Jump to content

Quad esl reparatie

nando
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Weet iemand een goed adres voor reparatie voor een Quad esl-57?

Ik weet van Quad Duitsland en Audio4 maar die doet geen esl-57 meer.

Nog andere adressen?

bij voorbaat dank

quad-musik.de = Quad Duitsland en gratis zijn ze niet. Ik vroeg me af of er nog anderen zijn die ik niet ken. Electrostaten zijn nogal aparte dingen om te repareren zeker als het gaat om de panelen.

Ik dacht ook dat Twinstatic het in het verleden zelf deed maar die besteed het nu ook uit naar Quad Duitsland... het lijkt wel of ze een monopolie hebben op dit gebied :o:D

Het repareren/reviseren van de Quad 57 is een klote klus. Ik heb het wel eens gedaan en het is zeer arbeids intensief.

Ik kan me voorstellen dat maar weinig bedrijven dit willen/kunnen doen en als, dan kost het veel geld.

Niet doen doen dus, het is het niet waard. Alhoewel de Quad 57, in goede staat, een zeer aardige esl is zou ik zelf nooit een esl 57 laten reviseren. De kosten zijn te hoog. Als je het zelf kan doen is het nog een twijfelachtige aktie.

Als je het gaat om het hebben van een esl, laat er een maken of maak er een zelf.

Ik ga een stel Quad esl-57 kopen van Quad Duitsland, geen gedoe met zelf kopen en laten repareren, garantie erbij en genieten.

Ik zit te denken aan een stel Quad Q50E eindversterkers om ze aan te sturen. Iemand daar een idee over?

quad2700006.jpg

quad50ei2.jpg

quad50ei1.jpg

Ik ben nooit zo kapot geweest van die ouwe Quad versterkers. Ik heb een 303 en 405 gehad.

Toen ik die later nog eens vergeleek met mijn versterker, en zelfs met een oude kleine Marantz reciever, was de 405 erg traag.

Maar het kan heel goed de "perfect match" zijn....

Alleen hoe kom je er achter.

:(

Nou ja wat ik moet hebben is duidelijk een versterker die niet bij de eerste keer met een Quad esl-57 in rook opgaat.

Ik meen dat die 405 mkI wel eens last had van een brom en de 606mkI weet ik zo niet.

Waarom zou het volgens jou een 306 moeten zijn, Werner?

Omdat die net goed is voor de job, weinig kost, beter klinkt dan 405 en 303 (en vele anderen zoals Cyrus, Copland, Musical Fidelity, ...), goed gebouwd is, en maar een ietsje teveel vermogen heeft voor een '57.

De foto van de open 306 hierboven is mijn eigen exemplaar, en ik betreur

nog bijna dagelijks dat ik die verkocht heb.