Jump to content

Bryston toch anders dan menige denken..

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Beste,

Oproep aan de toptechneuten van dit forum. Ik heb eens aandachtig de schema's van de nieuwe Bryston SST's zitten bestuderen. Tot mijn vebazing zag ik een aantal opmerkelijke dingen in de voeding, waar ik helemaal niemand (geen een revieuwer) over hoor.

Download hem gaarne en kijk eens met me mee.

http://www.bryston.ca/pdfs/7B-SST-SCH1C(Oct02).pdf

In eerste instantie had ik altijd gedacht dat Bryston ordianiare lineare voedingen gebruikt. Niets blijkt minder waar. Op pagina 2 zien we dat de fase naar een Triac gaat (q010). Samen met ic U1 (TDA1085C) lijkt dit op een deels schakelende voeding. Het lijkt zelfs heel sterker op een eerder Carver ontwerp. De manier waarop toegepast is heel bizar, met zo;n enorme (800 V/A) trafo erachter. Carver deed het met een minibloktrafotje. Zou dit het geheim zijn van de extreem grote vermogens en stroom reserve. Wie meer van deze schakeling afweet, pleasse tell me.. :)

En misschien implementeer ik de schakeling helemaal verkeerd. Ik ken dit ic niet. Ik dacht in eerste instantie dat het ene motordrive ic was. Ik ga ondertussen zelf ook even verder zoeken.

In alle opzichten super interessant.

Groeten,

Bas

De schakeling lijkt meer op een softstart systeem, triac door de 0 triggeren :huh:

Dan blijft de netzekering tenminste heel :)

Maar die TDA 1085 is wel een 'motor speed regulator' :blink:

Dat zou op een pwm achtige voeding duiden ....

Andr

The TDA1085C/D is a phase angle triac controller having all the necessary functions for universal motor speed control in washing machines. It operates in closed loop configuration and provides two ramp possibilities.

- On

Bas ,

Je moet gewoon UPC bellen en vragen of ze een meting van het signaal kunnen doen (terwijl je aan de lijn blijft) , zo kunnen ze meten of het aan het signaal (dat dan te zwak is) of aan het modem zelf ligt. Mocht je achter een router zitten , probeer het dan eerst zonder router , en vertel UPC never dat je een eventuele Firewall hebt geinstalled , want dan krijg je ze helemaal gek :D

Bas ,

Je moet gewoon UPC bellen en vragen of ze een meting van het signaal kunnen doen (terwijl je aan de lijn blijft) , zo kunnen ze meten of het aan het signaal (dat dan te zwak is) of aan het modem zelf ligt. Mocht je achter een router zitten , probeer het dan eerst zonder router , en vertel UPC never dat je een eventuele Firewall hebt geinstalled , want dan krijg je ze helemaal gek :D

Beste Jazzluva,

Dat moeten mijn oduers dus doen. Op kantooruren (en ver daarbuiten) ben ik in hilversum op mijn werk. Ik kan ze dus niet bellen. Maar we gaan offtopic :D en deze keer vind ik dat jammer, want dan gaan de heren techneuten deze topic negeren :(. Ach anders Little Stuart himself maar een mailtje sturen :D

Groeten,

Bas

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, met je bagger verbinding:

http://www.techtown.it/public/Download/Dow...eet/TDA1085.pdf

In dat IC zit iig een prima voltage regulator ;)

Beste Sodejuu,

Neem jij als voedings expert en Bryston liefhebber dan eens een kijkje :). Ik krijg jou bestand niet naar binnne, of ik moet wachten tot morgen :)

Groeten,

Bas

Beste PD,

Nee die bedoel ik niet. Ik heb het hiet over een hele lichte en kleine PA bak :D

Maar ik ben er denk ik wel uit. De schakeling zoals gebruikt in de Bryston is enkel voor de softstart sturing, en heeft niets van doen met de voeding zelf. Dus eigenlijk kan mijn post verwijderd worden. Het is een gewone lineare voeding.

Groeten,

Bas

Beste,

Ja ik ben er nu ook uit. Het heeft maarliefst 3 uur geduurd, maar uiteindelijk had ik de PDF van het TDA1085IC :), en nu ik de pinsetting weet, snap ik de werking. De voeding zelf is dus gewoon linear.

Allemaal opschudding voor niets. Maargoed ik laat het topic wel staan :D

Groeten,

Bas