Jump to content

Marantz Pm7200

rini
 Share

Recommended Posts

hoi; jammer hoor koop je een mooie versterker, is het niet het hifi plezier wat je zoekt. de marantz pm7200 is voor het geld een goede neutrale versterker.

zoek het niet in andere kabels of zo, als de basis niet goed is los je het hier mee absoluut niet op.

denk alleen de combinatie met je infinity boxen, het geluid nogal scherp kan zijn,

deze speakers benadrukken dit.

heb hier zelf ook de ervaring mee gehad.

de engelse merken op luidspeakers, klinken in het algemeen wat milder, deze doen het zeker goed op je marantz versterker.

heb onlangs een marantz cd 7300 aangeschaft, mooi geluidsbeeld toch weer en stap hoger dan mijn vorige cd speler

groet toontje hifi :)

Beste rini

Het uitzoeken en vinden van een goede deal is voor velen van ons een van de leukste delen van onze audio hobby. Als je voor je gevoel een prachtig apparaat hebt dat goed klinkt voor minder geld dan je eigenlijk had kunnen verwachten is dat erg leuk.

Laat je ook niet afschrikken als je eens in een winkel komt waar je nogal opdringerig naar een koop wordt gedrukt, jij bent de baas over je geld!

Ook is het fijn als je weet dat je bij een goede winkel bent als waar je rustig kan luisteren zonder dat ze in je nek hijgen. Bij een erg goede winkel krijg je nog koffie of thee gebracht ook nog. Een beetje een relatie opbouwen met een bepaalde winkel is ook soms erg handig maar daar gaat vaak een paar jaar overheen voor dat dat gebeurd.

Bij een winkel in Leeuwarden kennen ze mij en ik hun bij de voornaam omdat ik er zo regelmatig kwam (en er ook meerdere apparaten heb aangeschaft)

Over Stassen Venlo, ik hoor daar inderdaad ook wel wat nare verhalen van maar ik heb 1 ervaring met die lui en dat was toen ik mijn sennheisser hd580 er kocht. Ik kreeg het ding vrij vlot opgestuurd klaar.

...het is dus idd de versterker die niet lekker klinkt met deze speakers, balen ja!

Maar de Marantz mag blijven, want de denon heeft zn beste tijd gehad en werkt niet al te best meer. Dus de speakers moeten de deur dan maar uit, niet direct want er moet eerst gespaard gaan worden. Vond ze toch al te groot eigenlijk.. :)

Wat is verstandiger, eerst nieuwe cd speler en daarbij de juiste speakers zien te vinden, of eerst speakers en dan de cd speler?

Typische conclusie; het probleemgeval mag blijven en de componenten die wel goed functioneren vervangen om het probleem te maskeren.

Persoonlijk vind ik de spelers van Technics wat vriendelijker klinken dan de moderne spelers van Marantz.

Bedankt weer voor alle hulp!

Ik ga zeker eens wat audiozaken bezoeken. En ik ben idd de baas over mn eigen geld gelukkig. Luisteren lijkt me ook leuk, het is alleen allemaal even nieuw zeg maar.

Vanmiddag kreeg ik ook nog een aanbod van een collega waar ik zeker ook eens naar ga luisteren, misschien kent iemand van jullie deze speakers?

.. Acapella Harlekin

1024_6133373730326531.jpg

1024_3663303531653339.jpg

Het is een antrekkelijk aanbod gezien de nieuwprijs, maar wie weet klinkt het wel niet zoals ik wil.

Als je direct wil investeren en verder groeien kan je wel een speaker nemen die een maatje te groot is voor je huidige versterker (ik ken de speaker niet maar vermoed dat het een serieus geval is). Nu kan je dat wel een tijdje doen (mits je je versterker niet opblaasd ofzo) en dan een andere versterker aanschaffen.

Maar misschien klinkt het ook fantastisch op je Marantz, zou ook zomaar kunnen. Als het een vriend is dan kan je 'm waarschijnlijk wel thuis uitproberen, is wel zo makkelijk.

Ik heb overigens nog nooit een aanbetaling of rijbewijs in hoeven te leveren... misschien zie ik er betrouwbaarder uit :P

Nee gekheid, copie van identitietsbewijs wel gemaakt enzo. Op een gegeven moment hoeft dat ook niet meer omdat ze je kennen.

Een 2e voorbeeld wil ik ook nog geven.

Een jaar of 10 geleden alweer wilde ik eens een topmerk beluisteren en tot aanschaf overgaan.Na een tijdje diversen folders en testrapporten gelezen te hebben trok ik de bekende stoute schoen aan en belde de importeur op.Na een zeer boeiend telefoongesprek waarin ik uitlegde het hoe en waarom ik zo'n set eens thuis wilde luisteren en hoe verschrikkelijk slecht de service was geworden van winkeliers in het bijzonder(zie vorige reactie in deze topic).

Goed een aantal dagen later stonden er 2 sets (Conrad Johnson en Audio Research)opgesteld door 1 van zijn dealers en met een stapels kabels(Transparant) erbij.

Wauw, er stond voor een dikke 35000.- gulden.

En dat zonder het kopietje rijbewijs of dat ze mij eerst beter moeten leren kennen.

Er ging een week voorbij ,twee weken voorbij en uiteindelijk na 2 maanden intensief luisteren zou de set weer opgehaald worden.Helaas gebeurde er toen iets vreselijks (overlijden echtgenote) in mijn leven en de gemaakte afspraak kon niet doorgaan.Helaas kon ik het spul in ene ook niet meer kopen.De gehele hobby lag in ene op zijn reet en wat mede kwam door wat er gebeurd was.Gelukkig begreep de importeur het allemaal en liet de set toch nog een maand of 2 staan bij mij in huis. Daarna heeft hij het allemaal weer netjes opgehaald en totaal niets gerekend.

Jullie snappen wel waarschijnlijk dat ik bij die dealer ben gebleven en nog contact heb met deze importeur.

:)

Heel erg netjes van ze!

• 2 weeks later...

Ik heb de Acapella's thuis staan, het klinkt gewoon erg goed vind ik, ik kan wel merken dat de versterker meer zn best moet doen bij deze speakers, ik moet hem verder opendraaien om op het zelfde volume te spelen vergeleken met de infinity's.. is dit erg?

Het klinkt iig super.

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar hoe kan het eigenlijk dat een 2 weg systeem beter kan klinken dan een 3 weg systeem?

Groeten

Ik heb de Acapella's thuis staan, het klinkt gewoon erg goed vind ik, ik kan wel merken dat de versterker meer zn best moet doen bij deze speakers, ik moet hem verder opendraaien om op het zelfde volume te spelen vergeleken met de infinity's.. is dit erg?

Nee. Je Infinity's hadden waarschijnlijk een hoger rendement dan je Acapella's. Dat wil zeggen, dat de Infinity's met een bepaalde uitgangsspanning van je versterker harder gaan dan de Acapella's met dezelfde spanning...