Jump to content

Benz

carl
 Share

Recommended Posts

Beste Carl,

Ikzelf heb een MC Gold van 1 jaar oud. In zeer goede staat. Als je interesse hebt mag je dit element van me overkopen.

Is te beluisteren, uiteraard. Kost nieuw 295 euro. Hoeveel bied je?

De Benz Lucachek heb ik thuis gehad. Destijds wilde ik 'm hebben i.p.v. mijn toenmalige Creek OBH-9 SE. Wat een tegenvaller!

Later, nadat ik met de importeur hierover had gediscussieerd, begreep ik dat die phonotrap eigenlijk alleen wonderen verricht met Benz' top elementen...Waar gaat jou interesse naar uit?

'T is maar dat je het weet.

Erjee.

Hai Erjee,

Ik heb een Benz Wood L2 met Lehmann Black Cube. Ik ben eens verder dan die Lehmann aan het kijken vandaar die vraag.

Carl

Beste Carl,

Tjonge dat wordt moeilijk , want de Importeur is terecht heel enthousiast over de Lucachek.

Maar dat ben ik een stuk minder , dat geeft niet , ieder zijn smaak.

Maar misschien ben ik te verwend , want een Lehmann Silver Cube is super, ook een Sphinx is niet te versmaden en mooier dan een Black Cube ,ook de trap van Ilsenberg is super maar dat is de prijs ook .

Geen onvoltogen woord over de Graaf van 4100,oo euro

Super goed is ook de Unison Buizen Phono.

ASR klinkt ook super muzikaal

Pass Xono kost wat maar dan heb je ook wat.

De Linn Linto is zeer mooi , maar heeft wel instel beperkingen.

In volgorde van niveau :

Ilsenberg

ASR HD

Lehmann Silver Cube

Pass Xono

Graaf

Linn Linto

Unison Research Buizen Pre

Roksan

Sphinx

Transrotor

Van Medevoort

Lehmann Black Cube

Dan de rest................

MvG,

Haudio

MvG,

Haudio

PS Met jou BM en een Graham arm- Oracle vijf zou ik serieus gaan denken aan een Silver Cube van Lehmann.

Ik heb hem nu in huis ook div . andere maar phoe wat mooi ook op de show is hij te beluisteren, ook andere natuurlijk.

Hai Haudio,

Hier heb ik wat aan om me het komende jaar "zorgen" over te maken. In alle eerlijkheid is mijn spaargeld op en een studerende dochter slokt ook het nodige op. Dus zoiets zal wel eind volgend jaar jaar worden. Misschien dat ik nog een paar lezingen kan geven dat tikt ook nogal aan. Ik zit binnenkort weer op een populair thema: bagger (echt waar).

Ik ben zeer tevreden met mijn Black Cube, het is een degelijk apparaatje. Zo'n Silver Cube heeft dan altijd mijn eerste voorkeur. Die Ilsenberg ga ik dadelijk even opzoeken op internet.

Overigens bevreemdt het me dat jij en ook recensies zo enthousiast zijn over de Linto. Een bekend reviewer (de vader van een vriendje van mijn zoontje) was zelf bezig en hij bood me aan te komen luisteren. Ik nam de Black Cube mee en hij had een Linto te leen en ik meen een Clearaudio. Ik moet zeggen dat ik het geluid met die Linto echt vond tegenvallen. Hij had het er wel over dat het zwart (?) beter klonk maar die Black Cube was veel natuurlijker. Kan natuurlijk inderdaad aan de instelling hebben gelegen. Bij mij heeft ruime instellingsmogelijkheden altijd de voorkeur.

Groet en in de zomer zit ik in ider geval weer in Heeg in het (zeer) mooie Friesland.

Carl

Ik mis in het lijstje van Haudio de Array phonopre.

Waarschijnlijk kent hij 'm niet... :rolleyes:

Array phono trap

Ik draai met een Benz MC gold op 'n Linn LP12 en ben zeer tevreden over de pre.

:)

Beste Carl,

In volgorde van niveau :

MvG,

Haudio

Beste Hans,

Hij is hem niet vergeten...... :ph34r:

Ruud,

ik weet in elk geval wel dat hij in de absolute top meespeelt. Dus daarom denk ik dat Haudio hem niet kent, anders had hij hem wel hoger ingeschaald.

Ik mis in het lijstje van Haudio de Array phonopre.

Waarschijnlijk kent hij 'm niet... :rolleyes:

Array phono trap

Ik draai met een Benz MC gold op 'n Linn LP12 en ben zeer tevreden over de pre.

Beste Carl,

In volgorde van niveau :

MvG,

Haudio

Beste Hans,

Hij is hem niet vergeten...... :ph34r:

Ruud,

ik weet in elk geval wel dat hij in de absolute top meespeelt. Dus daarom denk ik dat Haudio hem niet kent, anders had hij hem wel hoger ingeschaald.

Ik heb de Array (proto) bij jou gehoord Hans. Ik kan er echter weinig van zeggen. De luistersessie was veel te kort voor een degelijke indruk, we waren ten slotte DACjes aan het uitproberen :D.

Wat ik me nog voor de geest kan halen is dat de detailering buitengewoon goed was. Wat me ook opviel was dat het laag bijna totaal afwezig was, waardoor het erg "kaal" en dun klonk. Nou weet ik niet waar ik dat moet zoeken. Is het het element geweest, de phonotrap of de instelling? Ik weet het dus niet.

De phonotrap verdient wellicht nadere belicht te worden ;)

Ik heb zelf dus een Transrotor Phono. Die is dan misschien wel wat minder in de detailering, maar geeft iig wel een degelijk laag fundament. :rolleyes:B)

Ik heb de Array (proto) bij jou gehoord Hans. Ik kan er echter weinig van zeggen. De luistersessie was veel te kort voor een degelijke indruk, we waren ten slotte DACjes aan het uitproberen :D.

Wat ik me nog voor de geest kan halen is dat de detailering buitengewoon goed was. Wat me ook opviel was dat het laag bijna totaal afwezig was, waardoor het erg "kaal" en dun klonk. Nou weet ik niet waar ik dat moet zoeken. Is het het element geweest, de phonotrap of de instelling? Ik weet het dus niet.

De phonotrap verdient wellicht nadere belicht te worden ;)

Ik heb zelf dus een Transrotor Phono. Die is dan misschien wel wat minder in de detailering, maar geeft iig wel een degelijk laag fundament. :rolleyes:B)

Ondertussen is er wel het een en ander veranderd. Mijn hele set is zowat op de schop gegaan.

Wat over is gebleven is de LP12 met MC gold en phonotrap. De MC gold klinkt inderdaad wat dunner dan m'n CD-speler, maar dat deed hij met m'n oude Clearaudio Basic ook.

Doordat ik nu met de Omega's speel, heb ik een veel beter fundament. Dat het nu dun of iel klinkt kan ik niet zeggen.

Op de Array phonopr

sonneteer sedley is een erg fijne phonotrap....kent haudio zeker ook niet..ik ken haudio dan ook weer niet, dus wat is de waarde van zijn lijstje?

;)

Kom dan 27 november naar de meeting/show in Sneek (zie elders op het forum). dan kom je het vanzelf te weten :);)

Guest Kraus vonBentinck

vergeet ook niet

Manley labs ($7000, the ultimate volgens stereophile)

Acoustech

Greenwall

Brinkman

Dynavector

Holfi

Zyx

Allemaal zeer de moeite waard.

Er is nu eenmaal meer keus dan je ooit kunt maken.

vergeet ook niet

Manley labs ($7000, the ultimate volgens stereophile)

Acoustech

Greenwall

Brinkman

Dynavector

Holfi

Zyx

Allemaal zeer de moeite waard.

Er is nu eenmaal meer keus dan je ooit kunt maken.

En de Boulder 2008 (volgens Stereophile alweer ultiemer dan de manley, overigens ook in prijs.

De Phonotrap van Herron audio, de div.phonoamps van Hagerman,enz.enz.

Inderdaad gigantisch veel keus.

En daarom verbaasd het mij dat dezelfde namen keer op keer opduiken.

Koop toch gewoon een (batterijgevoed) MCA-10 MC-preampje van Ortofon via E-Bay of Marktplaats. Geen brom, geen ruis, geen problemen. Kost je misschien een honderd euro of zo, want het is intussen een cultkemphebbedingetje geworden. Er is nooit iets beters gemaakt.

(Datzelfde geldt voor de betere low-output / low-impedance Ortofon MC elementen. Alleen EMT is daarmee vergelijkbaar...)

En daarom verbaasd het mij dat dezelfde namen keer op keer opduiken.

Och, dan neem je de Sutherland toch even mee :rolleyes::D

Ik heb nog wel een paar Duracell ;)

Een paar :blink:

En Spido, kijk dat heb ik nou met luidsprekers, Na de Dahlquist DQ10 is er niks

fatsoenlijks meer gemaakt.

Koop toch gewoon een (batterijgevoed) MCA-10 MC-preampje van Ortofon via E-Bay of Marktplaats.

Spido,spido,

Vraag het eens aan Klaas die schijnt er verstand van te hebben.

Zo

Je hebt natuurlijk heel wat phonotrappen en dan is het op zich niet raar dat je zoekt bij redelijk verkrijgbare (te beluisteren!) trappen met de nodige instelmogelijkheden. Voor mij geldt daarbij nog ook niet te groot want ik ben nu naast mijn rack aan het uitbouwen en regeren is vooruitzien (WAF).

De lijst van Haudio geeft mij een behoorlijk beeld. Ik heb de Graaf wel eens gehoord en als daar de Silver Cube behoorlijk boven ligt en de Black Cube behoorlijk onder zegt me dat wel iets. Aan de andere kant dat de Boulder weer beter is dan de Manley ja dat is natuurlijk ook maar de vraag. Het klinkt wat anders en dan moet je maar kiezen.

In ieder geval komend jaar het nodige zoekplezier.

Carl

PS Bij TNT wordt de "beste" phono trap deze week getest.

Guest Kraus vonBentinck

Hoi Carl,

Ik heb met mijn aanvullende lijstje alleen maar willen zeggen dat de keuze altijd moeilijk blijft omdat er zoveel is wat je nu eenmaal niet kunt beluisteren.

Eigenlijk is een heel groot nadeel dat je daarom bij de keuze toch vaak uitgaat van een bepaald budget. Stap je met een bom euro

Ik verbaas me hier toch wel een beetje.

We zijn bereid flink geld neer te tellen ,ik ken er tenminste enkelen, voor een

voor versterker ,die in feite niks anders doet dan het verkeer regelen en verzwakken.

Moet er een onderdeel worden aangeschaft wat werkelijk moet zorgen voor versterking, en correctie dan gaat de hand op de knip.

M.a.w. een miniscuul signaaltje zonder misvorming naar het eindpunt te transporteren is gemakkelijker dan een 2V signaal verzwakt naar je eindversterker te krijgen???