Jump to content

Bryston toch anders dan menige denken..

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

bryston.jpg

Jij wordt vermeld in mijn testament.

Daarnaast maken we binnenkort een afspraak voor de overdracht van onroerend goed met vorstelijke set.

Je bent een kanjer, jij bent echt en puur!

Met welgemeende en oprechte hifigroet,

Hififreak B)

Kom op!! En ik dan... ;):o

'k Heb de kringloop alvast gewaarschuwd. ;)

Ach ja, ik weet dat er hier vele onwetenden zijn.

Gelukkig spreken PD en Bas uit ervaring en dat is mij genoeg.

Zolang er mensen zijn die zelf met Marantzjes draaien of in hun profiel niet het lef hebben hun set te vermelden maar wel altijd een negatief woord willen plaatsen m.b.t. B******, wil ik die stuperds nog wel een klein lesje audio-opvoeding cadeau geven onder het motto: Het is zaliger te geven dan te ontvangen.

Trouwens laatst nog een paar prachtige sets gehoord met o.a. Krell en ML. Ach ja dat is ook niet aan velen besteed ( heb ik hier gelezen ) want dat is veel te deca!

Succes jongens.

Groeten,

Hififreak.

BTW: PD, je denkt toch niet dat ik een of andere zot serieus neem, die aan posterverkrachting doet. Jij zult krijgen wat je toekomt als ik voor de laatste keer op reis ga. Ik wil je wel het advies geven een vrachtwagen mee te nemen, want er is veel hardware bij, waar jij en anderen geen weet van hebben, maar die je nog gunstiger zullen stemmen dan dat je nu zult kunnen bevroeden. B)

'k Heb de kringloop alvast gewaarschuwd.  ;)

Zolang er mensen zijn die zelf met Marantzjes draaien of in hun profiel niet het lef hebben hun set te vermelden maar wel altijd een negatief woord willen plaatsen m.b.t. B******, wil ik die stuperds nog wel een klein lesje audio-opvoeding cadeau geven onder het motto: Het is zaliger te geven dan te ontvangen.

Als je toevallig mij bedoelt met 'mensen die zelf met Marantzjes draaien' (en dat denk ik; ik draai namlijk met een Marantzje...) dan wil ik hier wel ff zeggen: ik heb nog NOOIT een negatief woord over Bryston gezegd! Ik heb nog nooit een Bryston-versterker gehoord, dus ik ga er niet over oordelen. Ik oordeel alleen over wat je hier schrijft en dat is (en dat heb ik nog ff nagekeken) heel vaak een verhaal met dezelfde strekking: reclame voor Bryston. Met steeds diezelfde poster: Hearing is Believing (alsof ik in een versterker moet geloven)... Je hebt zelfs iemands post gequote en daarin elke keer dat het jouw zo geliefde merk werd genoemd, het woord Bryston vet gemaakt... Tja, moet jij weten natuurlijk, maar een beetje storend is het wel, vind je zelf ook niet? Ik bedoel, als iedereen hier een bepaald merk zou hebben, dat ie top vind, moet iedereen dan constant reclame lopen maken voor dat merk? Laat iedereen fijn zelf kiezen, en dring Bryston niet zo op. Hoe goed die versterkers van ze ook zijn... :rolleyes:

Begrijpend lezen is niet je sterkste punt Henrie

Probeer het nog eens ...

Zolang er mensen zijn die zelf met Marantzjes draaien ... maar wel altijd een negatief woord willen plaatsen m.b.t. ...

Aangezien jij nog geen kwaad woord over het merk met de B hebt gezegd hoef jij je dus niet aangesproken te voelen.

Begrijpend lezen is niet je sterkste punt Henrie

Probeer het nog eens ...

Zolang er mensen zijn die zelf met Marantzjes draaien ... maar wel altijd een negatief woord willen plaatsen m.b.t. ...

Aangezien jij nog geen kwaad woord over het merk met de B hebt gezegd hoef jij je dus niet aangesproken te voelen.

Grinnik... Das ook weer waar... :rolleyes:

Mijn beste Henri,

Henrie ;)

Ome Henk heeft mij eens via een PM erop gewezen dat je alles niet zo serieus moet nemen.  Een waar woord van onze ome Henk, want dit kan leiden tot een verhoogde bloeddruk, verdere stress met misschien wel, God verhoedde, een vroegtijd afscheid van deez' aard.

Ik schiet niet in de stress hoor...

Kortom: Neem mij niet in alles serieus, luister voor de lol een keer naar een merk dat je nog niet beluisterd hebt, maar geniet vooral van je muziek.  Als je me gevolgd zou hebben of beter zou kennen, dan zou je op de hoogte zijn van mijn voorliefde voor Marantz ( en niet alleen mijn diep gekoesterde 22-serie apparaten ). 

Ik weet dat je veel Marantz-appartuur hebt, maar als je zo'n voorliefde hebt voor Marantz, waarom doe je dan sommige mensen af als 'mensen met Marantzjes'...

...

Ach en als laatste blijkt dat je je nogal stoort aan bepaalde posts.  Je had me daar dan ook direct een PM-etje over kunnen sturen.  Opkroppen is slecht.  Ik zeg altijd maar zo: Je moet de koeien niet oud laten worden.  Maar nog even een reactie op dat topic.  Er wordt beweerd dat de bewuste oude Marantz beter zou zijn.  Nee, hij doet in hun optiek beter in die samengestelde set, maar dat is wat anders.

Ik weet zo niet waar dat topic over ging, maar goed, het is me vaker opgevallen dat jij graag met die Bryston poster schermt, hier op het forum. Ik vond dat alleen een beetje vervelend worden, en dat had ik je idd ook via PM kunnen vertellen, maar ach, waarom niet hier... Maar goed, no hard feelings, zand erover enzo...

Met oprechte en welgemeende groet, (dit keer echt serieus),

Hififreak

Groeten terug, van een 'mens met een Marantzje' ;):D

Dag Henrie,

Even een reactie op jouw opmerking:

Ik weet dat je veel Marantz-appartuur hebt, maar als je zo'n voorliefde hebt voor Marantz, waarom doe je dan sommige mensen af als 'mensen met Marantzjes'...

Wie van de forumleden zouden er, buiten de eventuele eigenaars van hifizaken, meer Marantzjes in huis hebben dan ik? Misschien mr. marantz. Denk daar eens over na. :D

Groeten,

Hififreak

Beste,

Ome Henk, daar had je een punt :D. Echter had ik het nog steeds niet over budgetair :).

De denigrerende reacties over Bryston zijn absoluut onjuist en geheel onterecht. Zeker met in het oog genomen dat al deze producten nog helemaal ambachtelijk gemaakt worden.

Wie maar ene kijkje in de schema's nemet, weet dat dit een hele aparte topologie is!

Echter wanneer iemand het over "marantzjes" heeft is die eigenlijk geen haar beter. Want dat is weer een zelfde soort vooroordeel. Wie een keer een Marantz SA-1 heeft gehoord, heeft het ook niet meer over "Marantzjes".

Mijn punt is, dat ik van mening ben dat sommige lieden zo kortzichtig kijken. Ik zelf sta gewoon open voor alles. Zelfs al zou Bose op een dag al haar research heeft gestopt in een echte highend weergever, neem ik dat zonder meer serieus.

Tot slot betreft Bryston. Ik denk de manier waarop zei met hun producten bezig zijn (hoe het gebouwd wordt, de 20 jaar garantie en de openheid van zaken zoals alle schema's geoon online) kunnen daar maar weinig merken aan tippen.

Mensen zijn blijkbaar wel bereid honderden euro's aan rare kabels en super demp voetjes uit te geven. maar een echt goede versterker die zijn gled dus wel waard is, is dan weer ineens duur?

Classe is trouwens ook zo'n merk met klasse service en mensen met hart voor de producten. Ik zou nooit vergeten dat ze me van Classe zelf persoonlijk terugbelde toen ik een vraagje had over het ombouwen naar 230 vol!. Binnen 5 minuten had ik alle schema's in mijn mailbox. Iemand had een keer zijn schroefjes aan gort gedraaid. Binnen een week een zak vol nieuwe schroefjes gratis in de bus!

Bovenstaand duidt allemaal op kwaliteit. En zeker ook de houding en service van een bedrijf maakt de kwaliteit van een product. En echte kwaliteit daar maag best wat geld voor gevraagd worden vind ik.

Groeten,

Bas

..... Wie een keer een Marantz SA-1 heeft gehoord, heeft het ook niet meer over "Marantzjes".....

Of een setje Marantz MA24 :rolleyes::)B)

was getekend, een gelukkig Bryston 4B-ST bezitter :lol:

Beste Sodejuu,

Ik ben een heel blij mens !

Want er is zoveel moois en ik heb een paar Maranztjes MA 24.

Ook een Radford STA 25 alleen die is dan met buizen 6550 van een bekent merk.

Ook een paartje Quad 2 ook al met buizen erin KT 66.

O jee een Shinx voorversteker met ingebouwde phono pre , ook buizen voor MC.

En op dit moment ook een mooie Bryston SST 3 ook niet mis ,deze heb ik niet thuis.

Wat ik ook niet thuis heb is een paartje Treshold mono blokken helemaal ook niet verkeerd, maar deze klasse A blokjes D:) lusten wel wat uit het lichtnet , oei , oei.

Als je zxin hebt mag je ze vrijdag wel aansluiten en vergelijken met een Bryston , dat is niet eerlijk qua groote en prijs .

MvG,

Haudio

Ps ook dan zal ik je het verchil laten horen tussen ``een`` Phono Pre van Lehmann Silver Cube of een Silver Cube D : )

:rolleyes:

Ach ooit zou ik best een setje 7B-SST's willen hebben. Maar ik denk dat dat bij dromen blijft. Eerst mischien een RB1090.

Zoals mijn vader altijd zei "voorspellen is moeilijk zeker als het om de toekomst gaat" (weet niet van wie dit oorspronkelijk is)

Mischien dat ik ooit wel met een 3.5 watt buize ampje speel. Maar voorlopig vind ik Bryston, Rotel en M1 een van de fijnste versterkers bouwen die ik gehoord heb.

M1 weet ik niet zeker er stond op de VAD iemand met in een kleine zaal met speaker en 2 klasse A mono blokken ik dacht dat het M1 was.

..... Wie een keer een Marantz SA-1 heeft gehoord, heeft het ook niet meer over "Marantzjes".....

Of een setje Marantz MA24 :rolleyes::)B)

was getekend, een gelukkig Bryston 4B-ST bezitter :lol:

Beste Sodejuu,

Ik ben een heel blij mens !

Want er is zoveel moois en ik heb een paar Maranztjes MA 24.

Ook een Radford STA 25 alleen die is dan met buizen 6550 van een bekent merk.

Ook een paartje Quad 2 ook al met buizen erin KT 66.

O jee een Shinx voorversteker met ingebouwde phono pre , ook buizen voor MC.

En op dit moment ook een mooie Bryston SST 3 ook niet mis ,deze heb ik niet thuis.

Wat ik ook niet thuis heb is een paartje Treshold mono blokken helemaal ook niet verkeerd, maar deze klasse A blokjes D:) lusten wel wat uit het lichtnet , oei , oei.

Als je zxin hebt mag je ze vrijdag wel aansluiten en vergelijken met een Bryston , dat is niet eerlijk qua groote en prijs .

MvG,

Haudio

Ps ook dan zal ik je het verchil laten horen tussen ``een`` Phono Pre van Lehmann Silver Cube of een Silver Cube D : )

:rolleyes:

Beste Haudio,

De MA24's zijn waanzinnig!!. Ik had ze bijna kunnen kopen, maar de gevraagde 1250 euro vond ik toch wat teveel. Ze zijn het wel zeker waard. Ik vraag me af in hoeverre de nieuwe MA9's zich klankmatig verhouden t.o.v. de lieve kleine MA24's.

Ik kan me nog ene Stefan de Boer herinneren die ook MA24's had :D

Groeten,

Bas

Waar het uiteindelijk om draait is natuurlijk de klank, en die is gewoon ontzettend goed geworden.

Over welke verschillen heb je het dan Bas :unsure:

Beste Henk,

Natuurlijkheid. Het nieuwe SST heeft een "magie" in het midden-hoog. Waar de oude ST serie in dat opzicht wat steriel en niet altijd even natuurlijk kon klinken, heeft de nieuwe SST serie het helemaal voor elkaar. Blazers bijv. zijn echt een genot. Ik weet niet hoe Gekke Stuart het voor elkaar heeft gekregen, maar betreft midden-hoog begrijpt ie echt hoe het moet. Althans in mijn beleving.

Henrie,

De MA24 zijn vrij oud. Ze komen uit de "Musiclink" serie. Dat was een serie kleine componentjes van ongekende kwaliteit. De MA24's zijn de een soort van minikrells qua looks. Grote ronde aan/uit schakelaar, en blauwe led. Geweldig mooi vormgegeven zijkanten met betrekking tot de koelprofielen.

Groeten,

Bas

Henrie,

De MA24 zijn vrij oud. Ze komen uit de "Musiclink" serie. Dat was een serie kleine componentjes van ongekende kwaliteit. De MA24's zijn de een soort van minikrells qua looks. Grote ronde aan/uit schakelaar, en blauwe led. Geweldig mooi vormgegeven zijkanten met betrekking tot de koelprofielen.

Groeten,

Bas

Dank je, Sebastiaan. Ik heb wel een plaatje van ze op m'n harde schijf staan, zag ik net. Zien er iid mooi uit. Klinken ze ook zo mooi? Komen de MA-23 en SC-23 ook uit die serie? Die zag ik er namelijk ook bij staan (bij m'n plaatjes), maar heb ik ook nog nooit op de site van Marantz zien staan...

Henrie,

Groeten,

Bas

Dank je, Sebastiaan. Ik heb wel een plaatje van ze op m'n harde schijf staan, zag ik net. Zien er iid mooi uit. Klinken ze ook zo mooi? Komen de MA-23 en SC-23 ook uit die serie? Die zag ik er namelijk ook bij staan (bij m'n plaatjes), maar heb ik ook nog nooit op de site van Marantz zien staan...

Beste Henrie,

Ze klinken erg mooi. Op papier bescheiden van vermogen, maar ze klinken alsof ze de wereld aankunnen. De MA23's daarintegen vond ik een stuk minder goed. Let wel ik was een jaar of 13 toen ik in aanraking kwam met deze apparatuur. De MA24 heb ik recentelijk nog gehoord op enorme studio monitoren.

Ook de MA 23 en SC 23 komen uit de musiclink serie. En volgens mij (weet Henk vast beter dan ik :D) hadden ze in die serie zelfs een zeer dure goudblinkende draaitafel.

Groeten,

Bas

... En volgens mij (weet Henk vast beter dan ik :D) hadden ze in die serie zelfs een zeer dure goudblinkende draaitafel.

Je bedoelt die glazen draaitafel van tig-duizeng gulden :rolleyes::D Als ik me niet vergis, was dat de TT1000 ;)

tt1000.jpg

klik op het plaatje voor een grotere afbeelding

BTW, de MA23 ken ik niet, wel de MA22 :huh:

... En volgens mij (weet Henk vast beter dan ik :D) hadden ze in die serie zelfs een zeer dure goudblinkende draaitafel.

Je bedoelt die glazen draaitafel van tig-duizeng gulden :rolleyes::D Als ik me niet vergis, was dat de TT1000 ;)

tt1000.jpg

hahah, het scheelde niet veel of Henk had ook deze draaitafel in bezit.. :o:D

tt1000.jpg

hahah, het scheelde niet veel of Henk had ook deze draaitafel in bezit.. :o:D

Beste PD,

Klopt als ik hem zie denk ik nog steeds , dat rottige internet maar daar lag het niet aan , maar aan Home.nl :angry:

Want zonder internet had ik niet geweten dat hij te koop was met een SME serie vijf arm en een super element. :(

Maar tja het had niet zo mogen zijn .

MvG,

Haudio

PS alleen al van het plaatje krijg ik ........................................

Wat een stel gigantisch mooi klinkende eindtrappen (Treshold SA6/e Stasis ontwerp)! Een absolute wannahave! Na een half uurtje loeiheet maar wat een sound.. Ontzettend open, machtig, glad, nauwkeurig, precies en vanzelfsprekend! Maarja, 2x100 watt in puur klasse A.. :(:blink: