james bond Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ik heb mijn thorens voor 12 euro bij de kringloop gekocht En hem toen aflaten regelen bij henk voor 200 euro Resultaat GR BAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Misschien ooit nog een andere arm c.q bekabeling iemand een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Hoi Bas, helemaal mee eens. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Misschien ooit nog een andere arm c.q bekabeling iemand een idee? Bas, misschien een SME of de bewuste REGA 250 zoals eerder benoemd. Ook heel mooi. Je bedoelt armbekabeling? of een interlink van de pre-pre naar versterker? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ff tussen neus en lippen door. De Thorens TP16Mk3 is wel een stuk beter dan de Rega RB250. De Thorens ziet er dan wel niet zo strak uit, maar heeft een aantal voordelen tov de Rega. Zo is de VTA in te stellen en loopt ie ook veel soepeler, wat duidt op beter lagers in de arm. Vanaf het eertse moment dat ik de fatbob thuis had, stond de Rega arm me al tegen en had ik spijt dat ik de Linn niet van de Syncro had gehaald. De Linn Basik LV X is gewoon een veel betere arm dan de Rega instap. En dan moet ik ook nog ff kwijt dat mijn Rega voorzien was van betere bekabeling en nog wat truukjes van Transrotor. In mijn ogen is het gewoon een pet-arm. Voor het geld krijg je idd niet beter, maar wat mag je verwachten van fijnmechanica voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Nou wil ik het niet op me nemen om de Rega te verdedigen maar toch zeg je zelf dat de Fat Bob met Rega beter klonk dan je cd-speler; zo slecht kan dat dan toch niet zijn. Met een simpel accessoire van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Ik heb een 160 1 met Thorens arm. Hoe kan ik zien welke arm dat is. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 Hoi Carl, Als het er eentje is met zo'n taartschep voorop is het een TP16MK1. Zeker geen slechte arm, maar hij haalt niet het niveau van de Mk3 @ Kraus, Lees vooral de laatste alinea nog eens. Ik ben verwend geweest met de Linn op de Syncro. Dan valt een RB250, of in dit gval een TR2.6, toch echt tegen. Hij "voelt" gewoon niet goed en dat werkt door in je psyche. Een 3500 is een mix van de 309 met de V, met meer dingen van de V dan van de 309. Volgens ... is hij beter dan de IV. Ik zou het niet weten, want ik ken de IV niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 november 2004 Report Share Posted 22 november 2004 DE SME IV en V hebben een andere toonarmbuis dan de 309 volgens mij; in ieder geval ligt er een ander fabricage-proces aan de buis ten grondslag. De 3500 is officieel een Transrotor een eigenlijk geen SME arm; hij heeft de buis van de SME 309 en gedeeltelijk de instelmogelijkheden van de IV of V en naar ik meen ook dezelfde headshell Eigenlijk is het een zeer opgewaarde 309, een prachtige arm. De aversie tegen de Rega begrijp ik heel goed. Het is precies als Toon Hermans het zo overduidelijk heeft gezegd: "het is net of dat vlekkie groter wordt". De Rega is een beetje lelijk kindje waar je niet zo eenvoudig van kan houden maar als je daar een beetje door heen prikt heeft-ie toch wel een aardig karakter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 DE SME IV en V hebben een andere toonarmbuis dan de 309 volgens mij; in ieder geval ligt er een ander fabricage-proces aan de buis ten grondslag.De 3500 is officieel een Transrotor een eigenlijk geen SME arm; hij heeft de buis van de SME 309 en gedeeltelijk de instelmogelijkheden van de IV of V en naar ik meen ook dezelfde headshell Eigenlijk is het een zeer opgewaarde 309, een prachtige arm. De SME3500 is inderdaad een gemodificeerde 309 met een aantal modificaties, o.a. het lager van de SME V (zie ook de Transrotor catalogus hierover) Kwalitatief zal deze arm dus ergens tussen de IV en de V schommelen. Mij maakt het niet zoveel uit, het klinkt gewoon goed en daar gaat het om. De aversie tegen de Rega begrijp ik heel goed. Het is precies als Toon Hermans het zo overduidelijk heeft gezegd: "het is net of dat vlekkie groter wordt".De Rega is een beetje lelijk kindje waar je niet zo eenvoudig van kan houden maar als je daar een beetje door heen prikt heeft-ie toch wel een aardig karakter Zo lelijk vond ik mijn Rega RB2.5 Silver niet, de SME is wel weer veel mooier om te zien en presteert hoorbaar beter dan de Rega. Daar hangt uiteraard een hoger prijskaartje aan en het is aan de persoon of het voor hem de upgrade waard is. Ik ben het met je eens dat de verschillen niet zo enorm zijn (ik heb de Fat Bob met de 2 armen bij MountainB ook gehoord) maar ze zijn er wel en ik vond het m'n kerstbonus wel waard. (en nu maar hopen dat ik die bonus krijg ) En zoals ik al eerder schreef, die Rega RB 2.5 -arm op mijn Leonardo was z'n geld gewoon dubbel en dwars waard. Sodejuu: "Lees vooral de laatste alinea nog eens. Ik ben verwend geweest met de Linn op de Syncro. Dan valt een RB250, of in dit gval een TR2.6, toch echt tegen. Hij "voelt" gewoon niet goed en dat werkt door in je psyche." Sodejuu, je hebt toch hopelijk niet alleen om een "gevoel" en vanwege de "looks" de overstap naar de SME 3500 gemaakt? Vroeger (25 jaar terug of zo) kocht ik zelf nog wel eens een apparaat omdat het er goed uitzag, toen ik echter serieuzer aan de gang ging met hifi maakte me dat geen drol meer uit. Zo zou ik qua looks liever een stel grote Nautilussen in m'n kamer hebben dan de Thiel CS 3.6. Die Thiels van mij vind ik er echt niet uit zien, maar ze klinken zo goed dat ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Hoi Paul, Het gaat me niet om de looks. Als het daar om zou gaan had ik de Fatbob niet, want die vind ik ronduit lelijk. Hij blinkt veel te veel Ik was gewend dat een arm lekker soepel loopt. Bij de Rega voelde je gewoon dat alles veel stroever liep dan bij de Linn. Dat de SME er ook nog beter uit ziet is mooi meegenomen Ik zeg ook niet dat de TR2.6 slecht is voor z'n geld. In feite vind je geen betere prijs/prestatie-verhouding. Hetzelfde geldt ook voor de NAD PP2, vandaar dat ik dat voorbeeld gaf. Dat wil echter nog niet zeggen dat ze goed zijn. Je kan er prima mee spelen en leven en beter kost een hoop duiten. Dat er beter is is wel duidelijk. Een betere prijs/prestatie is er echter niet. We gaan trouwens behoorlijk off topic. Laten we deze discussie bewaren tot zaterdag. Een ieder die meer wil horen kan immers ook naar Sneek komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Heren, Dit is werkelijk een interessante discussie over de invloed van de verschillende toonarmen op het uiteindelijke resultaat... Ik ben a.s. zaterdag ook van de partij in Sneek en ben heel erg benieuwd naar de verschillen in geluid. Zelf moet ik het trouwens doen met de originele Mission arm die op mijn Systemdek zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Vroeger (25 jaar terug of zo) kocht ik zelf nog wel eens een apparaat omdat het er goed uitzag, toen ik echter serieuzer aan de gang ging met hifi maakte me dat geen drol meer uit. Zo zou ik qua looks liever een stel grote Nautilussen in m'n kamer hebben dan de Thiel CS 3.6. Die Thiels van mij vind ik er echt niet uit zien, maar ze klinken zo goed dat ik d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Aangezien niet iedereen in Sneek woont en Sneek niet echt centraal in het land ligt, denk ik dat het verstandig is de traditie voort te zetten 's avonds gezamelijk iets te gaan eten. Omdat we wel willen weten wie er blijft en voor hoeveel personen we moeten reserveren, is het wel zo handig even bij te houden wie er mee gaat. Wat de pot schaft staat natuurlijk ook nog ter discussie . Om de hoek bij Audio Selectief ligt een bijzonder goed Chinees restaurant. het heet Lange Schoen (Long Shu). Dat zou een optie zijn. Ik ben ook nog ff door de Gouden Gids gelopen voor alternatieven. We zijn een keer bij restaurant De Wijsneus op de koffie gekomen. De koffie was prima, alleen erg duur . Verder zag ik in de lijst met restaurants nog een Mexicaans/Argentijns steakhouse. Die ligt ook niet de wereld van Audio Selectief. Hoe het eten daar is, moeten we wel ff aan de kenners vragen. Nog een alternatief is een Indonesich restaurant (is geen chinees voor de duidelijkheid). Daar hebben we ook al eens gegeten. Niet echt goedkoop, maar wel erg lekker. Geef dus ff dmv een PB of mail aan mij aan of je mee gaat eten, eventueel met ega, en wat de voorkeur geniet. Meeste stemmen gelden, mits de kenners ons van een beter kunnen beleren. P.S.: Een italiaans restaurant (nee, geen pizzahut) ben ik helaas niet tegen gekomen. Zou het dan toch waar zijn dat de Romeinen niet zover zijn gekomen O ja, ik zal in deze post bijhouden wie er mee gaat. Wie gaat er mee: Sodejuu Haudio en Aleida Audiopaul en Netty Willem Willemse Ruud Siep PD MJ_OK Henrie Maarten (naar ik mag aannemen) Beste Sodejuu, Eduard W komt ook en zijn vriendin Berend en zijn vrouw ook Erwin ook eten MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 november 2004 Report Share Posted 23 november 2004 Actuele lijst: Wie gaat er mee:Haudio en Aleida Audiopaul en Netty Willem Willemse Eduard W + vriendin Berend en echtgenote Ruud Siep Leon S. Demon PD MJ_OK Erwin Henrie Maarten Sodejuu O ja, gegeten wordt er bij Chinees Indisch restaurant Long Shu. Neem wel allemaal de wandelschoenen mee, want het restaurant ligt om de hoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Laatste update: Wie gaat er mee:Haudio en Aleida Audiopaul en Netty Willem Willemse Eduard W + vriendin Berend en echtgenote Ruud Siep Leon S. Demon PD MJ_OK Erwin Henrie Maarten Rogier Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 O ja, gegeten wordt er bij Chinees Indisch restaurant Long Shu. Neem wel allemaal de wandelschoenen mee, want het restaurant ligt om de hoek Volgens mij kun je je schoenen wel thuis laten als je naar een restaurant met zo'n naam gaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 25 november 2004 Author Report Share Posted 25 november 2004 Beste allemaal, AudioSelectief is zich al druk aan het voorbereiden! Mooie spullen staan al opgesteld ik zag de Thiel's Cs 2.4 al staan (scheelde niet veel of ze waren niet aanwezig), een ASR versterker, de nieuwe KR buizenversterker, Roksan en Lehman Silver Cube phonotrappen, nieuwe bekabeling van Harmonic Technology, aantal von Schweikert speakers en hele mooie draaitafels van Transrotor! Redenen genoeg om even langs te komen.. mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leon S. Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Beste PD, Ik kom zeker zaterdag al deze mooie spullen bewonderen! Ook schuif ik 's avonds aan bij de Chinees Tot dan! Groeten Leon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ik wil zaterdag ook graag een stokje meeprikken bij de Chinees als de tafel groot genoeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ik wil zaterdag ook graag een stokje meeprikken bij de Chinees als de tafel groot genoeg is. Ik denk dat 1 meer of minder geen probleem zal zijn. Eigenlijk is de "inschrijving" afgelopen. Mail Henk ff of hij je er nog ff bij wil foetelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Ik had Henk zoeven aan de telefoon om te vragen of de lang verwachte onderdelen al binnen waren; daar heb ik van laten afhangen of ik zou komen of niet want anders moet ik in korte tijd 3x heen en weer naar Sneek. Heb het niet over eten gehad maar verwacht dat het wel goed zal zijn. (had me op 6 en 8-11 ook al (een beetje) aangemeld ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 hij je er nog ff bij wil foetelen ..... foetelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Die was er afgevallen van de lijst bij humor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 25 november 2004 Report Share Posted 25 november 2004 Mooie spullen staan al opgesteld ik zag de Thiel's Cs 2.4 al staan (scheelde niet veel of ze waren niet aanwezig) Redenen genoeg om even langs te komen.. mvg, PD Hogeterp Da's toch lullig, dat je me zo ontzettend lekker maakt, PD!!! Ik kan toch echt niet, maar ga ze echt zeker wel beluisteren, en dan weet jij ook wel dat ik kom, hoor!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts