Hendrik67 Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Momenteel bezit ik en paar Infinity Renaissance 80. Nu heb ik de mogelijkheid om de Renaissance 90 te kopen; Graag zou ik wat ervaringen willen van horen van mensen die ook deze speakers bezitten of in hun bezit hebben gehad. Wellicht kan het muzikale verschil tussen deze speakers worden uitgelegd. Ben vooral benieuwd met welke versterker(s) deze speakers worden aangestuurd. Misschien kunnen ook mensen reageren die R80's hebben en hoe zij deze aansturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Ik ken beide speakers goed Mijn broer heeft een tijdje met de R80 gespeeld, die vind ik vrij 'slank' klinken, het (laag)midden is niet zo rijk. Reden is dat de Emim een deel van het laag/midden voor z'n rekening moet nemen en dat is niet z'n sterkste kant. De R90 heeft een extra laag/midden conus unit, waardoor de Emim in zijn optimale bereik kan werken en dat hoor je. Uiteraard loopt de R90 een stuk dieper door met z'n grotere woofer. Aan de versterker merk je wel dat de R80 vrij makkelijk is aan te sturen, de R90 vraagt wat meer stabiliteit en soeplesse. Het is geen groot problem btw, ik heb een 50W klasse A versterker op de R90 gehoord en die hield hem prima onder controle. Hij was alleen niet echt levendig. Een Rotel RB1090 kan de R90 ook goed aan, maar hij is wel wat aan de matte kant. Met Array en dan m.n. als je bi-ampt kun je ook erg mooie resultaten bereiken. Ik zie dat je met Classe speelt, dat merk is zeker wel stabiel, ik heb de R90 nl. in de winkel met Classe beluisterd. Je mag de Classe best eens meenemen naar R'dam, dan kun je horen of hij voldoet met R90's Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Waarom gaan we hier niet janee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Waarom gaan we hier niet janee Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door Henrie: Omdat hier wel normale informatie staat misschien? Er staat iig geen halleluja-verhaal over zijn R90's. Niet zoiets als: 'Direct kopen die dingen, want er is niks beters'. Dat idee kreeg ik (en anderen) wel bij het 'advies' voor cd-spelers... Sorry, ik zal niet meer 'normaal' antwoorden, dit is de 2e keer al vanavond Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Ik zeg niks meer....!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 april 2003 Report Share Posted 30 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Waarom gaan we hier niet janee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Beste, Ik heb ook het bezit gehad van de R90's. En wel de mooie pianolak versie. En ja niet om andre's set veren in de reet te steken, maar ik vind de R90's dus wel zwaar onderschat, en het is een absolute highend weergever, die emt de juiste apparatuur tot een ongekend nivo kan spelen. Toch is hij niet makkelijk aan te sturen. Mijn toch al zeer zware Onkyo Grand Integra eindbak die ik toen had, had er moeite mee, en msite stabiliteit, en dat uite zich in een nasaal karakter bij felle pieken en wat te hoge afluisternivo's. Voorheen had ik daar met deze amp nooit last van. Pas later toen ik de Krell KMA 200 mk2 monoblokken aanschafte, werd het pas echt perfect. Heerlijk relaxt, open snel strak en los. Wel een laidback weergave, maar in balans, en harmonisch neutraal. Dus een prachtige weergever, maar reken erop dat er een amp op moet die misntens zijn vermogen moet kunnen verdubbellen bij halverende impedantie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Mijn zwager heeft ze ook met een Rotel versterker (type geen idee). Wat betreft de stabiliteit bij hoge geluidsniveaus ben ik van mening dat ze staan als een huis. Ze zien er fraai uit en zelfs mijn zus vindt ze mooi om te zien (de eiken uitvoering). Als enig punt van kritiek vind ik dat de afbeelding van het stereoplaatje wel wat scherper zou kunnen. Al kan het ook aan de voorgeschakelde apparatuur liggen, het is wel een veelvoorkomend euvel bij meerwegsystemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door richard 1:Mijn zwager heeft ze ook met een Rotel versterker (type geen idee). Wat betreft de stabiliteit bij hoge geluidsniveaus ben ik van mening dat ze staan als een huis. Ze zien er fraai uit en zelfs mijn zus vindt ze mooi om te zien (de eiken uitvoering). Als enig punt van kritiek vind ik dat de afbeelding van het stereoplaatje wel wat scherper zou kunnen. Al kan het ook aan de voorgeschakelde apparatuur liggen, het is wel een veelvoorkomend euvel bij meerwegsystemen. Het is vrij lastig om de R90 echt goed te plaatsen, voor je het weet vertroebelt het beeld door reflecties van o.a. muren en vloer. Eenmaal goed geplaatst, is het beeld gestoken en groot, de bron is mede bepalend voor het resultaat. Goede speakerkabels wil ook helpen, zeker als je 'gevangen' wilt worden in het plaatje, want na veel schuiven, draaien en spelen met de helling (achterste spike verstellen) heb je opeens dat ruime luchtige beeld Ik heb laatst met een Rotel RB1090 gespeeld en die laat wel wat lucht en sprankeling liggen, tonaal is hij wel mooi neutraal. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door richard 1: het is wel een veelvoorkomend euvel bij meerwegsystemen. dat is het punt . niet om te stoken hoor ,maar bij een esl vind ik de plaatsing toch net ietsjes beter dan bij een konus meerwegsysteem . zal wel met de fasereinheid te maken hebben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: dat is het punt . niet om te stoken hoor ,maar bij een esl vind ik de plaatsing toch net ietsjes beter dan bij een konus meerwegsysteem . zal wel met de fasereinheid te maken hebben . Ik denk dat het filter en het feit dat je met meerdere speakers weergeeft hierbij een rol speelt, de R90 is maar deels een conusweergever btw De Emit en Emim (voor hoog en midden) zorgen voor een esl-achtig geluid, snel, nauwkeurig en gedetailleerd, het lijkt wel op het geluid van Magnepan, want de units zijn een soort magnetostaten. Dat is ook de voornaamste reden dat ik voor de R90 heb gekozen. Overigens zei men van mijn Kappa 9 ook dat hij dat 'elektrostatische' in zich heeft, dankzij de snelle Emit en super Emit weergevers (die ook op de achterkant zitten). Alleen het laag integreerde niet zo mooi met de rest. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 en WEER hebben we het over de spullen van???????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door jopie:en WEER hebben we het over de spullen van???????? Dan moeten de anderen (bijv. Arjen) ook maar eens reageren, er zijn hier meer R90 eigenaars Zeur niet zo Jopie, ik ben zeer on topic hier! Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 oke dan maar, maar dan heel even hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 haal alsjeblieft dan niet die noordster erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Heb je daarvoor niet een spatialknop op je versterker Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:dat is natuurlijk niks h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je bent nog steeds niet nieuwsgierig genoeg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Beste, Ik ben eht er mee eens! De Wattkins woofer van de R90's is niet sloom! Het laag is strak en puntig. In absolute termen gezien, zijn er betere weergevers, maar neem van mij aan dat je daar zeker drie tot vier keer meer voor neer moet leggen. De reden dat ik ze weg heb gedaan was omdat ik het allerlaatste beetje aan dynamiek, grootsheid en puntigheid miste. Met name ook het gemis in het alleronderste stukje sub bereik in het laag. Nietermin, de R90's gaan (strakker) lager dan menig weergever in die en hogere prijsklasse. Voor de 2e hands prijs van een R90 (als je ze nog vind) durf ik te beweren dat je als totaal concept niet snel beter vind. (denk maar niet dat ik het leuk vind Andre's weergevers de hemel in te prijzen :) maar het zijn mijn eigen ervaringen met deze weergever gedurend het jaar dat ik ze heb gehad.) :) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Beste Henk, Ik ken jou Usher's erg goed. Ik had ze bijna gekocht. Heb er letterlijk uren naar geluisterd. Kasten zijn gewoon echt vakwerk! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: moet je wel precies in het midden zitten n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts