Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Welke bovenlader cd spelers hebben we nog behalve de REGA Planet en Jupiter, Audionet Art V2 en de Northstar? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Bow zz Helios Stargate Phillips cd100 (nou ja niet helemaal dan) Oracle cd speler: Oracle cd speler 2: Sony sacd1 bijna alle van deze: en natuurlijk bijna alle van deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Oeff, dat zijn er heel veel. Zoals: De Naim CDS3 de Moon 'Eclipse' Enkele modellen van Krell Een Sony SCD1 En zo zijn er ongetwijfeld nog -tig meer voorbeelden. Wel zie je de bovenladers voornamelijk in de duurdere prijsklassen. Vind 't persoonlijk wel mooier dan zo'n (vaak) gammel laatje, maar 't is soms wel minder praktich i.v.m. plaatsing in een rack. Maaruh,....vanwaar deze vraag Hubertinus ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Nou Alco, heel gewoon. Ik hou wel van bovenladers! Ik ben geen fan van gammele lades. De Naim "deur" heb ik ook wel eens in handen gehad en dat is een van de weinige systemen die mij ook kan bekoren. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 o ok, vandaar. Ja, ik vind 't ook wel wat hebben, zowel qua vormgeving alswel de degelijkheid. In de lade van Naim CD-speler zit 't loopwerk zelf ook, en die zijn inderdaad ook heel degelijk. (moet je zelf handmatig open/dicht doen) Ook Meredian heeft lade's met 't loopwerk ingebouwd, die sluiten als een kluisdeur. De klep van Rega Planet gaat trouwens niet helemaal open, maar een klein eindje en schuift dan naar achteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Wel eens de lade van een Sony ES voelen/horen openschuiven? Verre van gammel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Wel eens de lade van een Sony ES voelen/horen openschuiven? Verre van gammel! Yep Helemaal mee eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 CEC heeft ze ook: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 En Mark Levinson: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 En Shanling: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Ik vind het stable platter loopwerk van mijn Pioneer ook niet zo heel gammel eigenlijk. Hij is wel van plastic, dus het kan nog een stuk steviger, maar toch, ik heb wel ergere gezien... Veel ergere... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Wel eens de lade van een Sony ES voelen/horen openschuiven? Verre van gammel! ...Daarom had ik 't woordje vaak er ook bij gezet, tussen haakjes m.a.w. niet alle CD-lades zijn gammel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 En MBL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 En Burmester ook: Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 mijn SONY is met het laatje dicht ook net een bovenlader !!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 mijn SONY is met het laatje dicht ook net een bovenlader !!!!!!!!!!!!! Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Ik vind het stable platter loopwerk van mijn Pioneer ook niet zo heel gammel eigenlijk. Hij is wel van plastic, dus het kan nog een stuk steviger, maar toch, ik heb wel ergere gezien... Veel ergere... En als je dan het aangepaste loopwerk van AVM hebt , dan merk je dat een Stable Platter net zo stabiel kan zijn als de kluisdeuren van fort Knox Maar om eerlijk te zijn heeft een stabiel lade bij een regulier "clamp"loopwerk niet echt veel zin. Het is enkel een transportmiddel om de CD in en uit de speler te krijgen. Zodra hij speelt, wordt de cd "uit de lade" getilt en bengelt ie - net als bij de bovenlader - tussen 2 (te) kleine spindels. Alleen Pioneer's SBM en TEAC's VRDS hebben een manier die de hele cd ondersteund, waardoor flapperen van de CD niet meer mogelijk is. Bij een bovenlader is dat echter wel nog steeds het geval, behalve als de puck de hele cd bedekt. En welke bovenlader beschick over een dergelijk grote puck De Rega iig zeker niet, want die werkt met zo'n miniclamp in het deksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 mijn SONY is met het laatje dicht ook net een bovenlader !!!!!!!!!!!!! Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Groot gelijk heb je Maar wat is dat voor een ML Het lijkt wel een speeldoos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 mijn SONY is met het laatje dicht ook net een bovenlader !!!!!!!!!!!!! Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Groot gelijk heb je Maar wat is dat voor een ML Het lijkt wel een speeldoos Eerder een ouwe doos. Dat is een ML31.5 Reference CD-transport, gebouwd tussen 1992 en 1996. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Ik vind het stable platter loopwerk van mijn Pioneer ook niet zo heel gammel eigenlijk. Hij is wel van plastic, dus het kan nog een stuk steviger, maar toch, ik heb wel ergere gezien... Veel ergere... En als je dan het aangepaste loopwerk van AVM hebt , dan merk je dat een Stable Platter net zo stabiel kan zijn als de kluisdeuren van fort Knox Maar om eerlijk te zijn heeft een stabiel lade bij een regulier "clamp"loopwerk niet echt veel zin. Het is enkel een transportmiddel om de CD in en uit de speler te krijgen. Zodra hij speelt, wordt de cd "uit de lade" getilt en bengelt ie - net als bij de bovenlader - tussen 2 (te) kleine spindels. Alleen Pioneer's SBM en TEAC's VRDS hebben een manier die de hele cd ondersteund, waardoor flapperen van de CD niet meer mogelijk is. Bij een bovenlader is dat echter wel nog steeds het geval, behalve als de puck de hele cd bedekt. En welke bovenlader beschick over een dergelijk grote puck De Rega iig zeker niet, want die werkt met zo'n miniclamp in het deksel. Een AVM heb ik nog nooit gezien. Wat hebben die aangepast dan? Het plastic frame vervangen door een metalen frame of zo? Maar je hebt idd gelijk: een cd-lade mag eigenlijk best slap zijn, zolang ie de cd maar de speler in krijgt In de speler heeft het laatje verder weinig meer van doen met het afspelen van de cd... Maar ja, het staat wel stoer natuurlijk, zo'n loeizware lade, die als een kluisdeur dichtgaat (inclusief het geluid erbij )... Net zoals het ook suf staat als een dure speler een gammel laatje heeft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Een AVM heb ik nog nooit gezien. Wat hebben die aangepast dan? Het plastic frame vervangen door een metalen frame of zo? AVM heeft die hele lade op de schop genomen. Het frame is van gegoten alu, het lager is verbeterd en het draaiplateau is niet meer van blik, maar heeft een gedraaid en uitgebalanceerd plateau van 10mm dik polycarbonaat met een precisiepassing voor de cd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 @Zee, er zullen zeker fabrikanten zijn die degelijke lades hebben. @Audiopaul, zijn dat afbeeldingen van de schat van Arafat? Die goudklompen! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 @Sodejuu, ik denk dat de puck van de Rega niet kleiner is dan de pucks gebruikt door Naim of "daar is ie weer" Sony. Nou die Sony SCD 1 zou ik best willen hebben! Ik heb dus wel iets tegen die klapper lades! Ik weet wel dat die in principe gewoon de cd naar binnen trekken en weer naar buiten duwen. Maar het gaat er mij om dat de fabrikant ook op dat gebied voor kwaliteit gaat. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Een AVM heb ik nog nooit gezien. Wat hebben die aangepast dan? Het plastic frame vervangen door een metalen frame of zo? AVM heeft die hele lade op de schop genomen. Het frame is van gegoten alu, het lager is verbeterd en het draaiplateau is niet meer van blik, maar heeft een gedraaid en uitgebalanceerd plateau van 10mm dik polycarbonaat met een precisiepassing voor de cd. Klinkt goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 @Sodejuu, ik denk dat de puck van de Rega niet kleiner is dan de pucks gebruikt door Naim of "daar is ie weer" Sony. Nou die Sony SCD 1 zou ik best willen hebben! Ik heb dus wel iets tegen die klapper lades! Ik weet wel dat die in principe gewoon de cd naar binnen trekken en weer naar buiten duwen. Maar het gaat er mij om dat de fabrikant ook op dat gebied voor kwaliteit gaat. Hubertinus Natuurlijk is de puck van de Rega niet kleiner. IMHO zijn de spindels/pucks allemaal te klein. Ik vind het wel triest dat het clampmechanisme van de Rega (en vele anderen) niet veel beter is dan van een gemiddelde draagbare cdspeler/ghettoblaster. Er is dus m.i. niet veel winst te halen met een bovenlader met klepklem. En ja, ik voel ook liever een degelijke lade dan een wakkelig ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts