richard 1 Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 .... IMHO zijn de spindels/pucks allemaal te klein. Ze wilden bij Philips ook letterlijk voor een dubbeltje op de eerste rang (diameter spindel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Eigenlijk is dit de MOOISTE cd bovenlader slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Beste Kees, Helaas dan. In mijn ogen (en daar bedoel ik dus niet u mee) zijn er veel arrogante mensen die blind geloven in de naam en faam van allerlij exotische hifi. Dat er ook Massa merken als Sony, Teac Pioneer etc. zijn die minstens zulke goede dingen kunnen maken, maar door deze mensen worden afgeschreven als minderwaardig vind ik zulke mensen arrogant. Het hoeft niet eens letterlijk gezegd te worden, je kunt het gewoon merken aan hoe ervover gepraat wordt. Dat vind ik dus Arrogantie. Groeten, Bas Bas, het is gestart als geintje, laten we er op die manier ook mee stoppen: zand erover (en dan bedoel ik natuurlijk niet over die Sony Beste Kees, Heb je een PM gestuurd. Laten we inderdaad verder gaan. Ik wordt soms wat te fanatiek Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Die Luxman mooi? Not my cup of tea. Sony? 9000 ES? Ja, die wil ik wel. En let op: is geen bovenlader! Heeft zelfs geen Naim "deur". Maar is er dus een met schuif. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony de beste loopwerken en cd spelers maakt (te). Maar doe me een lol en hou die arrogantie dan ook voor je. Ik stoor me dus mateloos aan de manier waarop er over deze spelers wordt gesproken zonder enige benul of kennis van zaken. Je hoeft mij niet te geloven als ik zeg dat Sony gewoon prutspul maakt Henk, blijf nou toch niet zo hangen in dat "My first Sony" trauma Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Ik heb even wat uitleg nodig bij deze discussie. ik begrijp dat je bij een platenspeler een goede ondergrond nodig hebt, de naald wordt immers mechanisch in beweging gezet door de groeven van de plaat. de plaat moet dus extreem stil en stabiel blijven draaien. maar een cdspeler is het toch even anders, de bits worden optisch afgelezen en de lens kan eventuele trillingen of ontabiliteit van de cd snelgenoeg volgen. dus daar voorzie ik geen problemen. (sony is trouwens extreem goed in deze techniek, zeker als het gaat om portable spul, schokken tot 1G worden moeiteloos opgevangen door de lens zonder gebruik te maken van esp) en de meeste 52speed cdroms kunnen de snelheden ook gewoon bijhouden dus aan de mechanica zal het echt niet liggen. voor de rest gebruiken de meeste cd spelers een stukje geheugen om eventuele storingen op te lossen (error correctie voor zover mogelijk). bij veel cdspelers kun je ook rustig de cd heel even tegenhouden zonder dat de muziek stop. (meeste cd spelers hebben een paar miliseconde buffer) dus als de cd niet zo stabiel draait heeft het eigenlijk ook geen invloed op de muziek kwaliteit. de oscilator is in dit geval van een veel groter belang.... dus, als iemand mij kan vertellen waarom een cd loopwerk zo belangrijk is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 DENON DP-S1 DENON DA-S1 Deze, misschien minder bekende, bovenlader van Denon is werkelijk een snoepje. Zowel optisch als klankmatig. Ik heb 'm met bijbehorende DAC in '93 op een show(MECC) in Maastricht gehoord. De zaal was afgeladen vol. Ik weet echt niet meer hoe de set samengesteld was. De muziek kwam ongewoon natuurlijk over. Alsof het zo moest zijn. Prijs toen: > fl 10,000,- 2e hands: gezien voor $1050. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Ik heb even wat uitleg nodig bij deze discussie. ik begrijp dat je bij een platenspeler een goede ondergrond nodig hebt, de naald wordt immers mechanisch in beweging gezet door de groeven van de plaat. de plaat moet dus extreem stil en stabiel blijven draaien. maar een cdspeler is het toch even anders, de bits worden optisch afgelezen en de lens kan eventuele trillingen of ontabiliteit van de cd snelgenoeg volgen. dus daar voorzie ik geen problemen. (sony is trouwens extreem goed in deze techniek, zeker als het gaat om portable spul, schokken tot 1G worden moeiteloos opgevangen door de lens zonder gebruik te maken van esp) en de meeste 52speed cdroms kunnen de snelheden ook gewoon bijhouden dus aan de mechanica zal het echt niet liggen. voor de rest gebruiken de meeste cd spelers een stukje geheugen om eventuele storingen op te lossen (error correctie voor zover mogelijk). bij veel cdspelers kun je ook rustig de cd heel even tegenhouden zonder dat de muziek stop. (meeste cd spelers hebben een paar miliseconde buffer) dus als de cd niet zo stabiel draait heeft het eigenlijk ook geen invloed op de muziek kwaliteit. de oscilator is in dit geval van een veel groter belang.... dus, als iemand mij kan vertellen waarom een cd loopwerk zo belangrijk is?? Overschat de digitale signaalverwerking niet en vergelijk aub geen elegant loopwerk met een gammele herriebak cdromspeler. Als je vanaf de bron je digitale signaal zo 'schoon' mogelijk houdt, hoef je dat later niet meer te corrigeren/manipuleren. Daarom ook hier een zware bouw, veel meervoudige voedingen, gescheiden signalen en schakelingen die 'jitter' minimaliseren. Ennuh, HET OOG WIL OOK WAT!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Ennuh, HET OOG WIL OOK WAT!!! En status? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Ik weet niet hoe deze klinkt maar voor mij persoonlijk blijft deze een droom. Weet niet waarom maar ik word er bijna opgewonden van. De CEC TL0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Hier nog twee bovenladers. Gryphon Mikado Electrocompaniet EMC 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Da's idd ook een beauty, die Electrocompaniet. (komt af en toe nog weleens 2e hands voorbij) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 Deze hebik, kastje volgt nog Ik zou deze kast kunnen importeren uit Taiwan (Burmester kloon), maar ik weet niet zeker wat ik dan krijg http://www.diyzone.net/article.php?sid=490 Anyway de Fransen zijn ook niet gek Hoewel ik deze mooier vind En dit vinik een snoepie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 14 november 2004 Report Share Posted 14 november 2004 En bijna overal zit er een Philips loopwerk in, net als in de Northstar Alleen de buitenkant verschilt nog Btw, nu je toch een loopwerk hebt Duck, er is ook een bouwpakket van de voorganger van de 192kb Northstar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb even wat uitleg nodig bij deze discussie. ik begrijp dat je bij een platenspeler een goede ondergrond nodig hebt, de naald wordt immers mechanisch in beweging gezet door de groeven van de plaat. de plaat moet dus extreem stil en stabiel blijven draaien. maar een cdspeler is het toch even anders, de bits worden optisch afgelezen en de lens kan eventuele trillingen of ontabiliteit van de cd snelgenoeg volgen. dus daar voorzie ik geen problemen. (sony is trouwens extreem goed in deze techniek, zeker als het gaat om portable spul, schokken tot 1G worden moeiteloos opgevangen door de lens zonder gebruik te maken van esp) en de meeste 52speed cdroms kunnen de snelheden ook gewoon bijhouden dus aan de mechanica zal het echt niet liggen. voor de rest gebruiken de meeste cd spelers een stukje geheugen om eventuele storingen op te lossen (error correctie voor zover mogelijk). bij veel cdspelers kun je ook rustig de cd heel even tegenhouden zonder dat de muziek stop. (meeste cd spelers hebben een paar miliseconde buffer) dus als de cd niet zo stabiel draait heeft het eigenlijk ook geen invloed op de muziek kwaliteit. de oscilator is in dit geval van een veel groter belang.... dus, als iemand mij kan vertellen waarom een cd loopwerk zo belangrijk is?? Hilbren ik ben het wel met je eens, er zit veel geneuzel tussen. Er ligt blijkbaar veel verschil in de manier hoe je luistert naar muziek. Bij testen van cd spelers bleken volgens sommigen veel verschil in de cd spelers te zitten anderen (waaronder ik) maar verschrikkelijk weinig, als er al verschil is. Een mooi stuk techniek vind ik prachtig, zoals die zware cd spelers met mooie metalen loopwerken maar als een cd rom spelertje datzelfde kan vind ik het ook goed. Teac maakt ook van die prachtige loopwerken, juweeltjes maar waar gaat het nu om? Van die trillingonderdrukking heb ik ook nooit begrepen, een normale cd speler staat stil op een stevige tafel dan kan er volgens mij geen verschil zitten in het aflezen van de cd ook al maak je de cd speler 20 kg zwaarder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberScum Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 De cd kan hier ook van bovenaf in - marruh of we het een bovenlader moeten noemen Ik gebruik zelf de iets betaalbaardere Shigaraki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ook heel fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soundwave Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 47 labs PiTracer 29000 euro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Kappen nu met die mooie plaatjes anders zit ik zometeen weer bij de hifi-zaak mijn geld uit te geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Om af te kikken Zou er wel een glazen stolp omheen zetten oid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Alco schreef: Een van de beste CD-spelers die ik tot nu heb gehoord, heeft een dun, gammel plastic laatje, dat net zo goed van een goedkoop Japans CD-spelertje van 100,- euro bij de Kijkshop zou kunnen zijn. Sodejuu schreef: Toch denk ik dat een stabiel loopwerk (dus geen gewapper van CD) bijdraagt aan een betere weergave. En ja, volgens mij kun je dat horen. Het gebruik van bijvoorbeeld de mat maakt de cd stabieler en geeft een zekere rust in het klankbeeld. Dat verschil is duidelijk waarneembaar. Ik stap een beetje laat in in dit topic, maar ik wil even terug naar pagina 2. Ik denk dat ik wel weet welke Cd-speler je bedoelt Alco, nl. de Sonneteer. Nou heb ik onlangs de Sonneteer DAC gehoord met een Sony ES loopwerk en dat was zoveel beter dan met dat plastic gammele loopwerk. Ik vind trouwens ook dat je heel duidelijk kunt horen wat een loopwerk doet en wat electronica doet. Een goed loopwerk hoor je tussen de slechte electronica door. Nogal wat mooie plaatjes trouwens in dit topic, een bovenlader is vaak veel mooier om te zien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Alco schreef: Ik stap een beetje laat in in dit topic, maar ik wil even terug naar pagina 2. Ik denk dat ik wel weet welke Cd-speler je bedoelt Alco, nl. de Sonneteer. Nou heb ik onlangs de Sonneteer DAC gehoord met een Sony ES loopwerk en dat was zoveel beter dan met dat plastic gammele loopwerk. Ik vind trouwens ook dat je heel duidelijk kunt horen wat een loopwerk doet en wat electronica doet. Een goed loopwerk hoor je tussen de slechte electronica door. Nogal wat mooie plaatjes trouwens in dit topic, een bovenlader is vaak veel mooier om te zien! het komt er dus toch op neer dat de electronica bepalend is voor de kwaliteit van het geluid en niet zo zeer het loopwerk. heeft er wel eens iemand over nagedacht om zoiets zelf te bouwen, of zijn die er al?? in dat geval zou ik wel eens wat zelfbouwsels willen zien (url?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Alco schreef: Een van de beste CD-spelers die ik tot nu heb gehoord, heeft een dun, gammel plastic laatje, dat net zo goed van een goedkoop Japans CD-spelertje van 100,- euro bij de Kijkshop zou kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts