repelstreel Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb interesse in een voor en eindtrap van van Medevoort. Ik heb intussen de CA222 en PA222 gehoord. Ik denk dat de CA220 en PA220 ietsie ouder zal zijn. De 222 serie zag ik te koop voor 1100 en er werd 775 geboden. Liggen de prijzen voor de 220 lager, of scheelt dat niks? Wellicht ook nog verschillen in prestaties of geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb interesse in een voor en eindtrap van van Medevoort. Ik heb intussen de CA222 en PA222 gehoord. Ik denk dat de CA220 en PA220 ietsie ouder zal zijn. De 222 serie zag ik te koop voor 1100 en er werd 775 geboden. Liggen de prijzen voor de 220 lager, of scheelt dat niks? Wellicht ook nog verschillen in prestaties of geluid? Geachte, De PA220 is een aantal jaartjes ouder dan de PA222 (dus ook minder waard). Als je precies wil weten wat de verschillen zijn zou je gewoon even een mailtje naar van Medevoort willen kunnen sturen. Grote kans dat Ad al snel een mailtje terug stuurt! groeten, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ha Ivan, Ga maar eens gewoon luisteren. Het geluid van van Medevoort is droog, strak, neutraal en nuchter. Ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Ik heb nog nooit een VM gehoord. Wel in de winkel zien staan en het ziet er solide uit. Er zijn mensen, die er bij zweren. Nu leek het er op dat de Britse markt ook kennis ging maken een jaar of wat terug met dit Nederlandse merk. Zij het, dat What hifi's recensie over een versterker niet ronduit positief was. Men vond de techniek ouderwets en het had een gruizig/grijzig geluid (). Nou, maakt niet uit smaken verschillen. Maar wat is er zo speciaal aan het geluid van Van Medevoort dat je het koopt? Ik ben gewoon benieuwd... Beste ivan, Met goede ouderwetse techniek is niets mis! En vM heeft met name in de PA220 en PA220 serie wat leuke ontwerp facetten. Misschien ouderwets maar wel doeltreffend. Wat kenmerkend voor het vM geluid is: heel veel controle en rust. Wat ook kenmerkend is, dat deze bakkeen niet extrem veel stroom kunnen leveren. Op zeer moeilijke weergevers kunnen ze dan wel wat te kort komen. Op het gros van de weergevers zal het een zeer goed, rustig en gecontroleerde klank terweeg brengen. Met name de hoge dempingsfactor en laagcontrole zijn kenmerkend Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 Wat kenmerkend voor het vM geluid is: heel veel controle en rust. Wat ook kenmerkend is, dat deze bakkeen niet extrem veel stroom kunnen leveren. Op zeer moeilijke weergevers kunnen ze dan wel wat te kort komen. Op het gros van de weergevers zal het een zeer goed, rustig en gecontroleerde klank terweeg brengen. Met name de hoge dempingsfactor en laagcontrole zijn kenmerkend Groeten, Bas Ha, Inderdaad is de rust ook een kenmerk van vM. Overigens merk ik wel dat ik op mijn relatief moeilijk aanstuurbare speakers toch wel eens wat meer pit en dynamiek wil. Vooral als ik ga draaien op redelijk hard niveau gaat het overzicht verloren. Dat is dan ook de reden waarom ik stiekem aan het kijken naar een brute eindversterker.. groet, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 15 november 2004 Report Share Posted 15 november 2004 vM = controle en rust. Dat geldt al vanaf het kleinste type (ik heb de MA111 gehad), en het is een aparte luisterervaring. Ik zal binnenkort eens wat foto's van de MA111 op m'n site zetten. http://www.audioplekkie.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waard Posted 16 november 2004 Report Share Posted 16 november 2004 btw erg gave site heb je immortal! heb er met veel plezier naar gekeken en gelezen Wat een geweldenaren zitten ertussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 hij krijgt prima recensies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts