Jump to content

nieuwe luidsprekers

nando
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik zit nu al een tijdje te denken aan de aankoop van een set Quad esl57 electrostaten. Het lijkt mij geweldig om een set van esl-57 met Quad II eindversterkers te hebben. Ik werd er helemaal verliefd op toen ik ze zag en beluisterde op de VAD van 2004.

Ik heb al contact gehad met Quad Duitsland en die hadden een interessante deal voor

Ik raad je aan om een set esl`s bij een goede dealer (bijv bij quad duitsland)te kopen want dan weet je dat je een goed en een gereviseerde set koopt met garantie ,via een partuculier weet je nooit wat er mee is gebeurt zijn de elementen nog goed zijn ze nooit overbelast geweest zijn de stof afdichtingen niet gescheurd enz.

Zijn ze niet te groot bij je thuis? ,ik heb ze ook een aantal jaren in huis gehad maar ze zijn wel erg groot ,maar voor het oor een streling , ik heb nu een set van Meedevoort esl`s in huis de EE150 deze zijn kleiner van op bouw dus nemen minder ruimte in.(kijk even op de site van van Meedevoort)

Maar als je eenmaal aan esl`s geproefd heb en ernaar heb leren luisteren wil je geen gewone speakers meer.

sucses bij het zoeken naar esl `s .

Heb zelf ook de van medevoort beluisterd ivm afmeting en ivm de gewone woofer. Draai zelf met de CLS maar moet zeggen dat door de grote van het membraam de van medevoort ieler klingt. Meer analytisch.

Je hoort wel elk detail maar grote electrostaten hebben ook wat betreft stem weergave meer body. Wat betreft het laag is de van medevoort mooi strak.

Ge woon zelf luisteren dus. :D

Sabina, Ik he de Quad esl-63, vergeleken daarbij zijn ze niet zo groot, ze zijn wel veel mooier om te zien!

Hoe groot was de ruimte waar je in speelde Sabina?

Met welke versterker heb je destijds de esl-57 aangestuurd?

De luisterkamer die ingericht gaat worden is niet vreselijk groot, 3,5 bij 5 bij 2,3 hoog. Ik vraag me dus ook af of het niet te klein is voor electrostaten.

Ik vond overigens die combinatie met de nieuwe Sugden op de VAD voortreffelijk.

Carl

Je hebt de combinatie met die Quad versterker zeker niet gehoord...???

Ik heb ze beiden gehoord, maar doe mij de Quad toch maar.... De Sugden was in het hoog en hoge midden aanzienlijk rauwer.

:)

Ik heb ook de combi Quad esl57 met Quad II gehoord op de Vad... echt hemels, om te zien en te horen. Uiteraard was ik al bevooroordeeld maar wat boeit dat?

Ik zie dat er een stel esl57 te koop staan voor

Quad Duitsland haalt de esl uit elkaarzet er vernieuwde panelen in, haalt de EHT eruit en zet daar een nieuwe voor in de plaats. Die andere transformer weet ik zo niet maar zetten er ook een beveiligingspaneeltje in zodat de esl meer dan 20 watt versterkers kan verdragen.

moeilijk moeilijk

Weer contact gehad met Quad Duitsland, ze vervangen eventueel voor mij de grill voor een aluminium en de pootjes en zijrails worden van hetzelfde materiaal.

Heeft iemand een idee wat voor versterker ik wel en niet aan kan sluiten?

Ik heb momenteel een Musical Fidelity xa200 op mijn Quad esl-63 (wil ze daar houden) en een Marantz pm80II. Van die laatste heb ik het vermoeden dat die nog wel eens te licht kan zijn.

De Hawk A-18 versterkerkit doet het heel goed op de ESL-57. Quads eigen 306 is ook niet mis, maar duidelijk enkele klassen minder. Vele commerciele versterkers klinken beduidend slechter dan deze twee.

Ik heb de 'nieuwe' ESL-57s van Quad Duitsland enkele jaren geleden gehoord. Dat viel enorm tegen (agressief, gewoon fout geluid). De afwerking was ook niet in orde. Hopelijk hebben ze intussen bijgeleerd.

Ik heb de nieuwe esl-57 op de VAD2004 gehoord (Hans van Liempd ook) en dat was juist erg goed. Ik heb op de afwerking niet echt gelet maar er was ook niet direct aanleiding daartoe want he zag er zeer netjes uit.

Die esl-57 die ik mogelijk binnenkort van hen ga kopen is een oudje met nieuwe spulletjes erin dus de basis is door Quad Engeland gemaakt alleen met gereviseerde panelen of geheel nieuwe panelen, dat weet ik niet.

Wat betreft de versterkers... Weet je ook toevallig aan welke eisen een versterker (technische) aan moet voldoen om ze aan te kunnen sturen?

Ik lees op internet dat het impidantie verloop nogal extremen heeft zie hier:

quad_impedance_graph.jpg

De impedantie gaat dus 1,5 a 2 ohm bij hoge tonen!

Bij andere besprekingen en in het boek "the closest aproach" hebben ze het over een laagste impedantie van onderveer 3

Dank je!

Een pm78 trekt een esl-57 wel, dus een pm80II zou ook niet omploderen als ik het aansluit... dat is wel een geruststelling. In dat geval hoef ik niet per s

Opgeblazen MF apparatuur met Quad electrostaten heb ik al ervaring mee! :lol::unsure:

Een veilige weg zou in ieder geval een Quad 303 op de kop tikken, dat werkt in ieder geval.

Van Kermit hoorde ik dat een 306 en een 606MkII wel goed zijn maar de 405 (-2) en 606 MkI moet laten staan.