Jump to content

Bovenlader cd speler

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Je hebt gelijk Conqubite, nu ik het zo teruglees lijkt het net of ik bevestig dat de lade van Sonneteer gammele troep is, dat is inderdaad niet waar. Wel is het gewoon een standaard loopwerk zoals dat in heel veel meer merken wordt gebruikt.

Straks bedoelde Alco helemaal niet de Sonneteer... :o

Ik denk dat ik wel weet welke Cd-speler je bedoelt Alco, nl. de Sonneteer

Yep, ik bedoelde inderdaad de Sonneteer Byron (in 1 keer goed Puur) :)

Die losse Sonneteer DAC, is die veel anders dan de DAC van de Byron ?

Op zich kan ik me best wel voorstellen dat een stevig loopwerk nog wat uitmaakt.

aan Conqubite:

Misschien moet ik mijn mening een beetje nuanceren/herzien.

Dat 't laatje van de Byron een dun, goedkoop aandoend plastic laatje is, is een feit.

Dat ie gammel is, was meer een veronderstelling van mij.

(meeste dunne, plastic laatjes zijn ook vaak gammel)

Zou dus kunnen dat de Sonneteer Byron wel een vrij stevige lade heeft, zonder speling.

(in dat geval heb ik nix gezegd :unsure:B) )

Eksjoes mie :rolleyes:

Ik denk dat ik wel weet welke Cd-speler je bedoelt Alco, nl. de Sonneteer

Yep, ik bedoelde inderdaad de Sonneteer Byron (in 1 keer goed Puur) :)

Die losse Sonneteer DAC, is die veel anders dan de DAC van de Byron ?

Op zich kan ik me best wel voorstellen dat een stevig loopwerk nog wat uitmaakt.

aan Conqubite:

Misschien moet ik mijn mening een beetje nuanceren/herzien.

Dat 't laatje van de Byron een dun, goedkoop aandoend plastic laatje is, is een feit.

Dat ie gammel is, was meer een veronderstelling van mij.

(meeste dunne, plastic laatjes zijn ook vaak gammel)

Zou dus kunnen dat de Sonneteer Byron wel een vrij stevige lade heeft, zonde speling.

(in dat geval heb ik nix gezegd :unsure:B) )

Nou je hoeft je niet te verdedigen hoor Alco. :lol: Ik identificeer me niet met mijn apparatuur :P

Het is waar dat het plactic is en ik geloof best dat het niet veel anders is dan in heel veel andere spelers. Het voelt voor plastic echter juist best stevig aan dus je kunt je wel voorstellen dat ik het er niet mee eens ben.

De lade van mijn oude Onkyo was nog veel dunner

(heb met moeite nog een plaatje gevonden, dit s de duitse versie met andere benaming)

1c_1_b.JPG

Zoals gezegd tilde ik het hele apparaat er mee op, en dat waren aardig wat kilo

De losse DAC is exact gelijk aan de DAC in de Byron...

O, dat wist ik niet. Hmm,...weird.

De Dryden DAC wordt niet zo denderend bevonden door 't Engelse tijdschrift HiFi-choice.

Dynamics are fairly good, with good attack and gusto at climaxes, but even here it would be nice to have just a shade more 'hear-through' quality. Overall, this is not the improvement it should be on a good

Yep!

100-0017_IMG.JPG

Deze ook :rolleyes:

IK vind het een fantastische mooi apparaat, maar als je bedenkt dat zo'n CDPRO2 ongeveer 200 euro kost (neem aan voor de handel minder) en dat loopwerk 4195 euro, dan is het wel een erg duur kassie (en voeding natuurlijk).

Maar dat geldt natuurlijk voor bijna alle hier getoonde showcases :)

(Mocht iemand een defect JK loopwerk hebben staan, dan neem ik het graag voor een prikje over :) )

Guest Hubertinus
Ik vind trouwens ook dat je heel duidelijk kunt horen wat een loopwerk doet en wat electronica doet. Een goed loopwerk hoor je tussen de slechte electronica door.

Dit snap ik niet. Kun je dat uitleggen Puur?

Hubertinus

Ik was ook altijd nogal sceptisch over wat een loopwerk nou uitmaakt ('het is toch digitaal'), maar voor de gein heb ik eens mijn spotgoedkope dvdspeler in de plaats van mijn Marantz CD 80 (waarbij altijd de kreet "built like a tank" valt) gezet (ik gebruik een losse DAC) en met een tikje overdrijven ( :D ) viel ik van mijn stoel van het verschil. Dat was echt twee minuten luisteren en toen nog net niet dat ding het raam uit slingeren! Goed, die DVD was wel h

...had ik ineens de brainwave om een schijfje MDF ter grootte van een cd als "puck" te gebruiken. Evt. nog met zacht schuim erop ofzo..

Vindt U dat een goed idee??

Als je de schijf 100% kan balanceren en de spindelmotor het extra aanloopmoment kan trekken wel. Ook moet het lager in de motor de extra verticale belasting kunnen opvangen. Kun je niet balanceren en/of heeft het motortje niet genoeg vermogen dan zit je binnen de kortste keren met een verbrande motor en versleten lagers.

Ik vind trouwens ook dat je heel duidelijk kunt horen wat een loopwerk doet en wat electronica doet. Een goed loopwerk hoor je tussen de slechte electronica door.

Dit snap ik niet. Kun je dat uitleggen Puur?

Sodejuu schreef:

Toch denk ik dat een stabiel loopwerk (dus geen gewapper van CD) bijdraagt aan een betere weergave. En ja, volgens mij kun je dat horen. Het gebruik van bijvoorbeeld de mat maakt de cd stabieler en geeft een zekere rust in het klankbeeld. Dat verschil is duidelijk waarneembaar.

Het stond allemaal in mijn eerste post... :rolleyes:

• 2 weeks later...

Heeee LuxmanL81 en Geerdie

Lux, je hebt gelijk, wat een FANTASTISCH speler die dp07 en da07 en dat inderdaan voor maar slechts....... AAAAHHH!!!! hebben! Alleen al voor het uiterlijk, want heb 'm nog nooit gehoord, snik.

Geerdie, ben in die tijd ook naar die shows in de MECC geweest. Weet dat er verder op die Denon een paar stevige Mirages stonden. Verder weet ik het ook niet meer zo goed. Jammer dat die shows er niet meer zijn.

En voor iedereen. Foto's graag van bovenladers, dat werd gevraagd en geen discussies over wat wel en niet goed is. Je bent tevreden met wat je hebt, zeg dat maar zeik een ander niet af omdat ie een andere smaak heeft. Als het om smaak gaat heeft bijna niemand gelijk of ongelijk.

Sorry moest even moralistisch bezig zijn.

Groet

...had ik ineens de brainwave om een schijfje MDF ter grootte van een cd als "puck" te gebruiken. Evt. nog met zacht schuim erop ofzo..

Vindt U dat een goed idee??

Als je de schijf 100% kan balanceren en de spindelmotor het extra aanloopmoment kan trekken wel. Ook moet het lager in de motor de extra verticale belasting kunnen opvangen. Kun je niet balanceren en/of heeft het motortje niet genoeg vermogen dan zit je binnen de kortste keren met een verbrande motor en versleten lagers.

Ik neem aan dat je axiale belasting bedoelt? ;) Anders is het radiaal. ;):)

Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen: De TAG McLaren DVD speler, maar tevens een high end loopwerk. Prijs varieert van 5500 tot veel meer, afhankelijk van de inhoud.

dvd32_top.jpg

news4.jpg

persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van de looks van de TAG. Goed design!

• 4 weeks later...