop een aantal cd,s de kwaliteit niet echt goed zijn .

zo ervaar ik nu een aantal tikjes of spetters die duidelijk te horen zijn ,eerst dacht ik dat het aan mijn cd speler lag, maar als ik het stukje herhaal waar de tik in voorkomt dan is het duidelijk dat het aan de cd moet liggen.

vreemde is dat ik vooal mijn oude cd,s dit weer niet waarneem

En over het algemeen koop ik goede kwaliteit cd geen kruidvat of zo, of alle dertien hits voor 5 euro

ik had echter bij de vad show 2004 een viertal audiophiele test cd,s gekocht, echter op deze neem ik het ook waar.

Vraag hebben jullie dit ook waargenomen ?,of is er iets anders aan de hand.

graag een reactie of een tip.

gr toontje hifi :rolleyes:

Zijn het misschien cd's die 'copy protected' zijn? Die geven in sommige cd-speler steevast een tik na een paar seconden in een nummer of zo. Iig altijd op hetzelfde moment in het nummer... Misschien dat je cd-speler daar gevoelig voor is...

hallo henrie :) inderdaad je begrijpt wat ik bedoel, ook al draai ik een stukje terug het zit duidelijkin de cd,s of is er toch wat anders aan de hand voor heen een marantz 5400 hoorde het niet. gr toontje hifi.

theo.t. jij hebt geen probleem met je 7300

Neem aan als er inwendig iets niet goed zou zijn met de cd player dit willekeurig tijdens het luisteren te horen moet zin gr.toontje hifi.

hoi moet mijn cd,s die dit heben inderdaad vergelijken op en andere cd player.

heb nog kritisch geluisterd maar, ook op mijn byerdynamig 990 dt koptelefoon neem ik het duidelijk waar , als ik het tikje hoor en ik zet de tijd terug dan blijft ik dit horen als het een kabel of statische probleem zou zijn dat zou ik dit willekeurig moeten horen .

dank voor de tips gr toontje hifi :rolleyes:

hoi moet mijn cd,s die dit heben inderdaad vergelijken op en andere cd player.

heb nog kritisch geluisterd maar, ook op mijn byerdynamig 990 dt koptelefoon neem ik het duidelijk waar , als ik het tikje hoor en ik zet de tijd terug dan blijft ik dit horen als het een kabel of statische probleem zou zijn dat zou ik dit willekeurig moeten horen .

dank voor de tips gr toontje hifi :rolleyes:

Ik heb het ook gemerkt beveiligde cd,s kunnen spetteren tikken en wel heel hinderlijk soms .

Met de speler heeft het niets te maken ik heb er eveneens meerdere geprobeerd .

Ook op de pc was het gespetter te horen.

Gelukkig zijn het maar enkelle cd,s want een muzikale bijdrage is het zeker niet.

En dan te bedenken dat het is gedaan om een kopie maken te voorkomen wat een onzin met de juiste software brand je alles helaas ook het getik.

he hallo :rolleyes: ben ik even blij blijkt het toch aan de cd,s te liggen na de cd,s gedraaidt te hebben op een audiofiele installatie van een vriend,is dit probleem herkenbaar.

na verder geinformeerd te hebben ligt de oorzaak toch in het branden van de cd,s

en inderdaad als ik zelf een cd,s brandt die kopie protectec is

dan hoor ik op de kopie een duidelijke spetter, of tik.

nu kan ik weer gerust naar muziek luisteren die door de marantz cd7300 uiteindelijk fraai wordt weergegeven.

alvast nog veel dank voor de tips.

gr toontje hifi :)

he hallo :rolleyes: ben ik even blij blijkt het toch aan de cd,s te liggen na de cd,s gedraaidt te hebben op een audiofiele installatie van een vriend,is dit probleem herkenbaar.

na verder geinformeerd te hebben ligt de oorzaak toch in het branden van de cd,s

en inderdaad als ik zelf een cd,s brandt die kopie protectec is

dan hoor ik op de kopie een duidelijke spetter, of tik.

nu kan ik weer gerust naar muziek luisteren die door de marantz cd7300 uiteindelijk fraai wordt weergegeven.

alvast nog veel dank voor de tips.

gr toontje hifi :)

Met het brandprogramma alcohol 120% welke een exacte image maakt zal de recorder niet over de zijk gaan en komt er dus een gelijke kopie uit de pc waar helaas ook het getik te horen is.

Laten liggen die cd,s ik begrijp niet dat een dergelijke verminking is toegestaan.