Jump to content

Infinity Renaissance 80/90

Hendrik67
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Meestal wel, alleen zijn de (negatieve) gevolgen bij het "niet in het midden zitten" bij electroos wat   :rolleyes: groter.

Bij magnetostaten valt het reuze mee, dan voel je niet zo'n beam langs je oor strijken als je je hoofd iets draait.

Erik en Kermit hebben allebei een beperkte hotspot, al telt bij Kermit de afstand tot de speakers ook nog mee, de esl 63's spreiden wat meer en ze plaatsen het geluid (vind ik) makkelijker naast de panelen :rolleyes:

Het blijft toch wel behelpen met die dingen ......

Andr

Zeg Arjen, heb je al gespeeld met de achterste spikes?

Dat het laag ergens anders dan eerst wordt geplaatst komt mij vreemd voor, da's iets waar ik geen last mee heb gehad.

Waar staat het nieuwe rack trouwens, weer in de rechter hoek?

Andr

Geplaatst door smijnster:

Andre,

Hoe kom je er in hemelsnaam bij? Juist de ESL63 (en zeker de nieuwe 989) heeft nauwelijks last van dat hotspot gedoe (is geen high end speaker!). Juist geplaatst in een niet te kleine ruimte geeft ie een homogeen beeld op en ver naast de bekende hotspot! Je kunt er zelfs een huiskamerconcert mee geven waarbij alle toehoorders nagenoeg hetzelfde geluid ervaren (technisch gesproken dan). Er zijn elektrostaten die dat anders doen, maar die moet je ook niet met een Quad verwarren!

Sander

Pardon?

Ik heb toch echt bij Kermit in een grote badkuip ehhh huiskamer :D de ESL63's beluisterd en mijn ervaring is dat je heel snel buiten de hotspot zit en dan maar

Beste Henk,

Ah, dat helpt :) Het waren de AC-20 en de CP-8872. Ik Vond de AC-20 het fraaist in het midden-hoog. Wel een tikkeltje te dun soms, maar voornamelijk neutraal en in balans. Hel laag vond ik dieper van de AC-20 maar helaas strakker met de CP-8872. De CP-8872 had een on-natuurlijk randje in het bovenste midden gebied. (laten we zeggen 6 Khz.). Viel mes teeds op emt koper, hout, maar ook met vleugel. Ik vond Bryston op beide systemen de beste performance geven. De Usher eindtrap was niet strak genoeg. DE Burmester miste foucusering, en een bepaalde mate van drive. Bryston deed het goed en beter! De nieuwe Bryston SST serie is waanzinnig!. Rust controle, en extreem zieke drive zijn de kernwoorden.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Hendrik67:

Arjen,

De rear spike maakt inderdaad een groot verschil; met de R80 was ik nietr helemaal tevreden; het leek net of er een deken over het geluid heen hing. Ik ben begonnem om ze praktisch recht te zetten en daarna maximaal acherover geheld. Het was de bedoeling om dus ergens in het midden uit te komen maar vervolgens bleek dat in mijn situatie de R80 het beste tot zijn (of haar) recht komt bij maximale achteroverhelling. Geluid bleek volledig open te zij en het laag mooi strak laag. Nu is het dus tijd voor de R90's......

Ik kwam er gister achter dat de netpolariteit van mijn cd-speler verkeerd zat, stekkertje omgedraait en het was direct een stuk beter (maar nog niet 100%). Mocht je overigens nog twijfelen over die 90'ers, je kan altijd langskomen om eens te luisteren als je wilt, maargoed, kan me nauwelijks enige twijfel voorstellen :D

Geplaatst door Arjen de Goeij:

Ik kwam er gister achter dat de netpolariteit van mijn cd-speler verkeerd zat, stekkertje omgedraait en het was direct een stuk beter (maar nog niet 100%). Mocht je overigens nog twijfelen over die 90'ers, je kan altijd langskomen om eens te luisteren als je wilt, maargoed, kan me nauwelijks enige twijfel voorstellen    :D

Dank voor je aabod, waardeer ik echt.

Ik ben vandaag in de weer geweest met de spike, en kwam toch wel tot de conclusie dat hoe rechterop ze staan, hoe beter het me in de oren klinkt. Ik hou niet zo van dat wat meer laid-back geluid wat eruit komt als ie zo achterover gekanteld staat. Er zit meer punch/power in het geluid als ze rechtop staan. Ik heb ze nu dus echt (waterpas)recht staan, terwijl ik ze hiervoor een klein tikkeltje achterover geheld had staan. Als je zin/tijd hebt kan je eens langswippen als je wilt, je roept maar als je interesse hebt.

Zoals vermeld heb ik inmiddels de R90's en na veel luisteren tot een juiste plaatsing gekomen. Klonken de R80's tocht echt het beste bij maximaal achterover hellen, de R90's is precies het tegenovergestelde: praktisch rechtop. De Classe CAP 151 stuurt de luidsprekers zonder enige moeite goed aan; dit bleek ook afgelopen maandag toen ik deze aansloot op zijn R90's. Dat het altijd beter kan bleek wel toen we de R90's weer op zijn Krell aansloten (of zou dit aan de Northstar hebben gelegen?????? let op: dit is een grapje dus vooral niet opnieuw de discussie in!!!!).

Oei, gevaarlijke zin hoor :D

Tja, over de hellingspositie zijn we het met zijn allen toch wel behoorlijk eens geloof ik. Ik hoop dat je de rest van de plaatsing ook zo makkelijk en snel kunt vinden.

Geplaatst door Hendrik67:

Zoals vermeld heb ik inmiddels de R90's en na veel luisteren tot een juiste plaatsing  gekomen. Klonken  de R80's tocht echt het beste bij maximaal achterover hellen, de R90's is precies het tegenovergestelde: praktisch rechtop. De Classe CAP 151 stuurt de luidsprekers zonder enige moeite goed aan; dit bleek ook afgelopen maandag toen ik deze aansloot op zijn R90's. Dat het altijd beter kan bleek wel toen we de R90's weer op zijn Krell aansloten (of zou dit aan de Northstar hebben gelegen??????  let op: dit is een grapje dus vooral niet opnieuw de discussie in!!!!).

Ik was dus vergeten dat ik op bezoek ben geweest hij Andre....

Leuk, alweer een tevreden R90 eigenaar erbij cool.gif

Rechtop is inderdaad het mooiste, al heb ik zo nog net iets hellend staan.

De Classe Cap 151 kan inderdaad goed overweg met de R90, bij hoge volumes blijft hij goed overeind en het geluid loopt niet dicht.

Tevens kon de Classe met gemak het grote plaatje neerzetten en hoorde ik de diepte die je bij de Krell ook hoort.

Dit vertelt mij meteen weer wat meer over de Straightwire Virtuoso interlink, op de ge