Jump to content

Bryston toch anders dan menige denken..


Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Echter wanneer iemand het over "marantzjes" heeft is die eigenlijk geen haar beter.

Dag Bas,

 

De humor was je ontgaan, want wie heeft sinds de jaren vroege jaren zeventig al een Marantzafwijking, die geleid heeft tot een flinke verzameling?

 

Juist, de persoon die dit bericht geschreven heeft.

 

Groeten,

 

Hififreak ;)

Link to comment
Share on other sites

Echter wanneer iemand het over "marantzjes" heeft is die eigenlijk geen haar beter.

Dag Bas,

 

De humor was je ontgaan, want wie heeft sinds de jaren vroege jaren zeventig al een Marantzafwijking, die geleid heeft tot een flinke verzameling?

 

Juist, de persoon die dit bericht geschreven heeft.

 

Groeten,

 

Hififreak ;)

Beste Hififreak,

 

Ik veroordeel ook niemand. Ik probeer alleen alles een beetje te neutraliseren :D

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Guest muziekfreak
Wat ik ook niet thuis heb is een paartje Treshold mono blokken helemaal ook niet verkeerd, maar deze klasse A blokjes D:) lusten wel wat uit het lichtnet , oei , oei.

Wat een stel gigantisch mooi klinkende eindtrappen (Treshold SA6/e Stasis ontwerp)! Een absolute wannahave! Na een half uurtje loeiheet maar wat een sound.. Ontzettend open, machtig, glad, nauwkeurig, precies en vanzelfsprekend! Maarja, 2x100 watt in puur klasse A.. :(:blink:

Idd ik hoor steeds meer mensen zegeen dat klasse A niets zegt. Vooraf gehoord/gehad...densen the beat,sphinx p10,sphinx p12,sphinx p26 [op een stel k9's mogen bewonderen bij een kennis]...nu ik de vincents heb...onovertroffen geluid in mijn oren 100w klasse A...typerend,waar de andere falen...trekt deze amp het met gemak, rust,meer detail,staging/ruimtelijkheid gaat er ook op vooruit.

 

De andere amps die ik nu opnoem zijn prachtig zekers wel. Maar je merkt echt het verschil tussen een a/b en een pure klasse a bak. Voornamelijk de rust in je geluidsweergave. De a/b'ers hebben over het algemeen de neiging om hard teklinken "straight in your face" althans in mijn oren dan ;)

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Er zijn goede klasse A ontwerpen. Er zijn goede Klasse A/B ontwerpen en er zijn goed buizen ontwerpen.

 

Er zijn slechte klasse A ontwerpen. Er zijn slechte Klasse A/B ontwerpen en er zijn slechte buizenontwerpen.

 

Wat ik hiermee wil zeggen. Een bepaalde topologie hoeft geen garantie te zijn voor een goede sound. Een klasse A schakeling is een doeltreffende manier om crossover vervorming te voorkomen.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
En ik ken genoeg PA versterkers die jullie pornobakjes eruit spelen.

Bryston? :D

 

(what's in a topic)

Beste,

 

Bryston is geen PA. Bryston is zover ik weet nooit gebruikt, en gebouwd voor live sound reinforcement.

 

Neemt niet weg dat Bryston beide heeft. De drive en cotnrole van echt goede PA. De extreme transparantie diepte en fluweleeheid van echt goede hifi. Althans de SST serie.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

En ik ken genoeg PA versterkers die jullie pornobakjes eruit spelen.

Bryston? :D

 

(what's in a topic)

Beste,

 

Bryston is geen PA. Bryston is zover ik weet nooit gebruikt, en gebouwd voor live sound reinforcement.

 

Neemt niet weg dat Bryston beide heeft. De drive en cotnrole van echt goede PA. De extreme transparantie diepte en fluweleeheid van echt goede hifi. Althans de SST serie.

 

Groeten,

Bas

Je hebt gelijk, ik ken hem uit studio's en dat is maar een klein beetje Publiek Adresseren. Maar met een 14SST kan je ook een mooie dansvloer volkrijgen maar laten we dat dan maar Disco noemen. :P

 

Groeten Paul

Link to comment
Share on other sites

En ik ken genoeg PA versterkers die jullie pornobakjes eruit spelen.

Bryston? :D

 

(what's in a topic)

Beste,

 

Bryston is geen PA. Bryston is zover ik weet nooit gebruikt, en gebouwd voor live sound reinforcement.

 

Neemt niet weg dat Bryston beide heeft. De drive en cotnrole van echt goede PA. De extreme transparantie diepte en fluweleeheid van echt goede hifi. Althans de SST serie.

 

Groeten,

Bas

Je hebt gelijk, ik ken hem uit studio's en dat is maar een klein beetje Publiek Adresseren. Maar met een 14SST kan je ook een mooie dansvloer volkrijgen maar laten we dat dan maar Disco noemen. :P

 

Groeten Paul

Beste,

 

De 14BSST is ook een fantastisch mooie versterker, en wat mij betreft elke cent waard ! ;)

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

En ik ken genoeg PA versterkers die jullie pornobakjes eruit spelen.

noem er eens een paar?? :rolleyes:;)

Ik doelde natuurlijk op bryston (=pa) maar ook interessant zijn bijvoorbeeld de SRA series van QSC. Zag een paar jaar geleden op een PA/muziekbeurs een JBL model dat een dempingsfactor had van 30.000 (kan me nauwelijks voorstellen eigenlijk).

Link to comment
Share on other sites

En ik ken genoeg PA versterkers die jullie pornobakjes eruit spelen.

noem er eens een paar?? :rolleyes:;)

Ik doelde natuurlijk op bryston (=pa) maar ook interessant zijn bijvoorbeeld de SRA series van QSC. Zag een paar jaar geleden op een PA/muziekbeurs een JBL model dat een dempingsfactor had van 30.000 (kan me nauwelijks voorstellen eigenlijk).

Hallo,

 

De top JBL versterkers worden volgens mij door Crown ontwikkeld en gebouwd. De enige versterker die ik ken met een dempingsfactor van 20.000 is de Crown Studio Reference 1 (klik hier voor meer info). Een maat van mij draait met zijn PA bedrijf alleen maar met QSC amp's en is er lyrisch over. Zelf heb ik een good old DC150a versterker van Crown / Amcron (vandaag de dag nog veel toegepast in studio's). Ik weet zeker dat deze pro amp nogal wat hifi versterkers het bos in speelt.. :o:D

 

mvg, PD Hogeterp B)

Link to comment
Share on other sites

...Zag een paar jaar geleden op een PA/muziekbeurs een JBL model dat een dempingsfactor had van 30.000

Dat zegt toch niets over de muzikale kwaliteit?

Totdat je een goed afgeregelde pa-installatie gehoord hebt niet nee. Ik heb echter nog nooit zo'n mooi weergegeven drumsolo gehoord als met dat type versterkers/speakers.

Link to comment
Share on other sites

De versterkers waren toch een beetje verschillend? Op de studioexemplaren stond met koeieletters BRYSTON. Ook de ingangsschakeling was iets anders.

Beste Richard,

 

Ja en dat is nog steeds zo. Als je de Pro uitvoeding besteld, krijg je er een variabele gain regelaar bij :). De huiskamer variant heeft dat niet. Dat is het enige verschil.

 

Groten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...