Henrie Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Dan zou een bovenlader dus een SPM moeten hebben... Leg je de cd er zo op, ligt zo stabiel als maar kan en ben je ook van het gerotzooi met pucks af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Dus het gros van de cd spelers is mechanisch niet optimaal. Toch vreemd dat je dat in de klank niet terug hoort!!! Of wou iemand beweren van wel? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Dat systeem van Pioneer en/of Teac vind ik ook een mooie oplossing. Als ik kijk naar mijn (of om 't even welke Naim CD-speler) Naim CDX, dan zit daar een kleine, lichte magnetische puck bij ter groote van een 2 euro munt. Maar goed, 't gaat 't er mij uiteindelijk om hoe een CD-speler klinkt. Een van de beste CD-spelers die ik tot nu heb gehoord, heeft een dun, gammel plastic laatje, dat net zo goed van een goedkoop Japans CD-spelertje van 100,- euro bij de Kijkshop zou kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Zo is dat Alco. Dus technisch/mechanisch erg mooi, maar blijkbaar is dat dat niet alles. Ik voel me dan ook niet op mijn spindle getrapt! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Dus het gros van de cd spelers is mechanisch niet optimaal. Toch vreemd dat je dat in de klank niet terug hoort!!! Of wou iemand beweren van wel? Hubertinus Dit is eenzelfde discusssie als welke platenspeler klinkt beter. Wat je stelt is moeilijk te bewijzen. Er is nl geen speler op de markt die met verschillende mechanica leverbaar is. Wil je jou bewering staven, zou je dus een paar "identieke" spelers moeten hebben, met verschillende mechanica. Die vind je dus niet. De vroegere loopwerken waren stukken stabieler dan de huidige. Simpelweg omdat de elektorika nog niet zo geavanceerd was als ze nu is. Foutcorrectie kan nu veel meer corrigeren dan toendertijd en daardoor kunnen er minder eisen aan het loopwerk gesteld worden. Toch denk ik dat een stabiel loopwerk (dus geen gewapper van CD) bijdraagt aan een betere weergave. En ja, volgens mij kun je dat horen. Het gebruik van bijvoorbeeld de mat maakt de cd stabieler en geeft een zekere rust in het klankbeeld. Dat verschil is duidelijk waarneembaar. Of je het beter vindt is een andere kwestie. Ik wil ook niemand De Mat aansmeren. Als je de kans heb zou je 't wel eens uit kunnen proberen (ik kan het niet met mijn AVM). Ik heb al verschillende keren gehoord dat het MET mat, anders klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Ik weet niet of dit zo'n zelfde soort discussie is. Iedereen moet gewoon doen wat hij leuk vindt of goed vindt klinken in dit geval. Kijk, net als met veel andere zaken is ook hier alles subjectief. Die vindt dit mooi en die dat. Maar vergeet het uitgangspunt even niet. Ik kwam binnen met de simpele vraag welke bovenladers men nog meer had dan de mij reeds bekende. Niet meer niet minder. Op de een of andere manier wordt er dan toch weer zo'n draai aan gegeven dat dit weer beter is dan dat. En in deze discussie ben jij dat zelf geweest Sodejuu. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Toch denk ik dat een stabiel loopwerk (dus geen gewapper van CD) bijdraagt aan een betere weergave. En ja, volgens mij kun je dat horen. Het gebruik van bijvoorbeeld de mat maakt de cd stabieler en geeft een zekere rust in het klankbeeld Dat kan ik me goed voorstellen, Sodejuu. Ik gebruikte jaren geleden vaak van die CD-folie van ZYX. Dat was een zelfklevende transparante stugge folie die ter bescherming op de label kant van een CD werd geplakt. Behalve 't feit dat de CD dan beter beschermd was tegen krassen e.d., kwam 't het geluidsbeeld ook iets ten goede, doordat de CD iets dikker/zwaarder werd. Dat gaf ook een zekere rust in het klankbeeld. Ahum, to get back on-topic: Is 't geen plaatje ? http://www.audiophileclub.co.uk/Audio%20A Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 13 november 2004 Report Share Posted 13 november 2004 Hoi, weet dat accuphase ook bovenladers heeft gemaakt. Luxman: DP-07 + DA-07 en de D 500 En niet vergeten mijn SONY SCD 777ES. Jawel en die klinkt wel goed!!!! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Audio Research CD 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Da's inderdaad ook een beauty, die Audio-Research! Volgens mij zag ik die onlangs nog te koop staan ergens voor 't absurd(verdacht) lage prijsje van zo'n 700,- euro. (leek er in ieder geval als 2 druppels water op) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 700 EURO!?!? Dan koop ik m meteen! Anyway, Ik heb m gehoord, en het klinkt bijna als een platenspeler. Alleen dan zonder kraakjes en andere platenspeler geluiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 En wat kosten al die "beauties"? Die Audio Research, en die wat jij in een van die laatste posts had staan Alco, Audio Aero of zo iets staat daar op. En de Moon Eclips. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Anyway,Ik heb m gehoord, en het klinkt bijna als een platenspeler. Alleen dan zonder kraakjes en andere platenspeler geluiden Die van mij ook Naim has made as few compromises as possible to ensure that the CDX offers complete musical satisfaction, rivalling that of the finest analogue turntables. En wat kosten al die "beauties" ? Die Audio Research, en die wat jij in een van die laatste posts had staan Alco, Audio Aero of zo iets staat daar op. Oeff, hou je vast Hubertinus... (zit je goed ?) Geen idee wat die Audio-Research heeft gekost, maar zo'n Audio Aero Capitole, kost 8000,- euro. (krijg je 5,- eurootjes wisselgeld ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 maar deze bovenlader is al ietsie vriendelijker geprijst Moet voor 'n paar tientjes 2e hands wel ergens op te pikken zijn (brrrr, pure horror van 20 jaar geleden ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Hallo, De Marantz CD23 en de oudere modellen van Cyrus van begin jaren 90. Kenwood heeft er een gehad. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 De Audio Research kost nieuw iets van rond de 3500 euro dacht ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. En Sony schrijf je gewoon met een "S" Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. En Sony schrijf je gewoon met een "S" Groeten, Bas so niet......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Kan dat gespam met Zonie tussen al die mooie foto's door effe stoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. Is er ook een dokter in de zaal Beste Kees W, Zelfs de beste Dokter kan al die bevooroordeelden audiofielen die vooral gaan voor faam en naam niet meer genezen. Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony de beste loopwerken en cd spelers maakt (te). Maar doe me een lol en hou die arrogantie dan ook voor je. Ik stoor me dus mateloos aan de manier waarop er over deze spelers wordt gesproken zonder enige benul of kennis van zaken. (ik spreek in het algemeen hoor Kees en niet tegen jou persoonlijk) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. Is er ook een dokter in de zaal Is je Zonie ziek dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. Is er ook een dokter in de zaal Beste Kees W, Zelfs de beste Dokter kan al die bevooroordeelden audiofielen die vooral gaan voor faam en naam niet meer genezen. Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony de beste loopwerken en cd spelers maakt (te). Maar doe me een lol en hou die arrogantie dan ook voor je. Ik stoor me dus mateloos aan de manier waarop er over deze spelers wordt gesproken zonder enige benul of kennis van zaken. (ik spreek in het algemeen hoor Kees en niet tegen jou persoonlijk) Groeten, Bas Beste Bas, Maak je niet zo druk, we zaten maar wat te dollen! Ik schrijf nu ook effe in algemene zin; de grapjes over Zonie (met Z ) worden hier al jaren gemaakt en hebben, in ieder geval wat mij betreft, niets om het lijf. Ik heb helemaal niks tegen Zonie (of welk merk dan ook) maar een geintje moet kunnen, toch? Zo was mijn opmerking over het gespam ook bedoeld (let ook op de smilies daarbij) en niets meer of minder. Wel leuk dat er eindelijk weer eens iemand hapt, trouwens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Wat voor reaktie had je dan verwacht als je gaat schrijven dat Sony "het enige mooie apparaat" tussen al die apparaten is. Even voor alle duidelijkheid, ik bezit zelf ook een door u gemodificeerde speler met een fraai Sony loopwerk dus het laatste waar ik behoefte aan heb is door u als arrogant te worden aangemerkt. Beste Kees, Ik zeg in het algemeen U moet het niet persoonlijk opvatten. Het laatste waar ik op zit te wachten zijn de altijd weer denigrerende opmerkingen over Sony. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. Is er ook een dokter in de zaal Beste Kees W, Zelfs de beste Dokter kan al die bevooroordeelden audiofielen die vooral gaan voor faam en naam niet meer genezen. Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony de beste loopwerken en cd spelers maakt (te). Maar doe me een lol en hou die arrogantie dan ook voor je. Ik stoor me dus mateloos aan de manier waarop er over deze spelers wordt gesproken zonder enige benul of kennis van zaken. (ik spreek in het algemeen hoor Kees en niet tegen jou persoonlijk) Groeten, Bas Beste Bas, Maak je niet zo druk, we zaten maar wat te dollen! Ik schrijf nu ook effe in algemene zin; de grapjes over Zonie (met Z ) worden hier al jaren gemaakt en hebben, in ieder geval wat mij betreft, niets om het lijf. Ik heb helemaal niks tegen Zonie (of welk merk dan ook) maar een geintje moet kunnen, toch? Zo was mijn opmerking over het gespam ook bedoeld (let ook op de smilies daarbij) en niets meer of minder. Wel leuk dat er eindelijk weer eens iemand hapt, trouwens! Beste Paul, Ik maakte gewoon in het algemeen weer eens gebruik van de gelegenheid mijn mening over Sony te geven. Neem het ook allemaal niet zo persoonlijk op jongens. Ik zet er nog bij, ik praat in het algemeen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Tussen al die apparaten is Zonie het enige mooie apparaat. Is er ook een dokter in de zaal Beste Kees W, Zelfs de beste Dokter kan al die bevooroordeelden audiofielen die vooral gaan voor faam en naam niet meer genezen. Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony de beste loopwerken en cd spelers maakt (te). Maar doe me een lol en hou die arrogantie dan ook voor je. Ik stoor me dus mateloos aan de manier waarop er over deze spelers wordt gesproken zonder enige benul of kennis van zaken. (ik spreek in het algemeen hoor Kees en niet tegen jou persoonlijk) Groeten, Bas Beste Bas, Maak je niet zo druk, we zaten maar wat te dollen! Ik schrijf nu ook effe in algemene zin; de grapjes over Zonie (met Z ) worden hier al jaren gemaakt en hebben, in ieder geval wat mij betreft, niets om het lijf. Ik heb helemaal niks tegen Zonie (of welk merk dan ook) maar een geintje moet kunnen, toch? Zo was mijn opmerking over het gespam ook bedoeld (let ook op de smilies daarbij) en niets meer of minder. Wel leuk dat er eindelijk weer eens iemand hapt, trouwens! Ik had dit ook geschreven als geintje. Maar de zaken veranderen als je (wel of niet persoonlijk bedoeld) voor arrogant wordt uitgemaakt. Beste Kees, Helaas dan. In mijn ogen (en daar bedoel ik dus niet u mee) zijn er veel arrogante mensen die blind geloven in de naam en faam van allerlij exotische hifi. Dat er ook Massa merken als Sony, Teac Pioneer etc. zijn die minstens zulke goede dingen kunnen maken, maar door deze mensen worden afgeschreven als minderwaardig vind ik zulke mensen arrogant. Het hoeft niet eens letterlijk gezegd te worden, je kunt het gewoon merken aan hoe ervover gepraat wordt. Dat vind ik dus Arrogantie. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts