Jump to content

Hifi / analoog show

PD
 Share

Recommended Posts

En klinkt het al beter? :P:D:lol:;)

Misschien een ander kabeltje?? Je hebt er genoeg B):rolleyes:<_<:);)

De afstelling van arm/element is al heel aardig gelukt, de lastige sporen van een tesplaat doorloopt de Glider probleemloos. Binnenkort komt er even een scoop deze kant op zodat we qua afregeling de puntjes op i kunnen zetten.

Allereerste luisterindrukken; scherpe randjes bij sommige opnames zijn nu volledig verdwenen, het laag is aanmerkelijk dieper en vooral strakker geworden en details worden veel duidelijker geplaatst. Ook de podiumafbeelding is in breedte en diepte toegenomen. Die Rega deed het best leuk maar dit is beslist van een heel andere orde. B)

Er is standaard een Van den Hul M.C. D 501 Silver Hybrid-kabel bij de SME meegeleverd en die doet het best goed. Voorlopig laat ik die dus effe zitten. ;)

kan ie dat zelf niet aangeven of heeft Demon z'n PC ingeruild voor een echte auto :P;)

huidige stand van zaken:

Wie gaat er mee:

Sodejuu

Haudio en Aleida

Audiopaul en Netty

Willem Willemse

Ruud

Siep

Demon

PD

MJ_OK

Henrie

Maarten (naar ik mag aannemen)

kan ie dat zelf niet aangeven of heeft Demon z'n PC ingeruild voor een echte auto :P;)

huidige stand van zaken:

Wie gaat er mee:

Sodejuu

Haudio en Aleida

Audiopaul en Netty

Willem Willemse

Ruud

Siep

Demon

PD

MJ_OK

Henrie

Watze vroeg mij of ik het wou doen. hij had geen tijd om het persoonlijk te melden op't forum, vandaar.. :)

huidige stand van zaken:

Wie gaat er mee:

Sodejuu

Haudio en Aleida

Audiopaul en Netty

Willem Willemse

Ruud

Siep

Demon

PD

MJ_OK

Henrie

Watze vroeg mij of ik het wou doen. hij had geen tijd om het persoonlijk te melden op't forum, vandaar.. :)

Hoezo, zit 'ie in Irak of zo? :rolleyes:

Ik mis nog een paar aanmeldingen van forummers die ik graag weer eens zou willen zien zoals Jitze, Ome Henk, Alco, Ruud F. :rolleyes:

Kom op jongens, meld je eens effe aan! :DB)

Ik mis nog een paar aanmeldingen van forummers die ik graag weer eens zou willen zien zoals Jitze, Ome Henk, Alco, Ruud F.

Draaf je niet een beetje door.....Paul :rolleyes:;)

Hoezo, leg eens uit wat er mis is met mijn welgemeende vraag? :huh::rolleyes:

Ik snap ook helemaal niets van deze vraag Paul :rolleyes: , maar dat heb ik wel vaker met vragen van Ruud :D

Ja, ik dacht effe dat ik vergeten was om Ruud z'n naam te noemen, maar dat had ik bewust niet gedaan omdat hij al in het rijtje mee

Beste Sodejuu,

Erwin Reese gaat ook meeeten met de meeeters

MvG,

Haudio

PS ook al ivm de korte tijd nu heb ik besproken bij Long Shu, het betekent wel dat we moeten aangeven met hoeveel personen ,ongeveer en wat we willen voor welke prijs.

Bovendien ben ik nieuwsgierig wat de 3 geluksvogels vinden van hun nieuwe draaitafels, Transrotor Fat Bob S met SME 3500 en BM w,Transrotor Leonardo met SME 3500 en BM Glider,Thorens TD 160 met SME 3009 type 3 met Goldring Eroica LX MC.

Ik mis nog een paar aanmeldingen van forummers die ik graag weer eens zou willen zien zoals Jitze, Ome Henk, Alco, Ruud F.

Hallo Paul,

Ik heb, na m'n LP/CD beurs bezoek van vorige week, m'n overweging om de analoge weg in te slaan, net weer in de ijskast gezet.

Straks kom ik alsnog weer in de verleiding daaro :rolleyes:B)

Je kunt 't "gevaar" ook opzoeken :D

Ik heb er nog wel aan zitten te denken hoor om weer eens heen te gaan, maar ten eerste heb ik die avond ervoor al iets waardoor 't nog weleens laat in de nacht kan worden, voordat ik m'n bedje vind, waardoor ik de volgende dag waarschijnlijk zo duf als 'n konijn ben + 't is 2 uur met de trein(ok,..matig excuus ;) ) + ik heb s'middags eigenlijk al andere plannen.

Mvg,

Alco

Ik hoop dat je nog tijd voor andere dingen hebt, dan platen te draaien. Ik ken het ik ben mede door Henk ook aangestoken door het platenspeler virus, en er is geen medicijn tegen ;) Daar moet ik hem nog es voor bedanken <_<

Daarnaast weet platengoeroe Henk er net dat extra steentje bij je platenspeler boven te halen. Het lijkt wel magie.

Ik hoop dat je nog tijd voor andere dingen hebt, dan platen te draaien. Ik ken het ik ben mede door Henk ook aangestoken door het platenspeler virus, en er is geen medicijn tegen ;)  Daar moet ik hem nog es voor bedanken <_<

Daarnaast weet platengoeroe Henk er net dat extra steentje bij je platenspeler boven te halen. Het lijkt wel magie.

Beste James Bond,

Henk hoefde mij niet meer aan te steken, ik ben al ruim 30 jaar gek van plaatjes draaien. :D Ik vind het wel heel leuk dat Henk zoveel mensen weer "gek" weet te krijgen voor vinyl. Zelf ben ik ook nooit oud genoeg om wat te leren, daarom vind ik het ook zo leuk om af en toe zelf aan de slag te gaan zoals met de SME-arm.

Ik heb zelf in m'n leven al tientallen elementen ingebouwd, Henk waarschijnlijk honderden, misschien wel duizenden. Hoewel er best wat "magie" bij het afregelen van een element is, kun je met wat gezond verstand (

Wie gaat er mee:

Haudio en Aleida

Audiopaul en Netty

Willem Willemse

Sodejuu

Ruud

Siep

PD

MJ_OK

Henrie

Actuele lijst tot dit tijdstip.

BTW Henrie, heb jij nog contact gehad met Maarten?

Ik was het bijna vergeten, maar ik heb 'm zojuist gemaild. Zal wel goed komen dus... :rolleyes:

Henrie en Sodejuu,

Natuurlijk komt het goed ... en graag eet ik mee.

Henrie, ik ben je email ergens kwijt geraakt, geef

a.u.b. nog even door hoe laat ik je op het station op

kan pikken zaterdag.

Maarten

Ja, wat ik me nog kan herinneren is de keer dat ik bij AS kwam en er een plaat opstond, en ik het niet kon geloven dat dat ding niet kraakte. Het enige waar ik mij aan stoorde toen ik thuis kwam dat het toch niet zo goed klonk als in Sneek :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:huh::huh::huh::huh::huh:

Niet dat ik dat nu haal, ik heb een thorens 166 mk2 met standaard arm (met zo'n gewichtje aan een draadje) en een nad pp2 prepay, mijn cyrus one heeft ook een phono ingang, maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik nu beter vind.

Maar het blijft leuk al die mensen te zien die zich verbazen wat er nog voor muziek uit komt :P

Ik moet zeggen dat het mij verbaast hoeveel mijn TD 160 aan muziek produceert

nadat Henk mijn speler onder handen heeft gehad. En naarmate het element steeds beter ingespeeld raakt, valt alles steeds beter op zijn plaats. Sta er echt van te kijken hoeveel muziek ( en mooi ) een 20 jaar oude speler nog weet te produceren.

Het is zeer zeker geen straf om daar naar te luisteren.

Laat ik het zo zeggen, dat ik nadat ik in April mijn speler heb laten voorzien van een nieuw element en af heb laten stellen door Henk ik weinig tot geen C.D.'s meer heb gedraaid. En niet dat dat in een keer niet meer klinkt, maar omdat L.P. zo mooi klinkt. En tegenwoordig bijna alles wat nieuw uitkomt ook wel op L.P. word uitgegeven.

Voorlopig geniet ik van mijn TD 160, todat ik een keer vind dat het een stap mooier kan. Ik zit dan te denken aan misschien een Leonardo of een Champion.

Daar ben ik nog niet over uit. Maar ik ben gelukkig nog niet uitgeluisterd op mijn huidige speler. Dus ik heb nog de tijd.

Frank. :D

En tegenwoordig bijna alles wat nieuw uitkomt ook wel op L.P. word uitgegeven.

Als dat zo was had ik hier allang een draaitafel staan :rolleyes:

Ik lees 't steeds vaker, maar 'bijna alles' neem ik maar met 'n korrel zout.

Maar,...dat er uit een oude Thorens opvallend veel, mooie muziek kan komen, dat vind ik ook! :)

Toen ik vorige jaar 'n Thorens TD160 met SME3009 een paar weken mocht lenen van iemand, liepen we met 't ding al sjouwend van zijn huis naar mijn huis een paar honderd meter. (met 't plateau er nog op. Achteraf niet zo slim geloof ik)

Ik zag onderweg 't zaakje wiebelen (arm,e.d.) en dacht:"Zou ie nou straks niet ontregeld zijn door al dat gewiebel ermee ?" :unsure:

Maar... direct na binnenkomst 't zaakje op 't rack geplant, stekker d'r in, LP er op, en......MUSICA.

M'n 1ste reactie was:"Holy.... :blink: "

Eigenlijk vind ik zo'n TD160 (op de TP16 arm na) ook qua uiterlijk een vrij tijdloos ontwerp. Als je na gaat dat een Linn LP12 er na 30 jaar ook nog vrijwel 't zelfde uitziet.

Een TD160 met een opnieuw gelakte plint, mooi glanzend gepolijst plateau en een goede arm, is tevens een mooi, strak, sobere draaitafel om te zien, vind ik.

Wat uiteraard ook een leuke bonus is, is dat je waarschijnlijk je Thorens voor nix (of zo goed als) hebt, aangezien je er waarschijnlijk zo weer 't zelfde voor kan vangen, mocht je 'm t.z.t. weer verkopen. :)

Mvg,

Alco

Hoi Alco, de muziek waar mijn voorkeur naar uitgaat kan ik vrijwel allemaal op vinyl kopen. Ook nieuw. Zo heb ik op de VAD de nieuwste van Mark Knopfler gekocht.

Ook heb ik de nieuwste van Rush. In Nederland nog niet gezien, maar in Engeland verkrijgbaar voor een Eurootje of 12 incl. de verzendkosten. ( nieuw). Ook bestel ik een heleboel vinyl bij Rick's records. Je zult er versteld van staan wat je op vinyl kunt kopen.

Groet: Frank. :D

Guest Kraus vonBentinck
Audiopaul: "Toch vind ik dat de Rega RB 2.5 het, mede gelet op het enorme prijsverschil met de SME, helemaal niet verkeerd doet. Je hebt met die arm echt 100% waar voor je geld.

De SME heeft eigenlijk ten opzichte van de Rega eigenlijk een veel ongunstigere prijs/kwaliteitsverhouding"

Dit is mij uit het hart gegrepen. Die veel verguisde goedkope Rega is ook naar mijn mening een prima arm. Hij schiet wat tekort aan glamour ;) en aan instelmogelijkheden maar qua klank heeft hij bijv. de SME 3009 serie volkomen naar het terrein van de nostalgie verwezen en de eerste die dit toe heeft gegeven is wel SME zelf. De Rega is veel neutraler en dus beter!

Overigens dit weekend even kunnen luisteren naar een Amazon met M

Eigenlijk vind ik zo'n TD160 (op de TP16 arm na) ook qua uiterlijk een vrij tijdloos ontwerp. Als je na gaat dat een Linn LP12 er na 30 jaar ook nog vrijwel 't zelfde uitziet.

Een TD160 met een opnieuw gelakte plint, mooi glanzend gepolijst plateau en een goede arm, is tevens een mooi, strak, sobere draaitafel om te zien, vind ik.

Wat uiteraard ook een leuke bonus is, is dat je waarschijnlijk je Thorens voor nix (of zo goed als) hebt, aangezien je er waarschijnlijk zo weer 't zelfde voor kan vangen, mocht je 'm t.z.t. weer verkopen. :)

Hoi Alco, v.w.b. de TP16 arm vind ik dat ie zwaar onderschat word. Mits goed afgesteld ( dat geld voor iedere arm ) is ie tot zeer grote prestaties in staat.

Maar o.k., een SME is uiteraard een schitterende combinatie met een 160.

En een speler in originele staat vind ik ook een genot om naar te kijken en zeker om naar te luisteren. En de prijzen vind ik soms echt de pan uit rijzen. Het voordeel is, zoals jij ook al aan haalt, dat je er weer een goede prijs voor kunt krijgen bij verkoop. Ik heb hem begin v/h jaar gekocht voor E 150,- Daarna voorzien van een iets stabielere bodem en cones. De vorige eigenaar had 'm al voorzien van bitumen a/d binnenzijde. Door Henk heb ik een Eroica laten monteren en uiteraard op z'n "Henk's" af laten stellen en het lager laten voorzien van Transrotor olie. Op de scoop afgesteld gaf ie een zeer mooie sinus op beide kanalen. Bij thuiskomst zorgden al deze "tweaks"voor een zeer hoog weergaveniveau. Ongekend. Met al deze modificaties is de liefhebber inderdaad bereid om er diep voor in de buidel te tasten.

Frank. :D