Guest Kraus vonBentinck Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Met excuses aan Cor; ik heb het aangepast in de tekst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 Met excuses aan Cor; ik heb het aangepast in de tekst. Beste Kraus, Cor heeft het je al vergeven! Ik heb het ook in de tekst aangepast! Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 30 november 2004 Report Share Posted 30 november 2004 .....Picoso met de scherpe oren .... Gewoon rond hoor en licht flappend... Audio Selectief, 26 november 2004 Het was zulk aardig weer en ik wilde ook wel weer eens een stukje met de bimmer rijden, dus was ik ook naar Sneek getogen. Vanaf Groningen was het maar uurtje. Veel bekenden inderdaad van andere sessies gezien. En drie sets gezien, twee maar een beetje gehoord. De VR 2 als een mooie speaker in z'n klasse. De Thiels klonken erg transparant, met een erg fraaie laagweergave, maar misschien ook wel wat steriel, erg high-end: spectaculair in doorzichtigheid en gemak, maar ik weet dit gewoon niet te waarderen totdat ik 'm ook akoestisch werk uit grote en kleine concertzaal natuurgetrouw heb horen weergeven. En deze fraai gebouwde Thiels stonden nu ook weer niet zo opgesteld dat je er eens lekker voor kon gaan zitten. Maar wat ik ervan hoorde maakt zeker nieuwsgierig. Ik heb ook wel eens een grotere Thiel op een ML 383 gehoord en een erg kostbaar frontend als CD-speler en dat vond ik niet goed klinken. Dit wel. Dit is stressloos en ongekleurd, het trekt in ieder geval enorm de aandacht door dat doorzichtige en luchtige. Dan de set waar ik een tijd naar geluisterd heb in meerdere sessies: de VR 4 jr met KR VA340, de transrotor draaitafel met het JA-element. Prijs? Kostbaar in ieder geval. In die opstelling: prachtig. Zeer fraaie, losse, open, schone, natuurlijk kleurrijke weergave van stemmen en akoestische instrumenten. Bij tijd en wijle was het ondanks de drukte hier goed toeven omdat er voldoende stilte in acht werd genomen om e.e.a. toch goed te kunnen beoordelen. Ging je het gesprek met je buurman aan dan merkte je pas hoe luid het systeem speelde en daarbij geen stress vertoonde. Heel sterk vond ik hoe een stem in het midden voor het systeem werd geplaatst met een focus en afbeelding en kleurechtheid en een gemak dat het was alsof je in een caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Mooi verhaal John! Ik heb je trouwens niet bewust ontmoet.. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Op de site van audioselectief staat nu ook een foto impressie van de dag met beschrijvingen van de sets die spelend waren opgesteld. Kijk op: Foto Album pagina 2 voor een overzicht. m vr gr, Maarten Hier was het om de hoek: Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 check rechts die Eclipse.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 OK, laat ik maar een andere foto plaatsen voordat we hier over Mitsubsidies gaan praten Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 check rechts die Eclipse.. Wat is daar mee aan de hand dan ?? gewoon mooi bakje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Te laat ... Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 OK, laat ik maar een andere foto plaatsen voordat we hier over Mitsubsidies gaan praten Maarten Mooie foto's Maarten! Ook deze naaldvormen waren zeer interessant om eens op deze grootte te bekijken.. mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Te laat ... Maarten Ik zal me inhouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Op de site van audioselectief staat nu ook een foto impressie van de dag met beschrijvingen van de sets die spelend waren opgesteld. Kijk op: Foto Album pagina 2 voor een overzicht. m vr gr, Maarten Gisteren stond er nog een andere pagina, met andere foto's. Die is nu weg. Op die pagina stond wel de link naar bovenstaande pagina, maar die deed het niet. De vraag: Waar is de andere (1e) pagina gebeleven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Hmm, Boven aan de pagina van het foto album kun je de andere pagina uit het menu kiezen. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 december 2004 Report Share Posted 1 december 2004 Hmm, Boven aan de pagina van het foto album kun je de andere pagina uit het menu kiezen. Maarten Nee, dat is 'm niet. Die ken ik al. Er stond eerst een andere pagina op de plek waar nu de aangehaalde pagina tevoorschijn komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Hallo Allemaal, Er zijn op de Show/Meeting heel veel mensen geweest , daarvoor bedankt. Graag zou ik weten wat voor conclusies er getrokken kunnen worden over de opgestelde combinaties. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Kort door de bocht: De set met de Thiels was prachtig! De set met de kleine Von Schweikerts (VR1?; die met de Marantz PM17 en CD17) heb ik niet gehoord (is dacht ik ook weinig mee gespeeld). De set met de VR2's vond ik te fel. En de set met de VR4's was wel weer mooi. Maar wel minder mooi laag dan de Thiels (ik miste iets). Al lag dat misschien vooral aan het feit dat de Thiels (veel) meer laag hadden. Ik vond dat wel indrukwekkend. Maar misschien vermoeiend op den duur(?) De VR4's waren iig niet vermoeiend, in tegenstelling tot de VR2's. Ik heb tijdens de vergelijking van de 2 persingen van Dark Side Of The Moon de hele tijd erbij gezeten en vooral van de muziek genoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Er zijn idd een heel aantal mensen geweest. Dat is op zich prima, maar dat weerhoudt mij ervan om eens goed te gaan luisteren. Ik heb het dan nl te druk met vlaai snijden en uitdelen en vooral bijkletsen Wat me wel opviel was dat de set met de Thiels idd erg lekker klonk (tussen neus en lippen door). Ik ken Thiel van Paul's set (hij heefrt een maatje groter) en de prachtige ASR Emitter 1+ ken ik al een aantal jaren. Dit was er wel eentje uit een eerdere generatie maar toch echt prima spul en ASR combineert eigenlijk wel met alles erg goed. De set met de kleine vonS, stond die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Beetje laat nog. Het waren stuk voor stuk mooie sets, Haudio. De Thiels heb ik aangehoord: zeer fraai en open. Mijn smaak. De VR2's heb ik goed beluisterd: zeer fraai, voor even, maar niet mijn smaak. De VR4's heb ik ook goed beluisterd. Heel mooi. De speakers 'verdwijnen' gewoon. Maar ook dit is niet mijn smaak. De VR1's heb ik compleet gemist. Helaas. Maar de vlaai.....die heb ik n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts