Jump to content

Wat denk je van deze 2dehands set?

kotaudio
 Share

Recommended Posts

Ik heb nu een Denon Cd-speler ( DCD- 635)

en Sony versterker TA_FB 940 QS

BMW CDM1

zou ik overschakelen?

Ik zou niet overschakelen !!!

Het is natuurlijk een dooddoener maar als jij de HK set mooier vind qua klank en je vind de meerprijs acceptabel dan moet je omschakelen.

Verwacht echter niet dat je met HK een veel betere set in huis haalt. HK teert nog heel sterk op de reputatie die ze in een grijs verleden hadden maar daar is helaas nog weinig van over.

Ik denk dat je met een Denon en een Sony QS een prima setje hebt.

ja, de HK laat ik maar mooi links liggen.

Heb je tips voor verbetering? (binnen budget)

Dat ligt eraan wat je budget is... :rolleyes:

Als 't de genoemde 300,- euro is, zou ik voorlopig je Sony houden, en doorsparen en alvast orienteren op iets anders.

Het voordeel van 2e hands kopen via een HiFi-winkel is dat je 't meestal eerst op je gemak thuis kunt uitproberen.

suggestie:

Een 2e hand Cyrus versterker.

Die zijn regelmatig 2e hands te vinden voor bedragen tussen de 250,- en 400,- euro, en klinken ongetwijfeld beter dan je Sony.

cyrus7amp.gif

(foto toont een Cyrus-7, maar is qua uiterlijk vrijwel indentiek aan de Cyrus-3)

Groeten,

Alco

ja, de HK laat ik maar mooi links liggen.

Heb je tips voor verbetering? (binnen budget)

En dat heb je in een tijdbestek van 12 minuten gedaan, luisteren en de beslissing nemen dat de koop niet doorgaat? Meer tijd zit er niet tussen je postings....

Ja Manus, sommige mensen nemen snel hun beslissignen :)

Wat wil je precies bereiken Kotaudio ? Ben je op zoek naar een andere versterker, CD speler, beide ???

Voor rond de 300 Euro komen er inderdaad vaak genoeg hele behoorlijke versterkers voorbij op de diverse web sites. Kijk eens in de 2e hands sectie van deze site, kijk eens op marktplaats enz.

Wil je bij Sony blijven dan kun je voor dat geld upgraden naar een model uit de ES reeks. Die Cyrus is ook een goede optie. Een fraaie Luxman kan ook de moeite waard zijn. Keuze genoeg.

Ik denk dat er hier mensen genoeg zijn die ervaringen met al deze zaken hebben en die je dus verder kunnen helpen. Maar het ziet er dus naar uit dat de HK al afgeserveerd is.

Ik geef maar een voorbeeld. voor een versterker

Zoek daarna op marktplaats ook even naar een CD speler uit de Sony ES reeks en je bent voor rond de 300 Euro helemaal het heertje.

En dan heb je wel een klasse beter dan HK in huis.

Succes

De 940QS klinkt mooier dan de 670ES. Ik had de 606 (opvolger van de 670/690) en was teleurgesteld over het voorversterkerdeel.

Mijn bedoeling is om indien mogelijk een goede versterker te kopen die 2dehands te betalen is.

Mijn luidsprekers zijn goed zonder meer...maar als in dan zijn nieuwe broertje hoor van 1400 euro..dan val ik achterover. Dat is toch stukken beter.(op evenwaardige set)

Dus beter kan duidelijk, als je maar geld hebt.

Ik ben totaal niet merkgebonden.

(alhoewel, na een bose demonstratie bijna zot werd van dat lawaai, dus mij zal je nooit bose zien kopen)

Ik sta dus open voor letterlijk ALLES.

Hoe zit het met die zelfbouw kits? Kan ik daar voor bv 500 euro een goede luidsprekers-set van maken?

Tannoy Sensys DC-1, deze speakers lijken me wel iets.

Voor 400 euro blijken die prijs/kwaliteit enorm goed te zijn.

Een goede speaker voor mij is er eenttje die een stem echt kraakhelder kan weergeven, zo dat gevoel dat die stem voor u staat. En ook een goed midden heeft.

Ik ben naar B&w 605 gaan luisteren, en die was vrij goed...maar ergens vanboven in de tonen klopte er toch iets niet. hij was stukken beter dan de rest van de speakers die daar stonden van de zelfde prijs, maar dat waren wel niet de beste concurenten, KEF, JVC, BOSE, JBL

Ik zou graag quad, wharfedale, canton, tannoy enzo eens horen.

Ps, ik beslis niet snel, maar kan ide

DEZE is gereserveerd, maar misschien krijg je 'm toch nog los gepeuterd. M.i. beter dan alle eerder aangedragen mogelijkheden en deze past prima bij een set CDM-1

Ome Henk heeft volgens mij deze nog te koop staan. Ik weet niet waarom hij deze beauty ineens weg doet, maar hij staat al een tijdje. PM 'm maar eens als je interesse hebt. :rolleyes:

Let wel, ook dit is weer subjectief.

BTW, Richard heeft gelijk wat betreft de 670ES. Hou dan de 940QS. De 670 klinkt plat en tamelijk rommelig

P.S.: er staat ook nog een van Medevoort op Marktplaats voor

Wat een gezeur over die h/k! De h/k1200 is een van de lekkerste, snelste en krachtigste versterkers die ik heb. Hij zet ook op laag volume al een enorm mooi, stevig en zeer direct geluid neer. Hij heeft rond 1994/1996 ook diverse goede recensies gehad, zowel in UK als NL. De 710 cd-speler is ook zeker niet slecht, maar daarvoor zou je beter een gebruikte 760 kunnen kiezen.

Ik ben het wel met anderen eens dat een gebruikte Sony ES nog wat meer kwaliteiten en (vooral) faciliteiten heeft, en dat er nog veel andere opties zijn. Maar de h/k 1200 is echt een bijzonder apparaat, en ik sluit hem regelmatig aan.

http://www.audioplekkie.nl

(ik schrijf lange post, en hij staat er niet op ;-(

EDIT, eerste post perongeluk op ander topic geplaatst.(merci sodejuu)

ff kort dan.

ik heb een medevoort versterker gevonden voor 300 euro.

Zover ik weet dacht ik dat hijgemaakt werd tussen 89 en 95

En hij kon elektrostatische luidsprekers aansturen.

Later zijn er daarvan nog voor en eindversterkers gemaakt.

Dan over luidsprekers.

Kan een zelfbouwkit van 500 euro een oudere CDM1 overtreffen?

Mss moet ik daar eens naar gaan kijken.

Mijn B&W cdm1 doen het vrij goed, maar heb niet dat kippevel gevoel.

IK kan het spijtig genoeg niet in termen uitdrukken, maar ik mis precies power.

niet in de letterlijke zin, maar het geluid komt niet overtuigend genoeg naarbuiten.

Dat gevoel dat die stem naar je toekomt is er niet.

Mijn bekabeling is wel redelijk slecht. Gewoon oude cheapy interlinks, slechte luidspreker draad...ze zijn zelfs niet even lang. En 1 luidspreker heeft gewoon simpele draad.(de andere weer goede)

Maar door dit te fixen zal mijn geluid toch niet plots echt verbeteren?

Die nieuwe Tannoy Sensys DC-1 lijkt me wel goed.

Voor 400 euro moet dit echt een goede speaker zijn.