Jump to content

Etude

PD
 Share

Recommended Posts

Geachte allemaal,

Wie kan mijn voorzien van enkele informatie over de Etude Kronos? Misschien heeft iemand hier op het forum eens de luidsprekers beluisterd en kan hij/zij er wat over vertellen.. Alvast bedankt! :D

mvg, PD Hogeterp B)

Hoi,

nou daar komt ie

-systeem; 4 - weg reflex

-scheidingsfreq. ; 80/1500/3000

-imp. ; 8 ohm

-piekbelasting ; 250 watts

-continu bel. ; 100 watts

-frequentieber': 18 - 22000 hrz

-afmetingen ; br.,40- hoog,129 - diep,42 dit alles in cm.

-gewicht ; 45 kg

-inhoud ; 110 liter

prijsindicatie 1989 hfl. 5998,- per stuk.

Dit is een pracht luidspreker [om te zien] hoe die klinkt weet ik niet.

Ik meen me bij etude te herinneren dat er ook gebruikt werd gemaakt van "foam" ophangingen.Oppassen dus.

groet ElSon

hoi PD,

Ik heb nog wat meer opgesnort,

-prijs in 92/93 ; 6698.00 hfletjes

- 1 woofer

- 2 midrange

- 1 x tweety [soft dome]

- met een prima gevoeligheid van 92 db.

- kast is leverbaar geweest in ; zwart,wit, eiken en noten.

- bi-wiring is mogelijk.

Wat betreft de "poort", Ik kan het op het plaatje niet zien [ivm luidsprekerdoek].En als ik de pagina omdraai om de achterkant te bekijken staat er ineens iets heel anders. :blink:

Persoonlijk denk ik aan de achterzijde.Dit omdat de vier units denk ik zo'n beetje het hele stuk luidsprekerdoek [ongeveer 2/3 deel van de kast] in beslag nemen.

groet ElSon

hoi,

Ja een gelaagde kast ,voorzijde breder als de achterkant.Dit om de reflekties in de kast tegen te gaan.Maar dat is bekend denk ik .

Ik zou best het fotoje willen up-loaden maar ik weet niet hoe.En ik vraag mij ook af of ik het wel wil weten. rompslomp allemaal.Ik wil wel een j-peg je kant op sturen,moet alleen een meel adres weten.

groet ElSon

Hoi Ome Henk,

Das het zelfde boekwerk als ik oa. gebruik.

De achterzijde is daar toch smaller,loopt toch "taps" naar binnen.

groet ElSon

Nee, hij loopt naar achteren steeds breder uit. In 'trapvorm'... Lijkt me toch niet zo moeilijk te zien...

hoi,

Je kijkt op de foto toch niet direct frontaal op de luidspreker.Deze staat toch iets gedraaid op de foto.Leg een liniaal langs de zijkant van het dikke frontpaneel en hij wordt echt smaller naar de achterzijde toe

groet ElSon

hoi,

nou schiet mij maar lek. :blink:

zelfs de hoek van het dikke frontpaneel [de bocht om] is scherper als 90 graden [althans volgens het geo driehoekje]

groet ElSon

Nogal logisch dat die hoek geen 90 graden is, aangezien de speaker deels van opzij en deels van voor is gefotografeerd, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Bij mij is de hoek overigens groter dan 90 graden (als ik de geodriehoek tegen m'n beeldscherm houdt). Je kunt 'm trouwens ook wel zo fotograferen zodat er helemaal geen hoek lijkt te zijn, volgens je geodriehoek... :rolleyes: Dan moet je 'm fotograferen met de lens ter hoogte van de onderkant van de speaker... Wonderlijk he ;):lol: Jij bekijkt met je geodriehoek namelijk een 3-dimensionaal object als een 2-dimensionaal object. Ofwel, jij ziet de speaker als een plat vlak (het plaatje is een plat vlak immer), met alleen hoogte en breedte, niet als een ding met hoogte, breedte en diepte...

De hoek die de voorplaat maakt met de zijkant is (hoogstwaarschijnlijk) 90 graden. En op de zijkanten zitten meerdere lagen (trapsgewijs) geplakt, dus loopt de speaker naar achter wijder uit...

Je moet het ongeveer zo zien (verhoudingen kloppen niet, maar daar gaat het niet om):

etude.jpg

Bovenaanzicht Etude Kronos

Edited by Henrie

• 2 weeks later...
Geachte allemaal,

Wie kan mijn voorzien van enkele informatie over de Etude Kronos? Misschien heeft iemand hier op het forum eens de luidsprekers beluisterd en kan hij/zij er wat over vertellen.. Alvast bedankt! :D

mvg, PD Hogeterp B)

Zie voor informatie over etude: www.cybercomm.nl/~etude/.

De distributie zit in Heerenveen.

Vr Gr DEPETER. :cool2:

Geachte allemaal,

mvg, PD Hogeterp  B)

Zie voor informatie over etude: www.cybercomm.nl/~etude/.

De distributie zit in Heerenveen.

Vr Gr DEPETER. :cool2:

H