dumber Posted 7 november 2004 Report Share Posted 7 november 2004 Zag onlangs een mooie website met buizenversterkers van het merk "Reubenzehn". Zij bieden een mooie kt88 eindversterker aan voor rond de 1000 euro, type tube990. website: http://www.reussenzehn.de/ Vraag me af of er iemand op dit forum een versterker van dit merk bezit, en hoe die over klank en kwaliteit denkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Ik heb 'm niet, maar het lijkt me niet duur en best een aardig apparaat. "Maar wat voor onderdelen zitten erin??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Ziet er heel redelijk uit! Moet je 'm wel zelf ophalen voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 10 november 2004 Report Share Posted 10 november 2004 Grappig. Reussenzehn is begonnen rond 1985 met een buizenbuffertje om achter de CD-speler te schakelen. Toen werd het een flop. Tot een zekere Anthony Michaelson het idee rond 1998 weer (op)pikte en er een fortuin mee verdiende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 10 november 2004 Report Share Posted 10 november 2004 Marketing en looks doen wonderen! Ik had overigens nog nooit gehoord van dit merk. Zijn ze groot geworden met concert/gitaarversterkers ed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumber Posted 10 november 2004 Author Report Share Posted 10 november 2004 Of ze groot zijn geworden door gitaar of hifi versterkers weet ik niet. Heb een buizen zelfbouw boek uit 1988 waarin een schema van een reubenzehnger staat beschreven.Vooral de gebruikte uitgangs transformatoren schijnen naar verluidt zeer goed te zijn...Maar je moet je afvragen of je voor dit geld wel zelf wil gaan bouwen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 november 2004 Report Share Posted 10 november 2004 't Is eigenlijk Reu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 10 november 2004 Report Share Posted 10 november 2004 Ik kan me herinneren dat ergens eind jaren '80 er een versterker (of was het preamp) van dit merk in een van de Duiste bladen werd getest. Dat ding had toen een gigantisch hoge vervorming (meen iets van 10%) waar de testers niet echt blij van werden. Hoe dit verder is afgelopen weet ik niet: was het een exemplarisch defect? structurele fout in het ontwerp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts